Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 76.28 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации07.05.2014
Размер76.28 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > География > Урок
Урок-конференция

Environmental Protection”
(Урок построен на материале учебника «Счастливый английский.ру» /”Happy English.ru / для 7 класса общеобразовательных учреждений К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман (Unit IV “Nothing is forever”)

Пояснительная записка.

Что такое экология и почему это слово столь актуально в наше время, думаю, объяснять никому не надо. Все мы обязаны жизнью нашей планете – прекрасной Земле, стонущей сегодня от боли, взывающей о помощи и, увы, остающейся по-детски беззащитной перед…нами. Экологические проблемы не знают государственных границ и природных рубежей: они глобальны. Известный французский писатель Антуан де Сент-Экзюпери как-то заметил: «Все мы пассажиры одного корабля по имени Земля, значит, пересесть из него просто некуда».

Задумывая проведение этого урока, я хотела привлечь внимание учащихся к экологической обстановке не только на нашей планете, но и в родном районе. Я хотела, чтобы каждый ученик задумался над тем, что он лично сам смог бы сделать для спасения Земли.


Задачи урока:

1. Совершенствование навыков и умений речевой деятельности на английском языке.

2. Обучать учащихся выражать и аргументировать свое отношение к проблеме.
Образовательная цель: расширение знаний учащихся об экологических проблемах.
Воспитательная цель: формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам, воспитание бережного отношения к природным богатствам, чувства любви к родной природе.
Развивающая цель: развитие информационных умений учащихся, умение обобщать информацию, умение использовать новые информационные технологии.

Ожидаемые результаты: 1. Расширение словарного запаса.2. Свободное употребление новых лексических единиц по экологической тематике и грамматических структур в речи. 3. Выработка у учащихся личностного эмоционального отношения к экологическим проблемам современного мира.
Оснащение урока: компьютер, мультимедиа проектор и экран, музыкальный центр.
Дополнительные пособия: плакаты “Think globally, act locally!”, “Ecology suggests activity!” , “Think of your future!”, кроссворды, тесты, раздаточные карточки.
Форма урока: конференция.

Предварительная подготовка:

-изготовление плакатов;

-подбор музыкальной заставки - песни «Как прекрасен этот мир»;

-изготовление макета дерева и листочков для пожеланий;

-подготовка мини-проектов группами учащихся по заданным заранее темам.
Методические рекомендации:

Предполагаемый урок имеет экологическую направленность, поэтому на предыдущих уроках учителю следует ознакомить учащихся с некоторыми статьями из журналов и газет на экологическую тему (можно и на русском языке). Можно также вместе с учащимися собрать газетные вырезки и оформить альбом или стенд на тему экологии. Проекты учащихся имеют творческий характер, рекомендуется помощь учителя или старшеклассников.

Ход урока
I. Начальный этап урока
1.Оргмомент.

Представление учителем плана работы конференции.
Teacher: Good morning, dear children and guests! I am glad to see you at our International Ecological conference. We live in the world where there are a lot of ecological problems. Nowadays the global situation in ecology is very serious. Many people all over the world are worried about it and discuss it in Russian, English, French and other languages. We are here to listen to your projects devoted to the problem of environment and to discuss several questions connected with pollution and other environmental problems.
Look at the plan of the conference:

1.Listening: “Pollution in London”

2.Projects: 1) Forms of pollution.

2) Eco problems in our district.

3) What can we do for our planet?

4) A letter to the head of the district.

3. Writing.

4.Conclusion.
2.Фонетическая зарядка.
Teacher: Look at the blackboard and repeat after me ( для фонзарядки используются плакаты на доске)
Ecology suggests activity!

Think globally, act locally!

Think of your future!
3.Речевая зарядка.

Повторение лексики.
Teacher: What does the word “environment” mean to you?
Pupils: oceans lakes plants

rivers forests people

seas animals
Teacher: What do you think is in danger today?
Pupils: the climate the oceans the people

the animals the forests

the planet the atmosphere
Teacher: What are the most serious ecological problems today?

Pupils: water pollution

air pollution

land pollution
II. Основной этап урока

1.Аудирование.

Teacher: Listen to the text “Pollution in London” and answer the question “What is the most serious problem in London today?” I will read it two times.
“I live in London. There are so many cars in the streets of the city that pollution is very strong today. The air is dirty and it is bad for our health. I think it is a good idea to have a “no car” day. Everybody must use public transport – buses, trains, bikes or even just your own feet – for one day. The air will be cleaner and the streets will be safer. We are part of the environment. That’s why we must help the environment.”
Возможные ответы: The problem is the air pollution.

There are so many cars in the streets.
2.Представление проектов.
Teacher: Now it’s time to listen to your projects. You were divided into three groups. I gave you three problems for discussing. Your task was to find the information and make reports. So each group has made its own project. Now it’s time to present your projects to your classmates. One group reports, others listen to, then ask questions or say your impressions. Start, please!
Project 1. (представлен с помощью мультимедийного проектора)
Good morning. Our project is devoted to the problem of pollution. We represent the worldfamous organization “Green peace”.

1) Environmental problems endanger people’s life.
2) The most serious ecological problems are water pollution, air pollution, land pollution.
3) Pollution of water is a very important problem. Many fish and sea animals are already dead.
4) Some factories pollute the atmosphere with toxins and dangerous chemicals. Most of the pollution comes from cars and buses. That’s why it is difficult to breathe in big cities. We need good filters at factories and on cars to make the air clean.
5) Our land is also polluted with toxins and chemicals. There are plastic bottles, tins, glasses everywhere. It is very ugly.
6) The other problem is a problem of disappearing of animals because of bad ecology. The second reason of their death is a man, who kills them for their skin or meat.
7) Today people create different organizations such as “Green Peace”, “World Wild Life Fond”. They want to help the environment. We must solve ecological problems together.
8) Every day we throw away millions of tones of rubbish. A lot of this is paper, plastic, glass and metal that we can reuse. We must find ways to recycle them.
9) We must use special containers for rubbish.
10) Many natural resources are not forever. Coal, gas, metals, minerals will finish some day. People must find ways to save them. We must also find alternative ways to make energy. We can use the sun, the wind, the sea and the heat of the Earth.
Teacher: Thank you very much! Your project was very good. I liked it. Children, have you any questions? What are your impressions? Did you like the presentation?
Project 2: (представлен с помощью мультимедийного проектора)
We want to tell you about ecological problems in our district.

Yalchikski district is one of the beautiful districts of our republic. There not so many plants and factories, but it has some ecological problems today.

1) The river Tayabinka is polluted. Some people wash their cars in the river.

They drop litter into the river.

2) There are a lot of plastic bottles, tins, paper, glass everywhere. It looks very

ugly. Litter is not recycled.

3) People go to the forests and leave litter there. They pick up wild flower

which can disappear.

4) People cut down trees in the forests. New trees are not planted. A lot of trees

are broken.

5) So please, keep your place clean and tidy!
Teacher: Thank you! I liked your project. I am sure that you all love our district. And I think that you want to see it more beautiful and clean!

Is it so?

Project 3. (оформлен в виде дерева на листке ватмана)

What can we do to help our planet?

We made a Green tree and wrote down our ideas on the leaves. And now we want to read our ‘green’ rules for you.

Don’t drop any litter!

Don’t kill animals!

Turn off the light when you are leaving the room!

Don’t leave litter in the forests!

Save water!

Use special containers for litter!

Don’t make fires in the forests!

Don’t pick up wild flowers!

Recycle rubbish!

Don’t wash cars in the river!
Teacher: What do you think about these rules? Do you agree with them?

What can you add?
Представление проекта «Письмо главе администрации Яльчикского района Н.П.Миллину» (оформлен в форме письма)

Teacher: It’s time to make a conclusion. I know you have written a letter to the head of our administration. Please read your letter.

Pupil 1: 18, Novaya Street,

Malaya Tayaba,

Yal’chikski district,

Chuvashia

3. 12. 09.

Dear Nikolai Petrovich!

Your know that polluted air, water and land are harmful to plants, animals and people. We are worried that our river Tayabinka is polluted today. The pollution may kill the fish. It is dangerous to swim in the river because the water is dirty. People wash cars in the river and drop litter in it.

We think that you must put special containers for litter in every village and people will not drop rubbish in the wrong place.

We also think that we must plant more trees in our district, because you know our district has very few forests. Trees and flowers make our home more beautiful.

We are sure that you will help to solve ecological problems in our place.
Sincerely yours,

pupils of the 7th form

Teacher: How do you like the letter? I think you agree with it. If so I want you to put your signs at the end of the letter. ( все учащиеся ставят свои подписи в конце письма)

4. Физкультминутка ( в стиле рэп)

На доске: The Rap on Rubbish
Too much rubbish.

Not enough space.

Get to be careful

Not to replace

Tulips with tin cans,

Meadows with glass,

Forests with dump grounds.

Fresh air with gas.

Reuse or recycle.

Don’t throw things away.

Let’s do a new start here,

Begin a new day.


5. Выполнение тестовых заданий
Teacher: Now children let’s have a game. Do you know how long litter lasts?

Tick your choices on the lists! ( Раздаю тесты с вопросами). Two minutes for you!
Now check your answers! ( читаю верные ответы)
Teacher: Let’s have another test! (раздаю тесты). Three minutes for you!

Don’t forget to write down your names on the paper!

(после выполнения теста собираю задания для проверки)


Ш.Заключительный этап урока.

1.Подведение итогов урока.
Teacher: Children, what have you learnt today? I hope you all know how to treat the nature. I want you to write down your ideas on these lists. (читаю задание и раздаю листочки “Keeping the Earth clean”).
(дети выполняют задание под песню «Как прекрасен этот мир»)

2. Объяснение домашнего задания.

Teacher: As a conclusion I want to read a small poem for you. Remember it, please!
If you want the life be cool,

Like a full of coloured picture,

Don’t forget one golden rule:

Be a real friend of nature!
Your homework is to translate this poem into Russian. Who will be the best translator? Please do your best!
3. Оценка деятельности учащихся.
Teacher: Children, our lesson is over. You worked really very hard. Good of you !

You get “fives” and “fours” today! ( объявляю оценки). Thanks a lot for your work!
4. Завершение урока.
Let’s finish our lesson with the song “Please stop!”

(дети поют песню, стр. 65 учебника)

Приложение 1.
Test “Do you know how long litter lasts?”


OBJECTS CHOICES
Traffic ticket 2 months

1 month

3 months
Banana peel up to 2 months

up to 4 months

up to 6 months
Wool sock 1 year

4 years

3 years
Wooden stake 6 years

4 years

3 years
Painted wooden stake 10 years

15 years

13 years
Tin can 200 years

100 years

150 years
Aluminium can up to 300 years

Plastic bottle up to 400 years

up to 500 years
Glass container forever

1000 years

10 years

Приложение 2.

Правильные ответы к тесту How long litter lasts?”
Traffic ticket - 1 month
Banana peel – 6 months
Wool sock – 1 year
Wooden stake – 4 years
Painted wooden stick – 13 years
Tin can – 100 years
Aluminium can, - up to 500 years

Plastic bottle
Glass container - forever

Приложение 3

Test yourself

Choose the right answer.

1 .Greenpeace

a) Protects people

b) Protects the environment

c) Protects cities and towns.
2. Pollution is

a) good for people

b) can kill people

c) good for the nature
3 .Recycling is

a) a computer game

b) going on a bicycle again

c) using litter again
4. Air pollution is dangerous because

a) you can’t hear

b) you can’t see

c) you can’t breathe.
5. We can help animals if we

a) put them in the zoo.

b) don’t kill them

c) don’t cut down the forests.
6. There will be no air without

a) fish

b) trees

c) animals.
7. Litter is

a) a place

b) measure for water

c) rubbish
8. What must you do with litter?

a) drop it

b) pick it up

c) burn it.
9. Plants

a ) pollute air

b )grow in the forest

c )grow in the sea.
10. We can help the fish if

a) we buy an aquarium

b) we don’t pollute rivers and lakes and oceans

c) we save water.

Приложение 4

KEEPING THE EARTH CLEAN

WHEN AIR, LAND OR WATER BECOMES DIRTY, WE SAY IT IS
POLLUTED. WE KNOW THAT POLLUTED AIR, LAND AND WATER
ARE HARMFUL TO PLANTS, ANIMALS AND PEOPLE. WE ARE THE
CARETAKERS OF THE EARTH.

HOW CAN WE KEEP OUR EARTH CLEAN?

WRITE YOUR IDEAS BELOW.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Рецензия на урок-конференцию

на тему «Environmental Protection»


Данный урок рассчитан для учащихся 7 класса.

Разработку можно использовать во время обобщения изученного материала по теме «Nothing is forever» (Раздел 4).

Защита окружающей среды, сохранение природных богатств – это актуально. Очень важно, чтобы каждый ученик вырос экологически воспитанным человеком.

В разработке представлены презентации, мини-проекты, тесты.

Форма проведения, выбранная автором, позволяет развивать навыки работы в группе.

На уроке используются современные ИКТ.

Музыкальная вставка создает позитивный настрой.

Занятие рассчитано на 45 минут.

Заместитель директора по учебно-воспитательной работе Изосимова Н.А.

Руководитель школьного методического объединения учителей гуманитарного цикла Садовникова Е.В.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск