The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III)





Скачать 60.75 Kb.
НазваниеThe verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III)
Дата публикации25.07.2014
Размер60.75 Kb.
ТипДокументы

Unit 15




Сложное дополнение. Аудирование.


Lesson 15




Раздел 15


Theory: Complex Object

  1. The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III)




Infinitive

Infinitive & Gerund

Gerund

advise - советовать

allow - позволять

admit – допускать, признавать

ask  – просить

attempt - пытаться

avoid - избегать

believe – полагать, верить

begin - начинать

burst out - разразиться

command - приказывать

continue - продолжать

delay–откладывать

consider – считать

feel – чувствовать

deny – отрицать, отвергать

declare – заявлять

forget - забывать

dislike - не нравиться

desire - желать

hate - ненавидеть

enjoy – наслаждаться, нравиться

expect – ожидать

hear - слышать

escape – убегать

find – обнаруживать

intend - намереваться

excuse – извинять(ся)

force - принуждать

let – разрешать, позволять

finish – закончить

know – знать

like – нравиться

forgive – прощать, извинять

notice - примечать

love – любить

give up – прекращать

observe - наблюдать

make в значении – заставлять, вынуждать

go on – продолжать

order - приказывать

need - нуждаться

imagine – воображать

permit - разрешать

prefer - предпочитать

imagine – воображать

recommend – рекомендовать

propose - предлагать

keep (on) - продолжать

request - просить

refuse – отказываться

mention – упоминать

suppose – полагать

regret - сожалеть

mind – возражать (в вопросах и отрицаниях)

tell – велеть

remember– помнить, вспоминать

miss - упустить

think – думать

require - требоваться

postpone - откладывать

understand – понимать

see – видеть, (понимать)

put off – отложить

Want – хотеть

start - начинать

risk – рисковать

warn - предупреждать

stop – прекращать (!)

suggest – предлагать

wish - желать

try - стараться

can’t help – не могу не, нельзя не…

would/should  like

understand – понимать

can’t stand – не могу терпеть

watch – наблюдать







Examination Practice

  1. Choose the right answers




1. I watched him _________ upstairs.




a. going

b. go




2. I saw a taxi _________ near my gate.



a. stop

b. stopping




3. Please excuse my _________ your seat.


a. taking

b. take




4. Michael wanted his son _________ Jane.


a. to marry

b. marrying




5. He kept on _________ to play the guitar.


a. learn

b. learning



Examination Practice

  1. Choose the correct form




1. I heard him _________ my name.




a. mention

b. to mention

c. mentioning




2. I would rather _________ to music.



a. listen

b. to listen

c. listening




3. Let me _________ a few words.


a. say

b. to say

c. saying



4. He ordered me _________them.


a. protect

b. to protect

c. protecting




5. I would like you _________ a cup of tea.


a. have

b. to have

c. having




6. He avoids _________ Lucy.


a. meet

b. to meet

c. meeting




7. He made us _________.


a. wait

b. to wait

c. waiting




8. He heard the clock _________ 12.


a. strike

b. to strike

c. striking




9. She felt her heart _________.


a. jump

b. to jump

c. jumping




10. We all expected him _________ on time.


a. come

b. to come

c. coming


Listening & Speaking Practice

  1. Listen to “The big news of the week”

  2. Follow the speaker.


Аудирование (скрипт)

If you live in Britain, the main news story of the week is the birth of the new prince, son of Prince William and Kate Middleton, the Duke and Duchess of Cambridge. Here they are in the picture, holding their newborn baby.
He was born on Monday 22nd July 2013, and is now third in line to the British throne. This means that he will be King after 2 other people, his father (Prince William) and his grandfather (Prince Charles.)
It used to be the case that only the first male child would become the Monarch, and there would only be a new Queen if their was no male child to become King. However, recently Parliament changed the Law of Succession, so that William and Kate’s first child would be in the same position even if they had a girl.
But will the new prince ever become King at all? What will the world we like in 50 or 60 years and will Britain still have a monarchy at that time? Currently, the Queen is our Head of State, as we have no elected President, but she does not have much actual power. Some people in Britain would prefer us to become a republic, with a President, instead of keeping our current Constitutional Monarchy, the current British political system.
Our Royal family has had a lot of attention in the last few years – first there was the Royal Wedding of William and Kate in 2011, then in 2012 there was the Queen’s Diamond Jubilee, where she celebrated 60 years as Queen and even had a huge rock concert at Buckingham Palace, and now in 2013 we have the birth of the new Prince.
The Royal Family must be very happy with all this publicity, because at times in the past they have been much less popular than they are now. I know the idea of a Royal family is not in step with ideas about equality of opportunity, and the idea of inherited power is not at all fair, but I think that on the whole the current Royal family is quite a good thing for Britain. What do you think?



  1. Express your own attitude to “The big news of the week”.




Ефремов А.А. I www.izenglish.ru – 2013 I Сайт учителя английского языка

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«All Seasons Are Beautiful». (с. 293, №6) Let us make up the sentences about spring, summer, autumn, winter
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconУрок по английскому языку в 8 классе тема: «Conditional Sentences»
Совершенствование и систематизация грамматических навыков устной речи по теме «Conditional sentences» посредством различных видов...
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Сотбис” in Britain. Now we are going to the auction, but a grammar one. You are supposed to buy only correct sentences. You are given...
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Учитель: Good morning children! I’m glad to see you! Today we’ll speak about your families. But first of all, let’s remember the...
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconTranslate the sentences into Russian. Mind the translation of the emphatic construction

The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Образовательные: формировать представление о личности императора Александра III; подчеркнуть, что свое правление Александр III посвятил...
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconМ. С. Кузнецов a dicision of the exports and import problems of russian...
Решение проблем экспорта и импорта машиностроительного комплекса россии на основе синергетического подхода
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconВ. дв. 21 Психологические основы управления экипажем судна
«Эксплуатация судовых энергетических установок» и в соответствии с требованиями Правил iii/1,V/2, аvi/1 мк пдмнв 78 с поправками...
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconУрока : практическая : систематизировать лексику по теме
«There are a lot of things I can be». What do you think we’ll speak about? Yes, it’s about your future jobs. It’s very important...
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconАлександр III александрович
Александра II, на престол вступил его сын Александр III. Старший брат Александра III николай умер в 1865 году и после его смерти...
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Ти наиболее употребительных английских фразовых глаголов (phrasal verbs) в алфавитном порядке
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconИндивидуальный лист заданий на компьютере учащегося
«The usual English meals». Put the sentences in the order: Используйте метод перетаскивания
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconТема: «Health and Eating Habits» Цели урока
Задание записывается на доске At home you should write 15 sentences using the phrases from today’s lesson
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Доска: Love books, they are the source of knowledge, and only knowledge can make us strong and better
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconДомашнее задание среда Математика Изучить п. 30. Изменение величин....
Грамматический справочник gr правило «Past Simple». Правильные глаголы (Regular verbs) – законспектировать
The verbs to make the sentences. Remember Complex Object (I, II, III) iconПрограмма 11 класс
Совершенствование и систематизация грамматических навыков устной речи по теме «Conditional sentences» посредством различных видов...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск