Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна





Скачать 47.98 Kb.
НазваниеКонспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна
Дата публикации07.09.2013
Размер47.98 Kb.
ТипКонспект
100-bal.ru > Информатика > Конспект
Конспект урока с использованием

электронного словаря Ex-word Casio в 8 классе
Конспект подготовили:

Прохорова Вера Викторовна – учитель английского языка, ГОУ СОШ № 1273 ЮЗАО (г. Москва); контактная информация: тел.: 8 905 756 52 72, e-mail: prokhorova.ver@yandex.ru

Крайнова Татьяна Ивановна – учитель английского языка, ГОУ СОШ № 1273 ЮЗАО (г. Москва); контактная информация: тел.: 8 916 017 25 38, e-mail: kraynovat@mail.ru
Класс: 8

Учебник: УМК “ENGLISH VIII” by O.V. Afanasyeva and I.V.Mikheeva

Тема: “Choosing a Career”

Время: 45 минут

Тип урока: комбинированный
Цели урока:

практическая:

развитие умений диалогической речи;

активизация фразовых глаголов и идиоматических выражений в диалогических высказываниях;
развивающая:

формирование общеучебных универсальных действий поиска и выделения необходимой информации с помощью информационного поиска (с применением электронного словаря Ex-word Casio);

формирование готовности и способности выражать и отстаивать свою точку зрения;
воспитательная:

воспитание уважительного отношения к людям, имеющим разные профессии;

воспитание культуры общения в коллективной деятельности;
Оборудование: доска, электронные словари EX-word Casio (Oxford Advanced Learner’s Dictionary 7th edition, Oxford Russian Dictionary, Oxford Phrasal Verb Dictionary for Learners of English Oxford University Press 2001 and 2007, Oxford Idioms Dictionary for Learners of English Oxford University Press 2001 and 2006).


Ход урока.
I. Организационный момент.
Объяснение принципов работы со словарем. Объяснение происходит на русском языке.

- Сегодня у нас есть возможность использовать в своей работе новый цифровой образовательный ресурс – электронный словарь CASIO EX – WORD. Это – 12 словарей вместе + 2 энциклопедии. Давайте познакомимся с порядком работы (Объясняю значение кнопок, порядок выбора, и т.д.)

For example, let’s find the difference in the meaning between the words “job”, “profession”, “occupation” and “career”. Look up the definitions of the words in Oxford Advanced Learner’s Dictionary.

(на доске учитель фиксирует значение слов и затем вместе с учениками выявляет разницу)

We use “job” when we speak about the regular paid work that you do for an employer.

We use “profession” when we speak about a job that needs special education and training.

We use “career” when we speak about a job or profession that you have been trained for and intend to do for several years.

We use “occupation” when we speak about a job a person has at a particular period of time.
II. Введение активной лексики по теме с использованием электронного словаря EXword.
1) Ex.59, p.36.

Now you know the difference between “job”, “profession”, “occupation” and “career”.

So fill in the gaps in the given sentences with a correct word: job, profession, occupation or career.
1. His …… as a pilot came to an end after a bad road accident.

2. – How long has Victor been unemployed? – He’s been looking for a …… for three months.

3. Please write your …… on this form and hand it in.

4. My mother is a teacher. I like this …… and I may follow her in her footsteps.
Key: 1. career 2. job 3. occupation 4. profession
2) EX.62, p.37.

What professions do you know? Can you name the professions which are described below?

Use EX – word Oxford Advanced Learner’s Dictionary 7th edition and word list VII p.35 to help you.
1. a person whose job is to help people with the law or talk for them in court;

2. a person whose business is to buy, sell or look after houses/land for people;

3. a person who does work to improve bad social conditions and help people in need;

4. a person who welcomes or deals with people arriving at a hotel, at a place of business, visiting a doctor;

5. a person trained to look after sick animals;

6. a person whose job is to work with electricity;

7. a person who prepares or organizes a newspaper, periodical or book;

8. a person who studies chemistry, a scientist who specializes in chemistry;

9. a person who makes and sells medicines;

10. a person who owns a travel agency or works there and whose business is to arrange travels.
Key: 1. a lawyer 6. an electrician

2. an estate agent 7. an editor

3. a social worker 8. a chemist

4. a receptionist 9. a pharmacist

5. a vet 10. a travel agent

Word list VII, p.35

- accountant - nurse

- air host, airhostess - photographer

- architect - physicist

- (auto) mechanic - police officer

- carpenter - programmer

- chef - editor

- chemist - electrician

- computer operator - engineer

- dentist - estate agent

- designer - fashion designer

- doctor - fireman

- surgeon - hairdresser

- physician - receptionist

- interpreter / translator - secretary

- interior decorator - social worker

- journalist - teacher

- lawyer - travel agent

- librarian - vet (veterinarian)

- machine operator - pharmacist

- model - musician

Choose one profession which wasn’t mentioned. Describe it. Let your classmates guess what it is.
3). Ex.49, p.31

Now we are going to work with phrasal verbs and idioms. EX – word dictionary (Oxford Phrasal Verb Dictionary and Oxford Idioms Dictionary for Learners of English) can help us. (To use these dictionaries you should enter key words)
Match the phrases in English and Russian, use them in your dialogues while speaking about “Choosing a Career”

1. to know for a fact а) избавиться от чего-либо

2. to tell sb off b) сказать правду

3. to get into trouble c) и всякое такое

4. to walk off d) отчитать кого-либо

5. to get rid of sth e) раз и навсегда

6. once and for all f) попробовать что-то

7. to give sth a try g) знать наверняка (точно)

8. to tell sb the truth h) попасть в беду

9. stuff like that i)уйти, отойти

Key: 1-g ; 2-d ; 3-h ; 4-I ; 5-a ; 6-e ; 7-f ; 8-b ; 9-c .
III. Развитие умений говорения по теме:

Now will you try to use the expressions from Ex. 49, p.31 in your exercise in speaking.

Ex.67, p.39

Say what jobs you would recommend these school leavers to take up if you were a school career adviser. Explain your choice. Will you work in pairs and try to use phrases from Ex.49, p.31 to make your talk more alive.


1. Name: Sam Surname: Crawford

Qualification(s) and / or experience: I have a driving license, have been driving for 1,5 years.

Preferences: I like working with machines.

Other information: The idea of going to university gives me the creeps. ( To tell you the truth) I’m not very good at dealing with people.

2. Name: Lisa Surname: Morrison

Qualification(s) and / or experience: I sometimes babysit for my neighbours and …( stuff like that)

Preferences: (To tell you the truth) I’d like to go into service or work with children.

Other information: I’d like to start working as soon as possible as my family needs my financial support. My friends say (know for a fact) I’m quite sociable. My teachers say I’m not very advanced academically




3. Name: Melissa Surname: Colins

Qualification(s) and / or experience: none

Preferences: I’d like to go to University, but I’m not quite sure what course to take. (I’d like to give languages and history a try). I’m good at writing, languages and history. I don’t mind biology.

Other information: (To tell you the truth) My parents press me to go into medicine, but (I know for a fact) it’s not my first choice. I like reading and working with books, I think that I’m a bookworm.




4. Name: Kevin Surname: Wilson

Qualification(s) and / or experience: I’ve been helping with washing up in a hotel, restaurant on Saturdays for over 3 years. (Now I have walked off). I’m quite a good driver.

Preferences: I’d like to be the boss myself (I don’t like somebody to tell me off) and do something in the way of arts (and give something in a way of arts a try). I’m not sure that I want to go to university.

Other information: I’ve won prizes at photo competitions. I love taking pictures and giving them to my friends as presents.




5. Name: Pauline Surname: Bird

Qualification(s) and / or experience: I’m helping our science teacher in the lab, but I have no qualifications.

Preferences: (To tell you the truth) I’d like to work with the animals (once and for all). I love them! I don’t mind going to university.

Other information: My dream is to live in the country, far from the crowds.

Possible recommendation:

  1. Auto-mechanic 2. special training for primary school teacher 3. librarian

4. photographer 5. veterinarian
Example:

  • Good morning

  • Good morning, sit down please.

  • What’s your name?

  • Sam.

  • Your surname?

  • Crawford.

  • Do you have any qualification or experience?

  • I have a driving license and have been driving for 1,5 years.

  • I wonder if you have any preferences.

  • I like working with machines.

  • Have you got any other information?

  • The idea of going to university gives me the creeps. To tell you the truth, I’m not very good at dealing with people.

  • Then I think the qualification of auto-mechanic will be interesting for you.


IV. Проверка домашнего задания: Ex. 57, р. 33

V. Итог урока.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект урока что у нас над головой? Фио (полностью) Назаренко Вера Викторовна Место работы
Цель урока: уточнить представления обучающихся о дневном и ночном небе; сообщить элементарные сведения о Солнце, созвездии Большой...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconВид работы
Жюри: Мишарина Елена Вячеславовна, Родюкова Ольга Викторовна, Ваганова Вера Филипповна
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconВера Викторовна Ромова
Сегодня я расскажу вам сказку, а помогут мне в этом талантливые композиторы Кубани: С. Бахарев, Б. Целковников, Е. Петров, Ю. Симакин,...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconЖарова Вера Викторовна, учитель технологии моу сош №39 г. Твери
Учитель должен сформировать новые знания и умения, включив мыслительную деятельность. Таким образом, учитель должен сформировать...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconУрок: «мир и милость»
Ее вера изменила ее жизнь. Имена некоторых из самых интересных персонажей Библии нам неизвестны, зато известны их вера и поступки....
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКраткое содержание проекта: проект состоит из 4 блоков: «Живая сила воды»
Самойлова Наталья Викторовна, Иванова Наталья Викторовна, Селиверстова Наталья Викторовна, Андоськина Светлана Валерьевна, Михайлова...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект по кружковой работе с элементами развлечения в младшей группе...
Цель: вызвать у детей интерес к занятию, создать радостную, доброжелательную атмосферу
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект урока фио (полностью) Чернова Вера Эрнстовна Место работы
Ученик формулирует проблемную ситуацию в незнание материала для ответа на поставленный вопрос
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconРазвитие интеллектуальной одаренности и творческих способностей учащихся...
Маслова Вера Алексеевна, учитель математики, руководитель методического объединения математиков моу сош №65, г. Воронеж
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект интегрированного занятия Аттестуемый педагог (фио) Зинец...
Конспект обычно оформляется на отдельных листах бумаги формата А4 (гарнитура шрифта – Times New Roman, кегль шрифта – 14 пт, межстрочный...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект урока «Весна: пробуждение природы» фио (полностью) Кадушкина Вера Алексеевна
Вахрушев А. А., Бурский О. В., Раутиан А. С. Окружающий мир. 1 класс. Учебник в 2 частях. Часть М.: Баласс, 2011
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект интегрированного занятия по формированию лексико-грамматических...
Бунеев Р. Н., Бунеева Е. В., Пронина О. В. Букварь. Учебник для первоклассников. – М.: «Баласс», 2011
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект подготовили: Орешина Ирина Борисовна учитель английского...
Составлены в соответствии с требованиями Государственного образовательного стандарта и уровня подготовки обучающихся по профессии...
Конспект подготовили: Прохорова Вера Викторовна iconКонспект урока «В мире слов, звуков и красок» фио (полностью) Титова Вера Федоровна Место работы
Учебник-хрестоматия для общеобразовательных учреждений. Часть 2, Москва, 2009. Стр. 161-162


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск