2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip





Скачать 84.48 Kb.
Название2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip
Дата публикации13.09.2014
Размер84.48 Kb.
ТипДокументы
Рабочий лист №3

п/п

Фамилия, имя ученика

Задание 1

Задание 2

Задание 3

Задание 4

Задание 5

Итоговый балл

1.






















2.






















3.






















4.






















5.

Ответственный





















Задание 1

1. Answer the questions:

1. What do leaves do for plants?

2. Why can’t the plants live without roots?

2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip.

Flowering

Non-flowering






































Задание 2
Read and try to guess.
This flower is a rather small plant with round green leaves. Its flowers can be blue, pink, white, lilac and red. This flower has very weak smell. It blossoms practically all the year round. This flower can also grow in a pot at home.
Choose the correct name of the flower and match it with its photo.


Tulip ['tju:lip] 1)
Lily ['lɪlɪ] 2)


Violet ['vaɪələt] 3)


Задание 3

Find as many words as you can. One of the words is a name of a plant or a flower that people can use to treat illnesses.


p

f

r

e

s

h

p

i

e

u

b

l

o

s

s

e

m

t

r

i

e

b

k

e

p

f

g

p

c

a

m

o

m

p

l

e

l

m

h

u

h

a

e

k

o

p

s

m

e

l

l

r

g

a

l

l

o

s

s

o

m

r

r

a

o

f

g

a

r

i

a

o

n

g

a

r

d

e

n

s

m

t

u

g

r

o

w

t

s

a


Задание 4

Make up names of flowers or plants out of the letters given. Photos can help you.

n, l, y, e, c, c, a, m



Amaryllis [æma‘rɪlɪs] Heather [‘heðə]



Primrose [‘prɪmrəʊz] Cyclamen [‘sɪklamən]



Water lily [‘wɒtə lɪlɪ] Orchid [‘ɔːkid]

ɪ

Hern [hɜ:n] Spiderwort [‘spaɪdwɜ:t]

Задание 5

Презентация мини - проекта

1. Вступление. Расскажите, где проходит урок английского языка

(назовите музей). Опишите музей.

2. Основная часть. Опишите растение. Используйте глоссарий и опорную схему.

3. Заключение. Поделитесь впечатлениями об уроке.

Опорная схема рассказа.

1. Today we ________about ______________in our life. We have our lesson at the Moscow________________________________________________________.

It is very ____________________________ .We could see a lot of _________________________ and ____________________________________.

2. Our task is to find ____________________________ and describe it (them).

This flower is_____________________________________________________.

It is _____________________________________________________________.

The color(s) is/are _________________________________________________.

The smell is ______________________________________________________.

It grows _________________________________________________________.

It is _______________________________________________________flower.

It is used as a_____________________________________________________.

3. All the members of our group_____________________________________

We would like ____________________________________________________ .

Glossary Глоссарий

Flowering plant Цветковое растение

Description

Описание

(внешний вид)

Life form

Жизненная форма

Usage

Применение

height высота

grassy plant

tree

bush

травянистое растение
дерево
кустарник


ornamental

fodder

food

medical


декоративный

кормовой

пищевой

лекарственный



high

low

высокий

низкий


color цвет

dark

light


темный/насыщенный

светлый/бледный



smell запах

bitter

pleasant

unpleasant

delicate

fragrant

горький

приятный

неприятный

деликатный

душистый

описание

indoor

wild

cultivated

exotic

hothouse

evergreen

heat-loving

water-resistant

shade-loving

long-day

deciduous

комнатный

дикорастущий садовый

экзотический

тепличный

вечнозеленый

теплолюбивый, влаголюбивый, тенелюбивый, светолюбивый

листопадный

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconPut the words in the right order and form question
Юриспруденция. Подготовлен с учетом современного уровня достижений в области правоведения, юридической практики и с использованием...
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconPlease note the left column is to be filled in by a candidate who...
Кроме того, в инженерном режиме появляются также возможности определения порядка вычислений при помощи скобок, осуществления побитовых...
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconSaving New Year Fir tree

2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconHe returned with money which he (put) in his pocket book

2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconИндивидуальный лист заданий на компьютере учащегося
«The usual English meals». Put the sentences in the order: Используйте метод перетаскивания
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Пассивная: rabbit, snake, tree, umbrella, vest, win dow, box, yacht, zip Буквосочетания: sh, ch
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconТема Основные вопросы
Выделение строк и столбцов пикселей Single Column Marquee и Single Row Marquee
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip icon1. Learn, to pronounce the following words properly

2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconДля шифрования почты в настоящий момент широко применяются два стандарта
...
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconII. Read the following international words and give their Russian equivalents

2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconII. Read the following international words and give their Russian equivalents

2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Розабет Мосс Кантер (Rosabeth Moss Kanter) — профессор Гарвардской бизнес-школы; специализируется на стратегии, инновациях и вопросах...
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip icon1. 13. Английский язык
П. Find in the text and give English equivalents of the fol­lowing words and word combinations
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconWords and word combinations to be remembered
Первые вагонеточные пути использовались на шахтах [a mine] для перевозки угля [coal]
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip iconГосударственный научный центр вирусологии и биотехнологии «вектор»...
Каскадная регуляция экспрессии генов вируса осповакцины модулируется многоступенчатыми промоторами. Yang Z, Maruri-Avidal L, Sisler...
2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus, fern, peony, primrose, moss, chamomile, tulip icon3)Put the apples (plums) in the plates!
Ученик нажимает на”Start”, появляется название месяца. Нужно ответить на вопрос, каким по счёту месяцем он является, выбрав шарик...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск