Скачать 68.27 Kb.
|
Конспект урока по английскому языку в 4 классе Тема: Shopping for everything Оборудование: компьютер, медиапроектор, экран. Время реализации: 1 урок (40 минут). Задачи урока: образовательная
развивающие:
воспитательные:
План урока
Ход урока I. Организационный момент. Приветствие. Good morning, children. I’m glad to see you. How are you today? Fine, thanks. Let’s begin our lesson. II. Постановка целей урока и мотивация. Look at this screen. It is the theme of our lesson. Учащиеся читают тему урока “ Shopping for everything” Today we’ll revise all the words and expressions on this topic, make our own dialogues and monologues and then you will check your knowledge. III. Активизация лексического материала по теме “ Shopping for clothes”. a). Let’s revise winter clothes (Приложение 1 - слайд №2). What do people wear in winter? Учащиеся смотрят на экран и читают слова. Let’s revise spring and autumn clothes (Приложение 1 - слайд №3). What do people wear in spring and in autumn? Учащиеся смотрят на экран и читают слова. Let’s revise summer clothes (Приложение 1 - слайд №4). What do people wear insummer? Учащиеся смотрят на экран и читают слова. What clothes do we wear for sport, for rest, for office – work (Приложение 1 - слайд №5)? Учащиеся смотрят на экран и отвечают на вопрос. b). Look at the next slide and find the words of clothes (Приложение 1 - слайд №6)? Учащиеся смотрят на экран и называют найденные слова. После озвучивания всех вариантов слова, обозначающие одежду, выделяются на слайде разными цветами. c). Where can we buy clothes? Учащиеся отвечают на вопрос. You are right, in the shop. Let’s revise how we can do it (Приложение 1 - слайд №7). Учащиеся располагают фразы диалога в нужном порядке. Now look at the screen and check (Приложение 1 - слайд №7). d). Act out the dialogue with your classmate. Ученики инсценируют диалог. e). Restore the dialogue (Приложение 1 - слайд №8). Ученики выполняют задание. Now pay your attention on the screen and check (Приложение 1 - слайд №8). IV. Активизация лексико-грамматического материала по теме “Shopping for food”. a). And now let’s go to the food shop. What food can you name? Look at the screen and name the food. (Картинки) b). Match the words: a glass of sweets a loaf of milk a kilo of bread a bar of tea a cup of honey a jar of cake a slice of chocolate a piece of meat c).Choose: some, any, no 1. There is ... water in the glass. 2. There aren’t ... vegetables on the plate. 3. Can I have ... orange juice? 4. Are there ... sweets in the bag? – No, there are.. 5. Would you like ... coffee? V. Подведение итогов урока. Final marks for the lesson. I thank everybody. You were very active. The lesson is over. Goodbye. Конспект урока английского языка в 3-м классе по теме "Help yourself" разработчик- Могзоева Е.С. Цель урока: обучение диалогическому высказыванию; обобщение и систематизация знаний учащихся. Задачи:
Оборудование: презентация Power Point, проектор, экран, магнитофон, MP3 запись песни «All around kitchen», аудиокассета к УМК Биболетовой М.З. «Enjoy English. 3 класс». ХОД УРОКА Презентация сопровождает весь урок 1. Оргмомент (1 мин.) The weather is fine, The sky is blue. Good morning children, I’m glad to see you. Sit down, please. Tell me how are you? 2. Объявление целей урока (1 мин.) – Today we shall speak English, speak about your favorite food. Сегодня мы с вами будем говорить о себе и своих друзьях по-английски, поговорим о том, что вы любите кушать, как нужно правильно угостить своего друга по-английски. 3. Фонетическая зарядка Стоят на столе аппетитный sandwich и сладкая porridge. Стоят и спорят, кто из них вкуснее. Sandwich говорит [s] [s] [s] [s] . А porridge не согласна [p] [p] [p] [p] . Billy likes some porridge and a sandwich for breakfast. Поэтому на уроках у него всё получается и всегда только хорошие отметки. And you, my dear friends, what do think? 4. Речевая зарядка (4 мин.) – Do you like porridge for breakfast? – Do you like sandwich for breakfast? – Look at the blackboard. I would ask you: «Do you like…?»You would say: «Yes, I do», «No, I don't». – Do you like an orange (an apple, a banana, etc.) – Do you like some soup and some corn? – Do you like some fish and some jam? – Do you like some tea and some bread? – Do you like some coffee and some ham? – Do you like some bread and some cheese? – And what do you like for breakfast? 5. Активизация изученной лексики – And now we are going to Billy and his mother. Look and listen. – Мама попросила Билли купить продукты по списку, а Билли был очень не аккуратен и рассыпал покупки. Перед вами карта покупок и список. Let's help Billy. Match the pictures and check your answers. Соедините продукты на картинках в той последовательности, которая дана в списке. Групповая работа (3 мин.) – Let's check your answers now. Обменяйтесь карточками и проверьте, правильно ли выполнено задание другой группы. – Your worked very well. Thank you for your help. – Let's listen to Billy's mother. Listen her very carefully and say what she has for breakfast. Аудирование – ex.2 p.17
– let's read Billy's and his mum's dialog in ex. 4 on p.17. – What does Billy like for breakfast today? –He likes a sandwich. – What sandwich does Billy like? Does he like meat or cheese sandwich? Does he like jam or ham sandwich? – Look at your deck. Take a piece of paper and write down a recipe [?res?p?] of your own sandwich for Billy. Письменная работа в парах – What do you need for sandwich? – I think we need some bread (some cheese, some ham, a tomato, a cucumber etc.) Физкультминутка «All Around the Kitchen» 7. Обучение диалогической речи – And now we'll get ready for the performance. Let's make little stories about breakfast. – Look at the blackboard. You will choose these sentences: Would you like some…? – Yes, please/No, thank you. – Help yourself. – You have some minutes to prepare this task. (Работа в парах) 8. Заключительная часть урока (2 мин.) – You all have worked very well. What have you done today? – Do you like your work at the lesson? – Что нового мы узнали сегодня на уроке? – Что запомнилось? – Let's write down your homework. – Thank you for your work |