Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 16.29 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации08.04.2014
Размер16.29 Kb.
ТипДокументы
100-bal.ru > Философия > Документы
Lesson Plan
Form: 9A, B

Date: 17.01.08

Teacher: Kondryakova I.Y.

Theme: Good and Bad Habits.

Aims of Teaching: 1) to present pupils new lexical material on the theme “Good and Bad Habits” and practice in using it in the speech;

2) to revise the word-building of the adverbs and their place in the sentence;

3) to give the understanding of harmful influence of the bad habits and inactive way of living on the health of a person.

Type of the Lesson: combined.

Visuals: a screen, a textbook by Kuzovlyov, individual cards with a puzzle and a task.

Screen: slide 1: the theme of the lesson; slide 2: the definition of the word “habit”; slide 3: new words on the theme; slide 4: the scheme of the habits; slide 5: good habits; slide 6: bad habits; slide 7: substitution exercise; slide 8: homework.

Brief Notes

  1. Warming up:

    1. Greeting;

    2. Questioning;

    3. Teacher’s Instruction of the Topic.

  2. Follow up:

    1. Presentation of the new material (Words);

    2. Text work;

    3. Revision of the adverbials of frequency;

    4. Substitution exercise.

  3. Rounding off:

    1. Setting the homework for the next lesson;

    2. Giving the marks for the lesson.


Development:

Warming up

    1. 1. Greeting.

  • Good afternoon, guys!

  • How are you?

  • I’m well too. Glad to see you.

    1. Questioning:

  • Answer my questions, please:

  • When do you usually get up?

  • Do you do morning exercises?

  • How often do you do morning exercises?

  • How many times a day do you eat?

  • What is your favorite food?

  • Does your father smoke?

  • Do you like playing computer games?

  • How long do you play computer games?

  • Nice of you.

    1. Teacher’s Instruction of the Topic

    • Today we start learning a new topic which is called “Health Living Guide”. The theme of our lesson is “Bad and Good Habits”. Do you know what the word “habit” mean?

    • So, look at the screen! Dima, read, please.

    • You should tell me in the end of the lesson what habits are good what ones are bad and why.

    • Not bad. Good habits help us to keep our health in a good state, and bad habits cause different health problems: headaches and many others.

(Слайд 4)

    • What good habits do you know?

    • Very nice.

(Слайд 5)

    • What bad habits are familiar for you?

    • Good.

(Слайд 6)

  1. Follow up

  1. Presentation of new material (lexical material)

  1. Word work

  • Today you’ll know some new words on the theme “Good and Bad Habits”.

  • Look at the screen, listen and repeat after me.

  • Now repeat the words after Olga.

  • And now in chain.

  • Now write them down into your vocabularies.

  1. Guessing game (words)

  • Now, guys, try to guess what habits are depicted at the slide. Use the phrase “I think it is…” or “To my mind it is…”

  • Good.

  • What bad habits we can observe at the next slide?

  • Well done.

  1. Text work

  • Let’s read the text about good and bad habits. Open your books at page 99, exercise 1(5).

  • You should read it for 2 minutes and then be ready to read aloud and answer my questions on the text.

  • (Сильные учащиеся получают дополнительно карточки с текстом об игромании после чтения текста про себя. Им необходимо выписать незнакомые слова в тетрадь, найти их перевод и составить 3 вопроса к тексту)

  • Let’s answer my questions:

  • Anton, answer.

  • What is this text about?

  • Sveta.

  • Do you agree with the arguments from the text?

  • What is your opinion, Irina?

  • Well done.

  1. Revision (Adverbs of Frequency)

  • Now, let’s revise the adverbs of frequency.

  1. Giving equivalents (R-E).

  • Всегда…

  • Иногда…

  • Время от времени…

  • Часто…

  • Случайно…

  • В основном…

  • Great!

  1. Substitution exercise

  • Let’s do now the exercise.

(Слайд 7)

  • Look at the screen. There are some sentences where you should insert the adverbs of frequency.

  • На какое место встают наречия частотности в Present Simple если в роли сказуемого будет смысловой глагол?

  • Well, to the second place (после подлежащего).

  • А на какое встанет наречие, если есть глагол to be в роли сказуемого?

  • Nice! To the third place (после глагола to be). Let’s do the exercise. Vanya, start doing it.

  • Alina…

  • Very good.

  1. Rounding off

  1. Setting the homework for the next lesson

  • So, what did you know from the lesson about habits?

  • How do they change human life?

  • What can cause bad habits?

  • Now, open your diaries and write down your homework for the next lesson.

(Слайд 8)

  • Everybody will learn the new words, do the puzzle, read and translate ex. I (1), p.120. Dima and Alina instead of ex.I (1) will do ex.1, p.45 at the activity book and prepair a report about the harmful influence of one of the bad habits (it may be an anti-advertisement with pictures).

  1. Giving the marks for the lesson

  • Now the marks for the lesson: Alina, Dima your marks are “five”; Sveta, Igor your marks are “four” and Masha’s mark is “three”. Masha you may work better. I hope you’ll be ready for the next lesson and get a good mark.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск