Скачать 147.25 Kb.
|
Блок уроков по английскому языку на тему «Путешествие по Лондону» с использованием ИКТ Разработала: Ревчук Ирина Ивановна, учитель английского языка моу сош с. Лычково Первый урок из блока “A Trip To London” («Путешествие по Лондону») Тема урока: “Learn more London” («Узнай больше о Лондоне») Цели урока:
Оборудование: компьютеры, карточки со звуками, компьютерные презентации грамматического материала и письма английских друзей. ПЛАН УРОКА.
Good morning, children! You are welcome to an English lesson. I am glad to see you. How are you? (I’m fine, thank you!) Don’t run across the road, Stop and look. Don’t write on the wall, Write in your book. Don’t run in school, Always walk. Listen to the teacher, Please, don’t talk. Данное стихотворение помогает настроиться на рабочий лад и вспомнить нормы поведения на улице, в школе и на уроке. Sit down, please. I hope you are ready for the lesson. (Пожалуйста, садитесь. Я надеюсь, вы готовы к уроку.)
II. Основная часть урока.
Topic of first lesson “Learn more London” from the unit “A Trip To London”. On the lesson we’ll know how to use Article “the” with the names of sights and we’ll find the photos of London in Internet.
[l] –travel, capital, gallery [ei] – play, place, stadium [ju:] – museum, new, beautiful [i] – big, different, pig [a:] – park, car, partner [q] – square, quiet, quick [i:] – see, street, week
-Well done. Boys and girls, a postman has brought the letter to us. But we have to do the task. Look at the cards, read them, put the verbs in Past Simple and make the sentences. Учитель показывает учащимся карточки с глаголами в первой форме. Учащиеся должны прочитать слово на карточке, и составить предложения в прошедшем простом времени, используя различные местоимения. Глаголы на карточках: go to the British museum, walk, meet our friends, look, watch, live in Baker Street, have. Примерные ответы детей: We went to the British museum yesterday. Pupils of our group walked in the park. In London we met our friends. We looked at Big Ben a long time. In your hotel we watched British TV. Sherlock Holmes lived in Baker Street. We had an interesting time. После выполнения задания учитель зачитывает письмо. -It’s time to read the letter from the UK. Dear Russian Friends! My name’s Johny Atkins. My best Friends are Leon and Steve. They are really nice and reliable. We have many of the same hobbies. Our hobbies are listening to music, playing sport games and telling secrets. We live in London. It’s one of the most famous and interesting cities in Europe. There are lots of places to visit in London: museums, Art galleries, theatres…. As you probably know it’s the capital of the UK. It’s a mixture of old and new building and there is a lot to see and learn about. Photos of London you can see in http://www.londongrad.ru. I would like to invite a group of up to 20 children and 2 teachers from your school to visit us. We hope to see you. Best wishes from us all. Johny, Leon and Steve.
1. What did we do today? 2. Домашнее задание и выставление оценок. Open your daybooks and write down homework: find extra information about the sights of London. Второй урок из блока “A Trip To London” («Путешествие по Лондону») Тема урока № 2: “The sights of London” («Достопримечательности Лондона») Цели урока:
Оборудование: компьютеры, карты Лондона, карточки с названиями знаменитых мест Лондона, компьютерные программы. ПЛАН УРОКА.
Good morning, children! You are welcome to an English lesson. I am glad to see you. How are you? (I’m fine, thank you!) Sit down, please. I hope you are ready for the lesson.
Who is on duty today? (I’m on duty today.) Who is absent? (Everybody is present. или Natasha and Valerie are absent.) What date is it today? (Today is 28th of January) What is the weather like today? (It is cold and snowy)
Topic of the lesson “The sights of London”. On the lesson we’ll know more about sights of London. We’ll remember the using Article “the” with the names of sights, make presentations and develop a route of a trip. Учащиеся вместе с учителем вспоминают достопримечательности Лондона и отвечают на вопрос: Что ты представляешь, когда думаешь о Лондоне? Какой город является столицей Британии? Какие достопримечательности Лондона ты знаешь? What do you imagine when you think of Britain? Ответы учащихся: When I think of Britain I imagine Big Ben (Sherlock Holmes, Elisabeth II, Prints Charles, Nelson…..). What is the capital of UK? (The capital of UK is London) What sightseeing do you know? (Trafalgar Square, Natural History Museum, Big Ben……)
1). the 2). a 3) -
1). the 2). a 3) -
1). the 2). a 3) -
1). the 2). a 3) -
1). the 2). a 3) - Остальные учащиеся работают с учителем по карточкам. Перед каждым учеником лежит карточка с названием достопримечательности Лондона. Учащиеся ранее изучили употребление определенного артикля с названиями округов, улиц, площадей, отелей, музеев, памятников. Используя свои знания, они распределяют слова по двум группам: 1 группа - слова, используемые с артиклем “the” , 2 группа - слова, используемые без артикля.
I like to read, I like to play, I like to study every day. I like to jump, I like to run, I like to play, It’s fun.
И другие…… -Well done. Thank you for your presentations.
-You time is up. Один из маршрутов, написанный группой школьников. From Charming Cross go down Whitehall to Big Ben, near you can see Westminster Abbey. Across Victoria Street and you will be in St James’s Park. There you can visit Buckingham Palace. Then go up the street round St James’s Park and you must find Nelson’s column on Trafalgar Square. Then go up Regent Street, turn left in Oxford Street, go down to Baker Street, go up and soon you will see Sherlock Holmes’s House.
По желанию некоторые учащиеся выбирают задание: сделать свой собственный маршрут путешествия. -Who makes your own route of a trip? По желанию учащиеся выбирают задание: сделать более полную презентацию в любом виде о какой-нибудь достопримечательности Лондона. -Who wants to make more a full presentation of any famous place of London? Некоторые учащиеся получают индивидуальные задания на карточках.
Don’t run across the road, Stop and look. Don’t write on the wall, Write in your book. Don’t run in school, Always walk. Listen to the teacher, Please, don’t talk. - Our lesson is over. Good-bye, children! Пример индивидуального домашнего задания. 1. Реши английское уравнение.
2. Прочти и переведи на русский язык: Read the sentences and translate them:
Третий урок из блока “A Trip To London” («Путешествие по Лондону») Ролевая игра-соревнование. Тема: “We are going for a walk through London”. («Мы гуляем по Лондону») Цели урока:
Оборудование: компьютеры, карта Лондона, схемы диалогов, жетоны. ПЛАН УРОКА.
-Good morning, boys and girls. (Good morning, Irena Ivanovna!) - I am glad to see you. (We are glad to see you too.) Учитель сообщает учащимся о предстоящем соревновании, они делятся на три команды. За выполненное правильно задание можно давать жетоны или пригласив гостей на урок дать им право оценивать работу команд. - Today we shall have a competition on the topic “A Trip To London” Let’s divide into four teams. You will have different tasks. I hope you to be active and friendly.
Конкурс 1. «Знакомство». Каждая команда выбирает по одному представителю команд, которые разыгрывают две сцены знакомства. Примерная схема диалога: Asking for information about his/her name. (Вопрос о имени) Answering. (Ответ) Asking for information about his/her country. (Вопрос о стране, откуда прибыли) Answering. (Ответ) Answering. (Ответ) Asking for information about his/her family. (Вопрос о семье) Answering. (Ответ) Asking for information about his/her hobby. (Вопрос о хобби) Answering. (Ответ) Asking for information about a place (Вопрос о месте проживания в Лондоне) Where ……..? Asking for information about his/her plans. (Вопрос о планах) Answering. (Ответ) No,… Could you show me about any sights of London? (Могли бы вы показать мне какие-нибудь достопримечательности Лондона?) Yes. (Да) Конкурс 2. «Твой маршрут путешествия». Каждая команда на выбор представляет свой маршрут путешествия, и 2-3 учащихся рассказывают и представляют презентации на компьютере или на листе формата А4 о достопримечательностях Лондона. Таким образом, проверяется домашнее задание учащихся. Примерный рассказ: Yesterday we walked around London. We visited many interesting places: Big Ben (кто – то из учащихся представляет свою презентацию на компьютере или на бумажном носителе, приготовленную дома) After, we visited Westminster Abbey. It is near Big Ben. (кто – то из учащихся представляет свою презентацию на компьютере или на бумажном носителе, приготовленную дома) Then we went to Tower of London by bus. We crossed river Thames, went along Stamford Street, passed the Globe, went on Tower Bridge and visited Tower of London. (кто – то из учащихся представляет свою презентацию на компьютере или на бумажном носителе, приготовленную дома) Конкурс 3. «Спрашиваем дорогу к отелю». Спроси у полицейского, как пройти к отелю. Сценку разыгрывают представители команд. Примерный диалог: Excuse me, can you tell me where the Arabella Hotel is? Go up the street, go past the hospital and the museum, turn left, go past the school and the bank, turn right, go to the cinema, and on the left side of road there is the hotel. Thank you very much. Конкурс 4. «Покупаем сувениры» -You would like to buy some souvenirs for your parents. Act out the conversation between a salesman and a customer. Use the chart below. Учащиеся выбирают по одному представителю от команды. Представитель одной команды является покупателем, а представитель другой продавцом. Схема диалога: Greeting (Приветствие) Giving information (Ответ) Greeting (Приветствие) Asking for information (Запрос информации) Can I ….? I’d like ….for my …. Showing souvenirs (Предложение сувениров) …might like that …. Showing your admiration (Покажи своё восхищение) Asking for information (Запрос информации) Super! How much …? Giving information (Ответ) …….. Thanking (Прощание) Thanking (Прощание) Giving the money (Оплата) Примерный диалог: - Good morning. (Доброе утро!) - Good morning. Can I help you? (Доброе утро. Могу я вам помочь?) - I’d like to buy a souvenir for my younger sister. (Я хотел бы купить сувенир для моей младшей сестры) - She might like that doll. (Ей понравилась бы эта кукла) - Super! How much is it? (Супер! Сколько это стоит?) - Seven dollars. (Семь долларов) - Here you are. Thank you. Good bye. (Пожалуйста. Спасибо. До свидания.) - Bye. Конкурс 5. «Билет домой». Представитель каждой команды разыгрывает по жеребьевке сценку в аэропорту. Ask the clerk for a ticket to Russia. Use the chart below. Greeting (Приветствие) Greeting (Приветствие) Asking for information (Запрос информации) Can I…..? Asking for detail (Запрос конкретной информации) Could I ….., please? Asking for further information (Запрос дополнительной информации) Single or return? Giving information (Ответ) Giving information about cost (Информации о цене) That cost … …, please. Giving the money (Оплата) Thanking Прощание Thanking Прощание Примерный диалог: -Good morning. (Доброе утро!) - Good morning. Can I help you? (Доброе утро. Могу я вам помочь?) -Could I have a ticket to Moscow, please? (Могу я купить билет до Москвы?) - Single or return? (В один конец или туда и обратно?) -I want to buy only a single ticket. (Я хочу купить билет только туда.) -That cost 300 dollars. Will you pay? (Это стоит 300 долларов. Вы будете платить?) -Yes, I’ll. Here you are. (Да. Пожалуйста) - Thank you. Good bye. (Спасибо. До свидания) -Good bye. (До свидания) III. Итог урока. Подведение итогов соревнования и выставление оценок. Did you like our trip to London? (Вам понравилось путешествовать по Лондону?) (Yes, I do) What did you like the best? (Что больше всего Вам понравилось?) Ответы учащихся: I liked the act “Ask policeman for a road to hotel”. I liked Elena’s presentation. Thank you for your work. You were very active, polite and friendly. Our lesson is over. Good bye! |