Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 67.68 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации21.11.2013
Размер67.68 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Информатика > Урок








План-конспект урока по английскому языку

Класс: 10

Тема: «Choosing a career» («Выбор профессии»)

Тип урока: бинарный (повторение-обобщение)

Учитель английского языка - Атласова Эльвира Григорьевна
Цели:

  • Образовательные:

развитие у учащихся умения общаться на английском языке;

продолжение знакомства с деловым английским;

формирование базы для развития письменной речи.

  • Развивающие:

развитие интеллектуальных способностей учащихся;

развитие навыков и умений чтения;

формирование умения выделять главное, сравнивать и анализировать.

  • Воспитательные:

развитие у учащихся самостоятельности мышления;

содействие в профориентации учащихся.
Оборудование: таблицы с фразами, компьютеры, программное обеспечение (Microsoft Word, Winamp) Internet (festival@1september.ru), И.С.Богацкий, Н.М.Дюканова «Бизнес-курс английского языка»



Ход урока


  1. Организационный момент




  1. приветствие

T: Good morning!

P: Good morning!

T: Sit down.

How are you?

P: Fine. Thank you. And you?

T: Excellent! Thanks.


  1. опрос дежурного:

T: Students, who is on duty today?

P¹: I am on duty today.

T: What is the date today?

And, what is the day today?

P¹: Today is the 3rd of April, Saturday.

T: Thank you, sit down.


  1. фонетическая зарядка

T: Let's start our lesson from the tongue twister –

Pick a partner and practice passing,

For if you pass proficiently,

Perhaps you'll play professionally.


  1. Речевая зарядка

T: Now, answer the questions about «My Future Profession».

Please, try to answer the questions:

What kind of job would you like to do?

What skills do you need for the job you have chosen?

Do you think you have the qualities required for the job you would like to do? What are they?

Are you ready to work hard to make a career?

What are your parents’ attitudes towards your choice?

Would you like to be rich or famous?

Would you like to work abroad?

II. Основной этап урока
1) проверка домашнего задания

T: At first, let's check your homework.

Open your exercise books (Exercise №25 p.49)



    1. активизация лексики по теме «Profession»

T: At the lesson we'll repeat the names of professions.

Look at the computer. You can see here a table.
Find the names of professions. 6 letters are unnecessary.

You must cross out only across (to the right or to the left) and down.


L

I

B

R

A

R

I

A

N

D

O

M

A

G

E

R

R

U

T

C

T

N

A

V

E

S

F

A

X

O

R

R

E

T

E

C

D

I

E

R

I

R

I

E

B

R

I

V

A

N

A

A

N

D




L

I

B

R

A

R

I

A

N

D

O

M

A

G

E

R

R

U

T

C

T

N

A

V

E

S

F

A

X

O

R

R

E

T

E

C

D

I

E

R

I

R

I

E

B

R

I

V

A

N

A

A

N

D




    1. чтение и выделение основной идеи текста

T: Now listen to the speaker (Internet).

He will read you the text “Facing the real world”

“Facing the real world”

– Have you already begun developing your plans for the future?

– It is very difficult to give a definite answer right now. But every time I am asked the question “What do you want to be?” I feel nervous. I usually never tell the truth and say “I haven’t the slightest idea” and try to sound mysteriously.

– But why?

– That makes other people feel more nervous than me.

– Have you ever turned to your parents for advice?

– Oh. My mother is convinced that I should follow in the footsteps of my father and become a lawyer. My granny thinks that I should find a nice wealthy man to marry. And my father says “Just do what makes you happy”. My uncle encourages me by promising a job in his company. Being child I wanted to be like a cashier in the supermarket with long hair, blue eye shadows and long fingernail moving the cash. But my mother would say “You are not suitable for the job like that. You are too smart”. It is very difficult to face the real world after being spoon-fed with knowledge at school. And the question “What do you want to be?” never used to be threatening like now.

What if I choose the wrong thing and feel regret a mistake in future? Of course like everyone I have some skills and interests and inclinations. But they seem to be undeveloped and may not seem outstanding.

I realize that I should plan out the rest of my life and explore my choice from every angle, but I have never thought more than six months ahead.
There is one thing I know I wouldn’t like to be “a square peg in a round hole”.


T: Did you understand the text?

What is the main idea of it?

P¹: Profession.

P²: Choosing a suitable career.

T: Right.

4) отработка нового лексического материала

T: Repeat after me: plans for the future, give a definite answer, what do you want to be, turn to your parents for advice, follow in the footsteps of, being spoon-fed with, inclinations, a square peg in a round hole.
All pupils: plans for the future, give a definite answer, what do you want to be, turn to your parents for advice, follow in the footsteps of, being spoon-fed with, inclinations, a square peg in a round hole.
P¹: plans for the future, give a definite answer, what do you want to be, turn to your parents for advice, follow in the footsteps of, being spoon-fed with, inclinations, a square peg in a round hole.
P²: plans for the future, give a definite answer, what do you want to be, turn to your parents for advice, follow in the footsteps of, being spoon-fed with, inclinations, a square peg in a round hole.
T: Let’s translate the word-combinations.

plans for the future - планы на будущее; give a definite answerдать определенный ответ на; what do you want to beкем вы хотите стать; turn to your parents for adviceобратиться к родителям за советом; follow in the footsteps ofпойти по чьим-либо стопам; to be spoon-fed - получать что-либо без особых усилий; inclination -склонность to be a square peg in a round holeбыть не в своей тарелке.

T: Now make the sentences with these word-combinations.
5) работа над текстом (чтение)

T: Read the text.

Then you’ll learn the dialogue by heart and act it out.

Please, Ildar, Rumiya. You are welcome.
6) заучивание диалога наизусть

T: Learn the dialogue by heart and act it out.

Learn the main sentences only.

I'll give you 5 minutes.
T: The time is over. Let's check.

Rustam and Aigul.

Excellent!


Ilnar and Aliya.

Very good!
7) составление диалогов на основе данных фраз

T: Now I’ll give you some cards with phrases. Use them in your dialogues.

I. excuse me; to wait for somebody; to be going to do something;

II. agreement; to be at smb´s disposal; first of all;

III. let me introduce myself; staff; by the way.

8) контроль выполнения задания (диалоги)



  1. Заключительный этап урока




  1. домашнее задание

T: Put down your homework, please.

Write a short composition «My future profession».

You can use our textbook, internet and other sources.

T: Is everything clear?

P: Yes, it is.

T: Good.


  1. комментирование оценок и работы учащихся на уроке

T: I'm very pleased with your work today. It is very good.

Ilnar, Aigul you get a Five. You have done all the tasks in a proper way.

Rustam, Aliya, Ildar, Rumiya you get a Four. There were some mistakes in your exercises.


  1. прощание

T: The lesson is over.

See you on Monday.

Goodbye!

P: Goodbye!

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск