Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 75.17 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации24.02.2014
Размер75.17 Kb.
ТипПлан урока
100-bal.ru > Информатика > План урока
МОУ СОШ № 20

учитель английского языка Одинцова Т.Ю.
Мой открытый урок

Информационная карта урока

Класс: 9 класс

Раздел: Printed Page: Books, Magazines and Newspapers.

Тип урока: Развитие речевых навыков

Информационная карта урока

Класс: 9 класс

Раздел: Printed Page: Books, Magazines and Newspapers.

Оборудование: портреты известных писателей, ноутбук, проектор, мультимедийная презентация.

Цели урока:

  • Познавательный аспект – знакомство с литературными произведениями и их авторами (зарубежными и русскими писателями)

  • Развивающий аспект – развитие умения извлекать информацию о культуре страны, развитие умения понимать наглядные пособия .

  • Воспитательный аспект – воспитание любви к чтению, воспитание уважительного отношения к культуре страны, изучаемого языка

  • Учебный аспект – формирование лексических навыков говорения и чтения, развитие способности к функционально-адекватному использованию грамматических структур в Past Passive, тренировка навыка диалогической и монологической речи

  • Сопутствующая задача – развитие умения читать, понимать на слух с целью извлечения информации, обобщать новую информацию.

- скрытый контроль уровня развития диалогической речи

Содержание деятельности ученика

Методический инструментарий

Результат взаимодействия учителя и ученика

- аудирование

- говорение

- чтение

- усваивание новых понятий

- диалогическая речь

- О.В. Афанасьева, И.В. Михеева учебник Английского языка для 9 класса (5-й год обучения) Москва «Дрофа»2008
-В.П. Кузовлев. учебник Английского языка для 9 класса Москва «Просвещение» 2006

- Ю.Голицинский Spoken English.Пособие по разговорной речи


-Запоминание как можно больше новых английских названий

-Выработка правильного произношения

-Повышение активности в классе

-Быстрое реагирование на вопросы учителя

План урока

I. Начало урока:

  1. Приветствие

  2. Речевая зарядка

  3. Цели и задачи урока

II. развитие навыков устной диалогической, монологической речи, аудирования, чтения:

III. Заключительный этап урока:

Подведение итога

Домашнее задание

Выставление оценок

Прощание

Ход урока

The beginning of the lesson

1) Приветствие

-Good morning, children. How are you?

- I’m fine. Thank you. I’m very glad to see you.

Речевая зарядка

T - What date is it today?

T- Who is absent today?

Цели и задачи урока


T- Today we’ll continue our talking about importance of reading books. You will practice in making dialogue, listening, reading, using vocabulary..

Фонетическая зарядка

Listen the poem and guess what it is about, please:

We call them friends and we can find

A lot in them for our mind.

They teach us to be kind and clever.

Make friends with them once and for ever

Repeat, please.


Развитие навыка диалогической речи

T -First I’d like to know where you take books.

1 I want you to practice reading the following questions and answers.

- Where do you get books for reading?

– I buy books.

- I borrow books from our school library.

- I borrow books from the local library.

- We have a rich home library.

2 Now, children, work in chain, asking the above question and each time giving a different answer.



Тренировка лексических навыков


Children, we have already learned the words about different genres of literature. Now I want you to remember them. Say after me, please: a novel, a travel book, a love story, classic, a detective story, a fairytale, a romance, a biography, an adventure story, science fiction, a horror story, a historical novel, a humorous story, reminiscences

Задание на сопоставление слов с их объяснением или задание на написание слов на время

Развитие навыка диалогической речи

1 I want you to practice reading the following questions and answers.

- What kind of reading do you prefer?

- Oh, I’m fond of adventure stories.

2 Work in pairs. Speak about your reading tastes. Make up a short dialogue.

P1 - What kind of reading do you prefer?

P2 – As to me, I’m fond of adventure stories. I also like reading……..

and……… I don’t like reading ……….

(опрос двух пар Авдеева – Силина и Павел – Красавин)



Тренировка диалогических навыков и развитие умения работать в паре

T - Work in pairs. Speak about your reading tastes. Make up your own dialogues.

P1 – Do you like reading?

P2 – I enjoy reading. I simply cannot imaging my life without books.

P1 – and what kind of reading do you prefer?

P2 - Oh, I’m fond of……….. I also like reading……..

P1 – What about Fantasy?

P2 – I don’t like fantasy. I find it boring.

P1 – Do you? How strange. To my mind fantasy is exciting reading.

P2 – Well, I don’t find it exciting. And anyway, I prefer instructive reading.

(опрос 2-3 пар)

Закрепление грамматического навыка использования конструкций в Passive Voice (The Past Passive)

T – I want you to look at the screen You can see some portraits there. Can you tell me the names of the famous writers and poets?(хором проговорить). I shall name the book and you will name the author.или на сопоставление

Gulliver’s Travels

Jonathan Swift

Alice in Wonderland

Lewis Carroll

The Prince and the Pauper

Mark Twain

The Jungle Book

Rudyard Kipling

The old man and the See

Ernest Hemingway

Jane Eyre

Charlotte Bronte

Winnie-the-Pooh

Alan Alexander Milne

Ruslan and Lyudmila

Alexander Pushkin

Robinson Crusoe

Daniel Defoe

Ivanhoe

Walter Scott

Hamlet

William Shakespeare








1) T – “Gulliver’s travels” - P1 – was written by Jonathan Swift.

2)

3)


Развитие навыка монологической речи, умений аргументировать.

T – I can see you know different writers and poets and their works very well. The next task for you is to tell about your favourite book, which you can recommend for reading

P1

P2



Развитие навыка аудирования

Are you tired? Let’s play!

As I know people of different ages like to read fairytales. Do you like to read them? Now I shall describe the fairytale and you will guess it.

1 This is a story about 3 brothers. They wanted to build 3 houses in the wood. But the wolf destroy 2 of them.( “Three little Pigs”)

2 this poor girl had no mother but she had a stepmother and 2 stepsisters. She was unhappy and work a lot but at the end of the story the prince married her.(“ Cinderella”)

3 The girl wanted to visit her grandmother but she had many problems on her way. The hunters helped her to see her granny.(“ Little Red Riding Hood”)

4 The boy didn’t want to become a grown-up. He could fly and visit different places.(“ Peter Pen.”)

5 The fish could do everything the old man and woman wanted her to do. But the old woman was greedy and selfish and finally they lost their property.(“ Golden Fish”)


Развитие навыка чтения текста

Read the text about a thirteen-year-old boy and answer the questions.

Bookworm – книжный червь

Participate - принимать участие

Scheme - план, проект

Award – награда, награждать

the Education Department's Extensive English Reading Scheme award -

  1. Why is he said to be a bookworm?

  2. Are there any bookworms in your class?

  3. Do you think it is good to be a bookworm?

BOOKWORM'S LOVE OF READING WINS HIM TOP AWARD

Thirteen-year-old Chun-to started with one or two books a week but in the past nine months he has read 137 books — enough to win tin- Education Department's Extensive English Reading Scheme award.

He became the top student from 19 schools participating in the scheme run by the Institute of Language in Education.

The Wong Shiu Chi Secondary School pupil suggested that he probably was a kind of bookworm and that he had few other hob­bies, though he did once represent his primary school in a table tennis contest. But most evenings he spends reading to try to improve his English.

"Every evening after my homework I set aside one to two hours reading the story books. And when I had finished the ones I bor­rowed from school I exchanged them with my schoolmates so I can read more," he said.

Chun-to said his favourite books were science fiction, detective and horror stories but most of the titles he read for the competi­tion were famous classics.

"At first I had to read twice some of the books I found diffi­cult," he admitted.

The school will not allow students to borrow books over the sum­mer holidays but Chun-to said he hoped to continue his reading next term.

But as for his future career, he was still undecided. "I want to work in an office rather than labouring and I want to be able to use my mind, but it's too early for me to decide what I might do," he said.

  1. Why is reading important?

P1- books tell about lives of famous people

P2

P3

P4







III Заключительный этап урока
1)Подведение итогов

2) Home task

3)Выставление оценок

4) Прощание

Statements: Wear the old coat and buy a new book.

A room without books is a body without a soul.

Где и для чего вам могут пригодиться знания, полученные во время урока? Какую цель мы ставили в начале урока? Достигли мы основной цели урока?

?????

Thank you for the lesson. Good-bye!

К уроку в 9 классе

a travel book, a love story, a classic, a detective story, a fairytale, a romance, a biography, an adventure story, a science fiction, a horror story, a historical novel, a humorous story, reminiscences

- Work in pairs. Speak about your reading tastes. Make up your own dialogues.

P1 – Do you like reading?

P2 – I enjoy reading. I simply cannot imagine my life without books.

P1 – and what kind of reading do you prefer?

P2 - Oh, I’m fond of……….. I also like reading……..

P1 – What about fantasy?

P2 – I don’t like fantasy. I find it boring.

P1 – Do you? How strange. To my mind fantasy is exciting reading.

P2 – Well, I don’t find it exciting. And anyway, I prefer instructive reading

Gulliver’s Travels

Alice in Wonderland

The Prince and the Pauper

The Jungle Book

The old man and the See

Jane Eyre

Winnie-the-Pooh

Ruslan and Lyudmila

Robinson Crusoe

Ivanhoe

Hamlet




Jonathan Swift

Lewis Carroll

Mark Twain

Rudyard Kipling

Ernest Hemingway

Charlotte Bronte

Alan Alexander Milne

Alexander Pushkin

Daniel Defoe

Walter Scott

William Shakespeare

3 “Three little Pigs. Cinderella. Little Red Riding Hood. Little Mermaid. Golden Fish. Peter Pen”
Read the text about a thirteen-year-old boy and answer the questions.

A bookworm –книжный червяк

Award – награда, награждать

Participate – принимать участие

Scheme - план, проект, система

the Education Department's Extensive English Reading Scheme award.
1Why is he said to be a bookworm?

2Are there any bookworms in your class?

3Do you think it is good to be a bookworm?

4Is reading important?

BOOKWORM'S LOVE OF READING WINS HIM TOP AWARD

Thirteen-year-old Chun-to started with one or two books a week but in the past nine months

he has read 137 books — enough to win the Education Department's Extensive English

Reading Scheme award.
He became the top student from 19 schools participating in the scheme run by the Institute of

Language in Education.
The Wong Shiu Chi Secondary School pupil suggested that he probably was a kind of
bookworm and that he had few other hob­bies, though he did once represent his primary
school in a table tennis contest. But most evenings he spends reading to try to improve his

English.
"Every evening after my homework I set aside one to two hours reading the story books. And
when I had finished the ones I bor­rowed from school I exchanged them with my schoolmates so I can read more," he said.
Chun-to said his favourite books were science fiction, detective and horror stories but most of
the titles he read for the competi­tion were famous classics.

"At first I had to read twice some of the books I found diffi­cult," he admitted.
The school will not allow students to borrow books over the sum­mer holidays but Chun-to
said he hoped to continue his reading next term.
But as for his future career, he was still undecided. "I want to work in an office and I want to
be able to use my mind, but it's too early for me to decide what I might do," he said.


Books can tell us a lot about…

  • lives of famous people

  • ancient times

  • The art and fashion

  • Teenagers’ problems

  • Plants and animals

  • The rest of the world

Books help …

  • discover new things

  • explore new ideas

  • expand outlook

  • solve problems

  • escape from everyday life problems

Reading is important because…. It is the perfect way to….

  • make fun

  • to spend free time

  • to feel comfortable

  • not to be alone

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск