Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 125.29 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации15.05.2014
Размер125.29 Kb.
ТипРабочая программа
100-bal.ru > Экономика > Рабочая программа

ДАЛЬНЕВОСТОЧНЫЙ ФЕДЕРАЛЬНЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

«Knowledge-based Economy»

Разработал:

Воробьева Н.А.

Идентификационный номер:

Контрольный экземпляр находится на кафедре мировая экономика

Лист

из






МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

Федеральное государственное автономное образовательное учреждение

высшего профессионального образования

«Дальневосточный федеральный университет»

(ДВФУ)




ШКОЛА ЭКОНОМИКИ И МЕНЕДЖМЕНТА


Согласовано


«УТВЕРЖДАЮ»

(ШЭМ ДВФУ)

Заведующая (ий) кафедрой

_мировая экономика______________

(название кафедры)

Руководитель ОП




_____________ _Кузнецова Н.В.____

(подпись) (Ф.И.О. рук. ОП)

______________ _Фокин Н.И.______

(подпись) (Ф.И.О. зав. каф.)

«_____»___________________20___г.

«______»_________________20____г.

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ (РПУД)


Экономика знаний (на английском языке)

KNOWLEDGE-BASED ECONOMY

in the direction of program 080100.68 «Economy» (Master degree)

Master's program in International Economics: Innovation and technological development
Форма подготовки очная

ШЭМ ДВФУ

Кафедра мировой экономики

курс _1_ семестр 1

лекции _36 (час.)

практические занятия_36_час.

семинарские занятия __ час.

лабораторные работы __ час.

консультации

всего часов аудиторной нагрузки_72_ (час.)

самостоятельная работа _72_ (час.)

реферативные работы (количество)

контрольные работы (количество)

зачет __ семестр

экзамен_2_семестр
Рабочая программа составлена в соответствии с требованиями образовательного стандарта ДВФУ, утвержденного Приказом Ректора от 04.09.2012 г. № 1213449.

Рабочая программа обсуждена на заседании кафедры мировой экономики 3 июня 2012 г.
Заведующая (ий) кафедрой: Фокин Н.И.
Составитель (ли): Воробьева Н.А.

I. Рабочая программа пересмотрена на заседании кафедры:

Протокол от «_____» _________________ 200 г. № ______

Заведующий кафедрой _______________________ __________________

(подпись) (И.О. Фамилия)


II. Рабочая программа пересмотрена на заседании кафедры:

Протокол от «_____» _________________ 200 г. № ______

Заведующий кафедрой _______________________ __________________

(подпись) (И.О. Фамилия)

АННОТАЦИЯ

Цель дисциплины состоит в том, чтобы расширить и углубить знания студентов в области экономики знаний, а также использовать в профессиональной деятельности полученные студентами навыки по аспектам экономики знаний, которая является на сегодняшний день высшим этапом развития постиндустриальной экономики и инновационной экономики, выполняя при этом роль фундамента для информационного общества.

Специфика дисциплины состоит в динамичности изучаемого материала, а это требует привлечения дополнительных источников информации, широкого использования современной зарубежной научной литературы на иностранных языках.

Задачи дисциплины:

- приобретение целостного представления об экономике знаний как о науке;

-     изучение взаимосвязей развития инновационного бизнеса;

- изучение особенностей и проблем человеческого капитала;

-     получение системного представления об основных категориях экономики знаний;

-     изучение проблем интеллектуальной собственности;

- приобретение знаний, объясняющих специфику всех основных аспектов развития экономики знаний за рубежом и в России.

Место дисциплины в структуре ОП магистратуры

М.2.1.1 Учебная дисциплина «Экономика знаний» является вариативной дисциплиной профессионального цикла ООП.

Связь с другими дисциплинами учебного плана: программа является необходимой основой для освоения программ, связанных с инновационной экономикой, а также опирается на знания, полученные в ходе изучения дисциплин: «История экономических учений», «Мировая экономика» и других прикладных дисциплин экономического профиля.

Требования к результатам освоения дисциплины

В результате освоения дисциплины должны быть сформированы следующие компетенции:

  • способность творчески адаптировать достижения зарубежной науки, техники и образования к отечественной практике, высокая степень профессиональной мобильности (ОК-1);

  • умение работать в проектных междисциплинарных командах, в том числе в качестве руководителя (ОК- 3);

  • умение быстро осваивать новые предметные области, выявлять противоречия, проблемы и вырабатывать альтернативные варианты их решения (ОК-4);

  • способность генерировать идеи в научной и профессиональной деятельности (ОК-5);

  • способность вести научную дискуссию, владение нормами научного стиля современного русского языка (ОК-6);

  • способность к свободной научной и профессиональной коммуникации в иноязычной среде (ОК-7);

  • способность владеть методологией и философскими аспектами научных исследований общественных явлений и процессов (ОК-8);

  • способность обобщать и критически оценивать результаты, полученные отечественными и зарубежными исследователями, выявлять перспективные направления, составлять программу исследований (ПК-1);

  • способность обосновывать актуальность, теоретическую и практическую значимость избранной темы научного исследования (ПК-2);

  • способность проводить самостоятельные исследования в соответствии с разработанной программой (ПК-3);

  • способность представлять результаты проведенного исследования научному сообществу в виде статьи или доклада (ПК-4);

  • способность использования терминологией специальности на иностранном языке; умение готовить публикации, проводить презентации, вести дискуссии и защищать представленную работу на иностранном языке (ПК-5);

  • способность самостоятельно осуществлять подготовку заданий и разрабатывать проектные решения с учетом фактора неопределенности, разрабатывать соответствующие методические и нормативные документы, а также предложения и мероприятия по реализации разработанных проектов и программ (ПК-7);

  • способность разрабатывать стратегии поведения экономических агентов на различных рынках (ПК-9);

  • способность готовить аналитические материалы для оценки мероприятий в области экономической политики и принятия стратегических решений на микро- и макроуровне (ПК-10);

  • способность анализировать и использовать различные источники информации для проведения экономических расчетов (ПК-11).

В результате освоения дисциплины студент должен:

Знать:

- закономерности функционирования современной экономики знаний;

- основные инструменты экономики знаний;

- понятия, характеристики, виды и особенности «знаний» в современной экономике;

- основные результаты новейших исследований и разработок зарубежных и российских ученых, опубликованных в ведущих профессиональных журналах по экономике знаний и ее прикладным аспектам;

Уметь:

- систематизировать и обобщать информацию по актуальным вопросам современной экономики знаний;

- критически оценивать результаты исследований в области экономики знаний, выявлять перспективные направления;

- уметь использовать полученные знания в области экономики знаний для работы в инновационном бизнесе и государственных структурах;

- формировать прогнозы развития конкретных экономических процессов в инновационной сфере;

- строить модели выбора национальной инновационной стратегии на основе зарубежного опыта экономики знаний;

Владеть

- методикой и методологией проведения научных исследований в профессиональной сфере;

- навыками самостоятельной аналитической деятельности в области экономики знаний;

- методами анализа конъюнктуры международных экономик, основанных на знаниях;

- методикой выработки и аргументации собственной позиции по проблемам экономики знаний и ее прикладным аспектам;

Формы и методы обучения, способствующие формированию и развитию компетенции

- лекционный курс (мультимедийные лекции и проблемные лекции);

- семинарские занятия (обсуждение проблемных вопросов, case-studies, деловые игры);

- выполнение домашних заданий (написание эссе);

- научные доклады на заданную тему;

- самостоятельная работа;

- выполнение контрольных работ.


  1. THE STRUCTURE AND CONTENT OF THE THEORETICAL PART OF THE COURSE (36 hours)


Theme 1. Introduction. The basic concept of "Knowledge-based Economy". The historical retrospective of the evolution of the term "knowledge." Russian and foreign researchers the problems of knowledge. (6 hours)

Knowledge: definition, characteristics, types and characteristics. What is knowledge? The classification of knowledge (foreign approaches). The transition of society into a new information society. The necessity of specialists in the field of knowledge management and the knowledge workers.

Why knowledge become competitive advantage of modern companies? The classification of knowledge (foreign approaches): tacit and explicit knowledge. Tacit Knowledge: definition, main aspects, problems. Explicit knowledge: definition, main aspects, problems. The historical retrospective of the evolution of the term "knowledge". Knowledge-based economy in Russian research studies: main ideas, special aspects.
Theme 2. Postindustrial society, information society, knowledge society, an knowledge-based economy, and the new economy - the similarities and differences. Terms and conditions of formation and development of knowledge-based economy and innovation, and its socio-economic nature and contradictions. (4 hours)

Postindustrial society: main characteristics, problems. Information society: main characteristics, problems. Knowledge society, knowledge-based economy, the new economy - the similarities and differences. Knowledge-based economy and innovation: conditions of formation and development, main problems and perspectives.
Theme 3. Innovation and innovative economy: the main approaches for the definition. Production and development of knowledge. The new role of education. (4 hours)

Characteristics of innovation: invention, diffusion and implementation. Traditional views on innovation. Limits of traditional views on innovation. Processional views on innovation. Defining innovation. Linking knowledge to innovation. Summary of different approaches to knowledge management for innovation. Cognitive, social and organizational issues in innovation. Production and development of knowledge. The new role of education in the development of innovation process.
Theme 4. Information markets. The economic nature and properties of knowledge and information. (2 hours)

Information markets: conditions, types, main characteristics, functions.

Applying knowledge in the organization. The nature and role of human capital. The role of “communities of practice”. Information communication technologies (ICTs).
Theme 5. The markets of information products. Pricing, investment and taxation in the market of information products. The information rent. Features of information markets in Russia. (2 hours)

Information products markets: definition, main characteristics, functions, problems and perspectives. Principles of taxation, pricing and investment in the markets of information products. Russian information markets in different years.
Theme 6. The concept of the market with imperfect information. Causes and consequences of incompleteness and asymmetry Information. The problems of incomplete and asymmetric information in Russian markets. Intellectual capital and intellectual property as an essential component of the knowledge economy. (4 hours)

Human capital and “experience”, “know-how”, “skills” and “creativity”. Intellectual capital and intellectual property: measures of development and insurants. The main essential component of the knowledge-based economy.
Theme 7. Ownership of knowledge and intellectual property. Forms of ownership of knowledge: private, public, general, transitional and complex forms of ownership of knowledge. (2 hours)

Main definitions of ownership of knowledge and intellectual property. Problems, connecting with ownership of knowledge and intellectual property. Main measures of intellectual property protection: in European countries and in Russia. Forms of knowledge ownership.
Theme 8. The system of property rights in the knowledge economy. Problem specification and protection of property rights over knowledge. Intellectual rent. The economic content of patents. (2 hours)

Intellectual assets based on components of human capital. The components of intellectual assets in the theory of Sullivan (2000) comprise the following: programs, inventions, processes, databases, methodologies, documents, drawings, designs. Intellectual rent. The economic content of patents.
Theme 9. Brands and their new role in the economy. Specificity of the formation of property rights on knowledge in Russian economy. Intellectual capital: types, structure, features. The basic methodology for assessing intellectual capital. (2 hours)

The formation of intellectual capital. Structural capital, Customer capital, Human capital and Social capital – the main characteristics of intellectual capital. Brands and its new role in modern economy. Top World Brands and its characteristics.
Theme 10. Types and structure of intellectual capital in the companies. Knowledge management in modern companies. Features and structure of knowledge management in companies. The basic theory and concepts of knowledge management Foreign experience of Knowledge Management. (2 hours)

Knowledge management strategies and systems, especially codification and personalization. Developing knowledge-focused human resource management. Main principles and characteristics of knowledge management. Knowledge Management: foreign experience and Russian practices.
Theme 11. Governmental regulation of the process of generation and dissemination of knowledge. "Electronic government» (e-Government) and its role in the economy. Model C2G. Data Protection: The functions of the state. (2 hours)

Main principles of government regulation in the process of generation and developing knowledge in modern economy. E-Government: main aspects, distinction features and its role in modern economy. Model C2G. Data, knowledge and information protection in knowledge-based economy.
Theme 12. Government ownership of the information. Private intellectual property and the state's role in its regulation. Government and innovative business. Government innovation programs in Russia. (4 hours)

Government ownership of the information. The problem and restrictions of government ownership of information and knowledge. Private intellectual property: main principles, basic understanding, problems and perspectives in legislation. Government and innovative business in modern knowledge-based economy. Problems in innovative business in Russia and in European countries. Government innovation programs in Russia, in Asian-Pacific countries, and in European countries.


  1. THE STRUCTURE AND CONTENT OF THE PRACTICAL PART OF THE COURSE (36 hours)


Lesson 1. «Knowledge-based economy» in India (4 hours)

The main features of the "knowledge-based economy". In the "knowledge-based economy" the main aspect is not a product, it’s a service. You can move the industrial stage of development and enter into a "knowledge-based economy". In the "knowledge-based economy" the basic industries are industries which not based on physical infrastructure. The service segment of the "knowledge-based economy" and its implications for production and export. The development of industries is not contrary to the knowledge-based economy. The knowledge-based economy requires special knowledge. IT-sector in the "knowledge-based economy". Consolidation as a condition of competitiveness on a global scale. Tolerance as a condition of "knowledge-based economy". The demographic challenges of the new economy.
Lesson 2. «Knowledge-based economy» in Finland (4 hours)

Knowledge - the driving force of economic growth. The knowledge-based economy can be organized in a small country. Knowledge-based Economy - a balanced set of Removal of restrictions from the cash flows. Nokia Corporation. The government in the knowledge-based economy: to create conditions. The outstanding economic performance as a result of ICT-sector. Maintenance of all industries, but the concentration on a few one. The spirit of mutual help and support. Access to attract funding. A strong social policy and constant attention to the future.
Lesson 3. «Knowledge-based economy» in Great Britain (4 hours)

The production of services, not goods. The main production resource of industrial economy. The global "meeting place" of companies. The principle of fair play. To adopt all useful. Infrastructure: all you need to create a company from scratch. A strong universal system "Knowledge-based Economy" - a natural stage of development of hard-working, honest, educated, intelligent community. Anti-isolationist policy. Honesty is the best policy. The relationship between the global economy and knowledge-based economy. Fragmentation and disintegration of large organizations. Education "flexible" skills (transferrable skills). To create a suitable environment for companies.
Lesson 4. «Knowledge-based economy» in Asia-Pacific countries (China, Japan, Republic of Korea) (4 hours)

Two paths to knowledge-based economy. Innovations in environment. The development of innovation. Reducing unemployment among young people. Improving education and skills.
Lesson 5. The way in modern «knowledge-based economy» in European countries (6 hours)

Two paths to knowledge-based economy. Innovations in environment. The development of innovation. Reducing unemployment among young people. Improving education and skills.
Lesson 6. Perspectives of «knowledge-based economy» in Russia (4 hours)

Educated labor force. Number of scientific articles and patent applications. Research and development activities. Digital Technology.
Lesson 7. Russia: knowledge-based economy and the main factors of its realization (6 hours)

Production of Knowledge - a source of economic growth. The problem of instability of the world. The problem of wear of fixed assets. Problem launching an innovative economy. The problem of missing the trust.

The problem of moral consolidation of the society Russia. The pursuit of knowledge and demography. The necessity of organizational, legal and economic measures. Localization of knowledge production. Production of knowledge. The statistics in the U.S. and Russia. The production of knowledge should be exempted from taxes. Public policy in knowledge-based economy. The functions of the state in the knowledge-based economy.

Trends in the development of human resources in the world and in Russia. Effective use of human capital in Russia. Demographics in Russia and worldwide indicators of Education Funding for science. The problem of scientific research. The problem of trafficking "raw ideas". Information and communication technology (ICT). Network technologies - the basis of the global economy of tomorrow. Creating a new economy in Russia.
Lesson 8. «Knowledge-based economy: Russian model» (4 hours)
Abstracts of research. Professor F.V. Shelov-Kovedyaeva. The statistics in the U.S. and Russia. Demographics in Russia and worldwide indicators of Education Funding for science. The problem of moral consolidation of the society Russia.


  1. THE CONTROL ACHIEVEMENT OF OBJECTIVES OF THE COURSE


Examination questions

1. Knowledge: Definition, characteristics, types and characteristics.

2. The classification of knowledge (basic concept).

3. The transition of society into a new era of information society.

4. Russian and foreign researchers in the field of problems of knowledge.

5. Terms and conditions of formation and development of knowledge-based economy and innovation, and its socio-economic nature and contradictions.

6. Innovation and innovative economy: the main approaches to the definition. Production and development of knowledge. The new role of education.

7. The economic nature and properties of knowledge and information.

8. The market of information products. Pricing, investment and taxation in the market of information products. The information rent.

9. Features of information markets in Russia. he concept of the market with imperfect information. Causes and consequences of incomplete and asymmetric information.

10. The problems of incomplete and asymmetric information in Russian markets.

11. Ownership of knowledge and intellectual property.

12. Forms of ownership of knowledge: private, public, general, transitional and complex forms of ownership of knowledge.

13. The system of property rights in the knowledge-based economy.

14. Problem specification and protection of property rights over knowledge.

15. Intellectual rent. The economic content of patents.

16. Brands and their new role in the economy.

17. Specificity of the formation of property rights on knowledge of the Russian economy.

18. Intellectual capital: types, structure, features.

19. The basic methodology for assessing intellectual capital

20. Types and structure of intellectual capital in the companies.

21. Knowledge management in modern companies

22.The basic theory and knowledge management

23. Foreign experience in Knowledge Management

24. State regulation of the generation and dissemination of knowledge.

25. "Electronic government» (e-Government) and its role in the economy.

26. Model C2G. Data Protection: The functions of the state.

27. State ownership of the information.

28. Private intellectual property and the state's role in its regulation.

29. State and innovative business. Government innovation programs in Russia.

30. Prospects for "knowledge-based economy" in Russia.

31. The Knowledge-based Economy in Asia-Pacific countries (China, Japan, South Korea).

32. The knowledge-based economy as an example of European countries.


  1. THEMES AND LIST OF PAPERS AND ABSTRACTS


Topics and a list of term of research papers

1. Russia in the era of knowledge economy: the place, role, especially.

2. Knowledge management and innovation - an interconnected process.

3. Ways to protect intellectual capital in modern society.

4. The era of knowledge: basic characteristics, advantages and problems.

5. Russian researchers in the field of knowledge-based economy.

6. The company - the creator of knowledge. Origin and development of innovations in Japanese companies. 7. Overseas examples of companies that are actively applying knowledge management strategy.

8. Innovation - a myth or necessity.

9. The process of creating and maintaining knowledge of the company.

10. Social networks.


  1. EDUCATIONAL-METHODICAL MAINTENANCE OF DISCIPLINE


List of main references

  1. Newell, S, Robertson, M, Scarborough, H & Swan, J 2009, Managing Knowledge work and Innovation, 2nd edn, Palgrave, Hampshire, New York.

  2. A. Arystanbekova economy based on knowledge / / World Economy and Internat. relationship. - 2008. - N 6. - P.30-33.

  3. Balbeko A.M. The methodology of business valuation based on the concept of intellectual capital / A.M.Balbeko, R.P.Gulyga, P.A.Kohno / / Social-humane. of knowledge. - 2008. - N 2. - S.195-308.

  4. Popov E.V. Systematics miniekonomicheskih institutions produce new knowledge / E.V.Popov, M.V.Vlasov / / Econ. Science Sovrem. Russia. - 2008. - N 2. - P.46-54.

List of additional references

  1. A. Potapov M.A, Salitsky AI, AV Shakhmatov The economy of modern Asia. Moscow: International Relations, 2008. – 272

  2. Arapov, M.V. Indicators of the knowledge industry: Europe, United States, Russia / / Energy: Economics, technology and ecology. - 2004. - N 5. - P.20-25.

  3. Brooking A. Intellectual Capital: The key to success in the new millennium. (Theory and Practice of Management). - St. and others: Peter, 2001. - 287 p.

  4. Borevskaya NE The era of "knowledge economy" / / Search. - 2001. - N 26. - C.10.

  5. Vikhoreva O. Knowledge Economy: Global Trends and Russia / Vikhoreva O.M, Karlovsky SB / / Vestnik of Moscow University. Ser.6. Economics. - 2005. - N 3. - P.100-108.

  6. A. Gaponenko modern market knowledge: the concept, the participants of the form / / Probl. theory and practice mgmt. - 2010. - N 6. - P.55-64.

  7. Golichenko O. Russian Innovation System: Problems of Development / / Economic Issues. - 2004. - N 12. - P.16-34.

  8. Grigorieva, T.G. Justification of the theoretical approach to knowledge management / / Actual problems of modern science. - 2004. - N 2. - P.42-45.

  9. Dagaev A.A. Knowledge Economy in the Information Society / / Inform. society. - 2008. - N 5-6. - P.40-42.

  10. Donici O. Knowledge Economy: a new type of reproduction / O.Donichev, S.Grachev / / Probl. theory and practice mgmt. - 2010. - N 11. - P.20-27.

  11. Ivanov, V.V. Innovation policy in the transition to a knowledge economy / / Economics of contemporary Russia. - 2006. - N 1. - P.47-58.

  12. Innovation management: a handbook / Zavlin P.N, Kazantsev A., Mindeli L.E, Vasin V.A: 2nd ed., Revised. and add. - M.: CISN, 1998. - 567 p. - Bibliography. at the end of chapters. - The subject. decree.: S.550-553.

  13. Kasatkina O. "knowledge economy" or the economy without knowledge? / / Proceedings. - 2005. - May 20. - P.18.On the results of the Program of SB RAS to improve the efficiency of scientific research.

  14. Kovtun, C. Formation and use of intellectual resources / / Economist. - 2009. - N 10. - P.18-24.

  15. A. Kokoshin economy based on knowledge / / business people. - 2000. - N 116. - P.38.

  16. V. Makarov, Outlines of Knowledge Economy / / Economist. - 2003. - N 3. - C.3-15.

  17. V.V. Mikheev "New Economy" of East Asia / / Federalism. - 2005. - N 1. - S.201-216.

  18. Pankrukhin AP The structure of the intellectual capital of Russia / / State Service. - 2004. - N 1. - C.17-29.

  19. Prosvirina II Prospects for the intellectual capital of Russian companies / / Finance. - 2005. - N 12. - P.57-60.

  20. Rumyantsev, E. innovative type of control as the basis for the accelerated development of Russia / / State Service. - 2005. - N 3. - P.125-133.

  21. Santo B. Innovation as a tool for economic development: per. with Hung. - Moscow: Progress Publishers, 1990. - 296.

  22. Safonov, EV Factor in the knowledge economy in the socio-economic development and quality of life / / economics and mathematical methods. - 2005. - V.41, N 4. - P.14-29.

  23. Tatarkin A. Becoming a knowledge-based economy / A.I.Tatarkin, E.V.Pilipchenko / / Science. Company. Man: Inform. Journal of the Urals. Dep-of RAS. - Yekaterinburg: Ural Branch of RAS, 2006. - P.20-30.

  24. Tatarkin A. Tendencies of the "knowledge economy" / A.I.Tatarkin, E.V.Pilipenko / / Econ. Science Sovrem. Russia. - 2007. - N 1. - C.7-19.

  25. Allanson, J, «Intellectual Capital and Knowledge Management: A new era in management thinking», HRM Journal,

  26. Polanyi, M. (1975), ‘‘Personal knowledge’’, in Polanyi, M. and Porsch, H. (Eds), Meaning, University of Chicago Press, Chicago, IL, pp. 22-45.

  27. Nonaka, I. (1994), ‘‘A dynamic theory of organisational knowledge creation’’, Organisation Science,

Vol. 5 No. 1, pp. 14-37.

  1. Nonaka, I. and Takeuchi, H. (1995), The Knowledge-Creating Company: How Japanese Companies

Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, Oxford.

  1. Hayek, F.A. (1945), ‘‘The use of knowledge in society’’, American Economic Review, Vol. 35 No. 4, pp. 519-30.

  2. Dretske, F. (1981), Knowledge and the Flow of Information, MIT Press, Cambridge, MA.

  3. Castells, M. (2000), The Information Age: Economy, Society and Culture, Blackwell, Oxford.

  4. Alavi, M. and Leidner, D.E. (2001), ‘‘Knowledge management and knowledge management systems:

conceptual foundations and research issues’’, MIS Quarterly, Vol. 25 No. 1, pp. 107-36.

  1. Stuart T.A. Intellectual Capital: The New Wealth of Organisations. - New York: Doubleday / Currency, 1997. - 278 p.

  2. Toffler A. Power Shift. Knowledge, Wealth and Violence at the Edge of the 21st Century. - N.Y., 1990. - 601 p.

Digital resources

  1. Научно-инновационные сети в России: опыт, проблемы, перспективы / Л.А. Воронина, С.В. Ратнер. - М.: ИНФРА-М, 2010. - 254 с. URL: http://znanium.com/bookread.php?book=193027

  2. Бизнес в России: инновации и модернизационный проект: Монография / В.Э. Полетаев. - М.: НИЦ Инфра-М, 2013. - 624 с. URL: http://znanium.com/bookread.php?book=361166

  3. Мировая экономика: Учебное пособие / И.А. Спиридонов. - М.: ИЦ РИОР: ИНФРА-М, 2010. - 128 с. URL: http://znanium.com/bookread.php?book=217157


Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск