Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 67.24 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации28.10.2013
Размер67.24 Kb.
ТипДокументы
100-bal.ru > Экономика > Документы
Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №12»

Открытый урок по английскому языку в 4Э классе

Tasty Treats”


Учитель английского языка

МБОУ «СОШ №12»

Шмелева Елена Владимировна

Новочебоксарск, 2011 год
Theme: “Tasty treats”
Цель: развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме «Еда».

Задачи: - образовательная: развитие навыков говорения, чтения (просмотрового), аудирования, письма.

- развивающая: познакомить учащихся с традиционными английскими блюдами;

развитие воображения; расширять кругозор;

- воспитательная: воспитание уважительного отношения к своей стране и стране изучаемого языка; способствовать воспитанию уважительного отношения друг к другу;

Оборудование: - Учебник “Spotlight 4”;

- компьютер, проектор с экраном;

- раздаточный материал (название продуктов для составления пудинга), 3 листка бумаги, клей.



Этапы

Действия учителя

Действия учащихся

Формы, методы

Средства

Примечание

I Warming-up

- Good morning, boys and girls. I am glad to see you.

Are you ready for the lesson?

How are you?

([θ] – thank you, thanks, think, theatre, three, thirteen, thunder, thumb).
- Glad to hear it! Let’s start our lesson.
To begin with, have a look at the blackboard, please. Here is a puzzle for you to do. It’s very easy. You’ll see some pictures and your task is to name the word in the picture. The first letters of the words will help us to read the theme of today’s lesson.

For example, a tomato – the first letter is ‘t’, …
- So, what key words do we have? Right. … (‘Tasty treats’). Translate it, please. So, the theme of our lesson is “Tasty treats”. We’ll speak about tasty food.


(T →P1, P2, P3)


P1, P2, P3…….: apple – letter ‘a’, sausages – letter ‘s’ ….

- Tasty treats.





Slide 1



II Phonetic Drill

Let’ wake up our tongue. It’ll help us to pronounce the words. Repeat after me:

[ai] – ice cream, rice, pineapple;

[i:] – cheese, beef, meat, pizza, cream;

[i] – milk, olive oil, biscuit, chicken, dish;

[e] – lemon, pepper, egg, bread, cherry;

[æ] – mango, jam, carrot, sandwich, pasta;

[ei] – potato, lemonade, cake, apricot;

[ɔ] – orange, chocolate, yogurt, sausages, popcorn, porridge;

[ɔ:] – salt, water;

[ʌ] – butter, onion;

[a:] – tomato, banana;

[әu] – coke, toast;

[u:] – juice, fruit.

Read by chain the whole line.

Students repeat after the teacher.






Slide 2



III The main part

My favourite treat is fruit juice and pizza. What about you? …… Ask somebody.
- But what do you like to eat every day? Let’s remember the poem “The food I like”.

On Sunday I like meat and chips,

On Monday bread and cheese,

On Tuesday juice and pizza

mmm….Yes, please.

On Wednesday have spaghetti

And on Thursday eggs and fish,

On Friday I like sandwiches

And ice-cream on a dish.

But Saturday is my favourite day

Oh, yes, it’s very nice

On Saturday it’s chicken … mmm

Salad, bread and rice.
- Work in pairs and tell each other about your every day’s food.
- Who would like to recite the poem?
- How much do you know about food around the world? Open you books at page 47, Ex. 4. Let’s do the quiz.
- Well, any country has got its own features in food. What about Russia? At the previous lesson we read about traditional Russian food for tea. What is the traditional food for tea in Russia?

- What do we need to make them?


- What shape are they?
- Why sushki, baranki, bubliki are so popular?

- What is your favourite treat for tea? It was your home task. Who would like to tell us about it?

- Does your mum cook them?

- Do you buy them in the shop?

Students ask and answer the questions by chain.


Students work in pairs.

Students recite the poem.


I think…

I don’t know, maybe…
- The traditional food for tea in Russia is sushki, baranki, bubliki (bagels).
- We need flour, butter, oil, water, salt and sugar to make them.
- They are round and oval, big or small.

- They are so popular because they taste good and they are cheap.
- ______ is my favourite treat at teatime.

We need ______ to make it (them).

It (They) can be big or small, round (square) or oval.

I like _______ because it (they) is (are) very tasty (delisious)!
- Students answer the questions.


Ex.4

p.47



Slide 3

Slide 4

Slide 5

Slide 6



Relaxed time

Open your books at page 48, Ex.2

Sing the song.

Ex. 2 p. 48


Slide 7







Let’s visit the United Kingdom.

Look at some traditional British food are offered to tourists.
- Yorkshire pudding – йоркширский пудинг (готовится из теста и мясной начинки);

- Cornish pasties – пирог с мясом и картошкой;

- Haggis – хэггис (шотландское блюдо, которое готовят из баранины и телятины);

- scorns – лепёшка (ячменная или пшеничная).

Let’s read these words.

Many British families like puddings.

Let’s find out, what is pudding?

Open your books at page 53, Ex.1

1. Listen to the text and find out: Is pudding a dessert or a dinner? Читаю.

- Is pudding a dessert or a dinner?

2. Read the text yourselves and answer the questions.

3. Vanya, begin to read the text.
Answer the questions:

1. What ingredients do we need for pudding?
2. What is the question children ask their mothers at dinner time?
3. What is the most famous dessert in England at teatime?
Ex.2 p.53

Students look at slides.

Students repeat after the teacher.

Students listen to the teacher.
- A dessert.

Students read the text.


Students answer the questions.


Ex.1 p.53


Slide 8


Slide 9


Slide 10


Slide 11

Slide 12
Slide 13

Slide 14



IV. Transfer

Let’s make our own pudding. You may choose any ingredients you like. Work in groups.
- The 1st group what pudding do you have?

- The 2nd group what pudding do you have?

- The 3rd group what pudding do you have?

- We have an apple pudding. We need …. to make it.








клей

V. Conclusion


Well, our lesson is over. Tell me, please, What did we do at the lesson?

You have worked very good today and you were very active. Your marks are the next… Sonya is ….
- Write down your home work: p. 50-51 (Read the story Goldilocks and the three Bears).

We spoke about food (Russian, English food) and made a tasty pudding.





Slide 15



Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск