Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 53.94 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации25.02.2014
Размер53.94 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Информатика > Урок
МОУ СОШ №1 СТ. ЗМЕЙСКАЯ

ДИДАКТИЧЕСКАЯ ИГРА:

ПЕРВЫЙ УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

В НОВОМ УЧЕБНОМ ГОДУ.

2 класс

УЧИТЕЛЬ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА РАКУТА Л.А.

2008-2009 г.

В начале учебного года традиционно возникают проблемы мотивации учащихся к учебно – познавательной деятельности, а также проблема забывания материала в связи с длительным временем пребывания учащихся вне учебной деятельности. Поэтому иногда бывает довольно сложно придумать вид работы на первом уроке. Готовясь к уроку, учитель придерживается принципа отбора содержания – интерес, посильность, доступность; придумывает форму организации учебно – познавательной деятельности – вовлечение учеников в активную творческую работу с учётом их индивидуальности. Одним из решений данной проблемы может быть разработанная мной дидактическая игра «A Black Wizard's Castle».

Основой заданий в игре послужил материал по темам «Summer holidays» и «Travelling». Игра способствует развитию у учащихся умений и навыков аудирования, устной речи, грамматики, а также логики, воображения, активизирует творческое мышление и носит повторительный, обобщающий характер.

По усмотрению учителя, с учетом конкретных условий обучения, задания для игры могут быть изменены или использованы выборочно. В этом случае необходимо произвести соответствующие изменения на игровом поле.

Игра составлена по принципу компьютерных игр – «квестов», когда команда героев отправляется на поиски магического предмета, преодолевая на пути различные препятствия.

A Game – lesson

« A Black Wizard's Castle».

Цели урока: practice, listening skills, oral speech, grammar and reading skills; develop logic, imagination, creativity.

Оборудования: карта путешествий – основные объекты игрового поля (ключ, дерево, замок) вырезаны из бумаги и прикреплены к доске, остальное нарисовано цветным мелом.

Ход урока.

Teacher (T): Nice to see you after your summer vacations. I hope you rested well and had a lot of wonderful experiences. But unfortunately, I have a piece of bad news for you. A black wizard has come here and stolen something that is very important for us. Without it we won't be able to study English successfully. So we have to follow a magic road and see a magic tree which says “Take my magic leaf, say three sentences with the worlds on the back and you’ll be able to take a step forward along the road”.

Учащиеся по очереди «срывают» листья с дерева, сочиняют три предложения с использованием имеющего слова или словосочетания. В случае ошибочного ответа ученика другими ребятами даётся правильный вариант.

World and expressions for the magic tree: to travel by train/ plane/ care/ on fool, to sleep in a tent, to have fun, to take pictures of …, to have a good time, to have lots of experiences, to visit relatives and friends, to get sunburnt, to have a chance to…, to see wonderful views of…, to go the seaside, to meet interesting people, to spend vacations (in), to go sightseeing, to share impressions about the vacations with…, to stay at a holel/ relatives/home, to have the trip of a lifetime, to go on excursions, to go hiking etc.

T: Great, we’ve done very well. Look! We can’t go further! And what is this strange- looking man talking about? The man: If you listen to my story and can retell it, you’ll be able to cross the marsh succefully.

Учащиеся слушаю рассказ, и заполняют пропуски в карточке, затем читают предложения вслух. В случае правильных ответов «перепрыгивают» по «болоту» с «кочки на кочку».

Tapescript: The Letter – box Key.

The summer was very hot. It was stuffy in town and Stephen Blake decided to do to the seashore for his summer holidays. He booked a railway ticker, packed his things and was about to start for the station when he remembered that he must ask the housekeeper to post him all letters he would receive. She promised to do that.

Stephen Blake rested very well. The weather was fine. The sea was calm. He spent much time on the seashore, got sunburnt and felt fine. The only thing that worried him was the fast that he hadn’t received any letters. He thought it strange and phoned his housekeeper to find out why she didn’t post him his letters. The housekeeper answered that she had no key to his letter – box.

Stephen Blake apologized and promised to send her the key. On the same day he put the key into an envelope, wrote down his address on it and posted the letter.

Another month was passing. Stephen Blake had a nice time on the seashore. He swam in the sea, went boating and fishing, but didn’t receive any letters.

When his summer holidays were over, he returned home. The housekeeper met him very warmly, but Stephen was angry with her. She couldn’t understand why he was so angry. Stephen Blake asked why she had not sent him his letters.

The poor woman explained to him that she couldn’t get the key as it was in the locked letter – box together with the letters.

Card 1. The Letter – box Key. Listen and fill in the gaps. Then be ready to tell the story. 1) The summer _ _, it _ stuffy _ _ and Stephen Blake _ _ to the seashore for _ _. 2) He booked _ _, _ his things, but then he _ that he must _ _ to post _ _ _ he would _. 3) The housekeeper _ to do _. 4) Stephen Blake _ very well; the weather _ _, the sea _ _. 5) The only thing that _ _ was the fact that he hand‘t _ any _. 6) He thought it was _ and phoned _ _ to ask why she didn’t _ him_ _. 7) The housekeeper answered that she _ _ _ to his _. 8) On the same day Stephen _ the into an _, wrote down _ _ on it and posted _. 9) Another month _ _; Stephen Blake _ a nice _ on the _,_ in the sea, went _ and _ but didn’t _ any _. 10) When his _ _ were very _ over, he _ _. 11) Stephen was very _ with the _ and asked why she hadn’t him his _. 12) She _ to him that she couldn’t _ _ _ the key to the letter – box because it was in the _ _ together with the _.

T: We are on the island and need to cross open water. We should call a boat man to take us to the opposite bank. Hm – m –m, a very strange telephone “One call to a boat man – one story in 6 sentences”. Well, let’s see if we can tell the story about Stephen in 6 sentences. После рассказа «приплывает» перевозчик Майк. Оказывается, что он знаком с героем рассказа Стивеном и хочет ему позвонить. Без звонка он «отказывается» перевозить всех на другой берег. T: OK, let’s help him to call Stephen. Для создания диалога, так как урок первый после летних каникул, можно использовать опорную карточку.

Card 2. A telephone conversation.

Stephen’s friend calls him to ask about his summer holidays, but the connection is very bad, so sometimes they can’t hear each at all. Can you reconstruct the conversation between them? Mike: Hi, Steve! Where _ _ spend _ holidays? Steve: Hi, Mike! I _ at the _. Mike: What _ the weather? Steve: _ swam, went _ and _. Mike: _ you try water – skiing? Steve: Yes! _ _ fantastic! Mike: _ you _ photos? Steve: Yes, _ _ show them to you if you want. Mike: _ _ like your holidays? Steve: Sur. I _ _ there again next year if I _ enough money. Mike: Sorry, but I _ call you again later, I _ to go now. Bye! «Переправившись» на другой берег, команда оказывается в густом тумане. У начала пути стоит камень с надписью: If you solve the puzzle and find the word, the fog will disappear! После работы с кроссвордом проходится отрезок пути «туман».

Mysterious Countries

Crossword Puzzle.












































































































































































Try to guess nine names of countries. When it is done, you’ll find the name of the tenth country.

  1. Catherine the Great was born there.

  2. Portuguese is spoken in this South – American country.

  3. The waltz of its capital is famous throughout the world.

  4. Paris is its capital.

  5. It is the country of sombreros and cacti.

  6. The most Southwestern country in this country in Europe, not far from Spain.

  7. More than one billion people live in this country facing Japan.

  8. This country consists of 50 states.

  9. An animal called echidna lives in this country. Keys: 1) Germany, 2) Brazil, 3) Austria, 4) France, 5) Mexico,6)Portugal, 7)China,8)USA,9) Australia, 10) MAURITIUS.



T: We are near the castle, but we can’t cross the bridge! I see a letter on the road. Let’s read it, maybe we’ll find some help.

Команда подходит к мосту в крепость колдуна. Мост охвачен огнем и очень опасен. На краю дороги лежит конверт, в нем письмо. Надпись на конверте: “ if you find all the mistakes in the letter inside, the flames will disappear and you’ll cross the bridge safely”.

Card 3. Grammar Card Inside the Letter. Read the text. If the line is correct, put a tick (√) in the space provided. If the line has a word that shouldn’t be there, write the word in the box provided.

MALAYSIA

  1. This year my family wend to on a trip to

  2. Malaysia for the three weeks. We visited all.

  3. Sorts of different places. The weather is normally.

  4. Between 35°and 45° C at all day and night. It’s

  5. very warm. When you go to the most poorest

  6. towns, you get lots of beggars on the streets who are

  7. follow you about for your ages in search of any

  8. spare money or food. The houses are no more than

  9. small wooden sheds, normally alongside the rivers.

  10. We went on river tours which took all us through the

  11. floating markets where people came alongside with

  12. you, standing on wooden boats selling merchandise,

  13. for cheap prices. On a snake farm I help myself

  14. a python snake. We visited crocodile farms either.

  15. We saw more enough lizards, monkeys, crocodiles

  16. and snaked on the road or in the rivers. If anyone gets

  17. the chance to go there I would recommend them to sure

  18. jump at the chance. It was brilliant too.



0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17


to



Key: 1) the 7)√ 13)either

2)√ 8)√ 14) more

3)at 9)all 15)√

4)most 10)with 16) sure

5)are 11)√ 17) too

6)your 12) myself

Выполнив задание, команда попадает в замок колдуна и находит там “The key to excellent English”.

T: We’ve finished our long and dangerous journey. You were very clever, quick- minded and brave and found the key to excellent English. I believe that with the key we’ll do very well during our new school year and achieve great success in English. Thank you for your work.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск