Скачать 48.15 Kb.
|
С.С.Рожкова, учитель английского языка «Центра образования» «Школы здоровья» №449 г. Москва(231-032-076) План – конспект открытого урока в 7 классе по теме «Путешествия» Цели урока: совершенствование речевых умений и навыков. Задачи урока: 1.учебные: а) совершенствование умений в монологической и диалогической речи; б) совершенствование навыков аудирования; в) развитие умения обобщать и систематизировать знания. 2. развивающие: а) развитие памяти, внимания, наблюдательности; б) развитие речевой активности; в) развитие умения речевого взаимодействия в коллективе. 3. воспитательная: а) воспитание уважения к стране изучаемого языка. Оборудование урока: 1. раздаточный материал 2. картинки с изображением лондонских автобусов ХОД УРОКА: 1. Начало урока. Введение в тему урока. ( Кабинет оформлен в виде салона самолета. Стулья стоят в 2 ряда, в каждом по 2 стула. Парт в кабинете нет. Угол кабинета оборудован под кассу. В классе тихо звучит музыка). P1. – Attention, please! Aeroflot flight 8a will leave the Sheremetyevo airport in five minutes. - Attention, please! Aeroflot flight 8a will leave the Sheremetyevo airport in five minutes! (Далее следуют диалоги учащихся в билетной кассе.) P2-P3 -Excuse me. Could you show me the way to the booking-office? - This way, please. Here it is. There is “Booking –office” written over it. - Oh, thank you very much. I am always too absent-minded. P2-P4 - Excuse me. I want to fly to London just now, because I have to be there today. - What class do you want? - I want a first-class ticket. - I’ll just see what there is. I am sorry, but we have no first-class tickets. - And what about tourist-class ticket? Have you got any? - Let me see. Just a minute. Yes, sir. We have the only ticket. - Well, I’ll take it with pleasure. When does the plane leave? - Aeroflot flight 8a leaves for London in five minutes. Hurry up, if you want to catch your plane. - Here is the money. - Here you are. Have a nice trip. - Thank you. Bye-bye. (Учитель встречает учеников в «кабинете-самолете».) -Good morning, dear friends. I am very glad to see you. Sit down and make yourselves comfortable. We are in the cabin of the plane. We are going to fly to the capital of the UK – London. It is very wonderful we’ll fly together. But first of all I want to check if you are ready to travel. You have to draw a sheet of paper from the envelope and complete the sentences. So, let’s begin. (Учащиеся выполняют задания- закончить предложения)
2. Основная часть. а) Аудирование. -Well, now I see that you are ready to travel. Fasten seat belts, please. In some hours we’ll arrive at London’s airport. We go to London for the first time. And I think that you have to obtain some new information about this country, especially about travelling in it. Now I am going to read you a text the title of which is “Travelling in England”. You must listen to it, answer the questions and then retell it one by one. There are some new words in this text. So look at the blackboard. Here they are. Now I will read them and you’ll repeat after me all together.
“TRAVELLING IN ENGLAND” There were no railways in England before 1825 and if people wanted to travel they had to go by road, on foot, on horseback, or in a coach. There were not many roads at those days; they were bad, especially when it rained. The fares were high. Not only travelling in coaches, but even walking cost money at those days. On roads there were gates called toll-gates. When a traveler came to one, he had to pay a toll. This money was used to make the roads better. But the greatest danger was the highwaymen. A highwayman was a man who took money and jewels from travelers. Highwaymen stopped coaches and cried:”Your money or your life” and the passengers had to give them all they had. That’s why travelling in the days of coaches was dangerous and not very comfortable. People didn’t travel as much as they do now. Each year more English people with their children travel to some parts of continental Europe. Many take their cars, often with tents and caravans. Others take part in group travel. Many people in Great Britain spend weekends and holidays travelling along beautiful rivers and canals. The canals were built 200 years ago. They were very useful before railways. Some of canals are still used for transporting goods. But many of them are used for sailing. For young people who work in the big industrial towns the beauty of the canals has special interest at weekends. Sailing round the coast is very popular, and young people like to sail at weekends. б) Обсуждение вопросов по теме. ВОПРОСЫ К ТЕКСТУ. ( Слова и вопросы заранее записаны на доске.)
в) Неподготовленная монологическая речь по теме. -Well, you see how English people travelled in the past and how they travel nowadays. - And now let’s stop our lesson and have a short rest. 2. Физкультминутка. 3. Чтение. -There is one interesting thing about means of communication in England. It is English buses. (На магнитной доске картинки с изображением лондонских автобусов.) -Let’s open the books and read the text “London buses” one by one. In your books you can see sheets of paper with unknown words from this text. Repeat them after me, please.
4. Обсуждение вопросов по прочитанному тексту.
-Well, thank you. Now we know much about travelling in England. And what do you know about travelling in general?
5. Проверка домашнего задания – рассказ о последнем своем путешествии. 6. Совершенствование лексических навыков по теме. -Your stories were too interesting. But our flight will be over soon. At the end of it we have a written work. I give you sheets of paper. Your task is to write down as many words as you can on our topic “Travelling”. The words must begin with such letters as “t, r, a, v, e, l”. Travel is the main word.
( Учащиеся выполняют письменные задания и сдают работы.) 7. Подведение итогов. Домашнее задание. -So, our flight is over. Thank you. Stand up. Have a nice day. Bye-bye. |
Конспект открытого урока в 7-м классе по умк биболетовой М. З.«Enjoy English, 7 класс» Урок- видео-проект дискуссии «Video-exchange project» по теме «Путешествия» может быть проведен в 10-11 классах | Конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме:... План-конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме: " learning more about each other" | ||
Разработка урока английского языка в 5 классе по теме present Simple План-конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме: " learning more about each other" | Конспект открытого урока путешествия по русскому языку по теме: «Тайны... Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение «Средняя общеобразовательная школа №60» города Барнаула | ||
Конспект открытого урока по окружающему миру План конспект урока биологии в 7 классе по теме «Сфагновый мох. Образование торфа» | Конспект урока по теме «Равнобедренный треугольник и его свойства» План-конспект открытого урока по математике в 4Б классе. Учитель: Илюшина Ольга Львовна, высшая квалификационная категория | ||
Конспект урока английского языка в 6 «А» классе Урок- видео-проект дискуссии «Video-exchange project» по теме «Путешествия» может быть проведен в 10-11 классах | Конспект открытого урока по русскому языку в 1 классе по теме: Перенос слов Создать эмоциональный и психологический климат в классе для восприятия образовательного материала | ||
Конспект открытого урока в 3 классе "Рождество"(учебник Биболетовой М. З.) План конспект Мбоу «Степноозерская основная общеобразовательная школа Нурлатского муниципального района рт» по теме «Christmas» | Урок английского языка во 2 классе по теме «Профессии» План-конспект открытого урока по математике во 2А классе. Учитель: Белицкая Ольга Николаевна, первая квалификационная категория | ||
Конспект открытого урока в 6 классе «Повторение по теме «Имя прилагательное» Цель урока: систематизация изученного об имени прилагательном, развитие культуры речи | Конспект открытого урока во 2в классе Учитель начальных классов мбоу... Конспект урока русского языка в 4 классе «Б» гбоу сош №56 имени академика В. А. Легасова | ||
Конспект урока риторики во 2 классе. Тема: Опорные слова План конспект открытого урока русского языка во 2 классе, проведенного 14 марта 2012 г | Конспект открытого урока по английскому языку в 4-м классе по теме «The Degrees of Comparison» Цель урока: ознакомление и первичное закрепление образования степеней сравнения многосложных прилагательных | ||
Конспект открытого урока в 6 классе средней школы с углублённым изучением... План- конспект открытого урока в 6 классе средней школы с углублённым изучением немецкого языка по теме «Der Frühling. Der Umweltschutz»... | План-конспект открытого урока, проведённого в 1 л классе по теме ... |