Скачать 25.88 Kb.
|
Урок- игра « Театральные гастроли» ( Theatre Tour) Данное мероприятие проводится в 5-7 классах. На уроке создается атмосфера творчества, условия для совершенствования навыков монологической и диалогической речи в коммуникативных ситуациях, учащиеся учатся работать в коллективе, оценивать самостоятельно свои умения. Цели и задачи урока: Воспитательные: развивать умения и навыки коллективной и индивидуальной работы, воспитывать уважение к окружающим и их мнению, развивать интерес к предмету. Развивающие: формировать социокультурную компетентность, развивать когнитивные и творческие способности, закреплять коммуникативные умения, активизировать познавательную деятельность учащихся. Образовательные: совершенствовать знания и умения по ранее изученной теме, тренировать навыки речи, чтения и письма, совершенствовать лексико-грамматические навыки. Используемые технологии: - игровая - групповая; -коммуникативная; -компьютерная. Оснащение урока: УМК Биболетовой М.З., Трубаннёвой Н. Н. « Английский с удовольствием» для 5-6,7 классов общеобразовательных учреждений – Обнинск: Титул, 2012; компьютер и проектор, презентация, карточки и раздаточный материал, бумага и фломастеры. Тип урока: урок комплексного применения знаний. Ход урока: 1 Организационный момент. Постановка цели и задачи урока. T: Good morning, children. I ‘m glad to see you, sit down, please. To begin our work I want you to look at the screen and say what you see, what we are going to do at the lesson. Ps ---I see…I think, we shall speak about famous people…. -- It seems to me, we shall speak about theatre. T: You are right. Why do people go to the theatre? Ps --- People go to the theatre to feel relaxed/ to learn something new/ to spend time with pleasure/ to entertain themselves. T: Fine. Let’s imagine we are a theatre company, why don’t we starting a tour. I want you to divide into 2-3 teams. Name your teams. 2 Активизация лексических единиц по теме. Contest 1 . Task: Choose professions that can be connected with theatre. dentist , baker, singer, athlete, ballet dancer, salesman, actor, director, detective, scientist , driver, musician, playwright, sound producer, cameraman, scene-painter, pilot, costume designer, interpreter, artist, usher( билетёр). Для лучшего усвоения лексики предлагается каждой команде описать2-3 профессии, не называя что это. Другие участники отгадывают. 3. Развитие навыков чтения, письма и грамматики. T: Well done! Now it’s time to have a look at what the dramatist has created. The scenario is wrong. It contains some mistakes. Contest 2. Task: Help the dramatist. Correct the mistakes.
3 Физкультминутка listen to music and move like film and theatre stars.( Звучат популярные мелодии) 4 Развитие творческих способностей. T: Children, on stage we watch actors are beautifully dressed. I’m sure you can try yourselves like a costume designer. Contest 3 . Task: Make up a costume for a well known character. ( в это время проводится следующий конкурс) T: to play the main role you should be the best actor and demonstrate your talent. Let’s take part in a pantomime game. Contest 4 . Сasting (acting). Конкурс актерского мастерства. Task I Listen and do 1)Stay on one leg … 2)Dance like Cinderella … 3) Make a noise like a cat 4)Say ‘Grrrhh’ to the troll… 5)Mend some shoes…6) Smile at the King and Queen… 7)Fly like the Ugly Duckling. Tasks II Say the tongue twister well. Peter Piper picked a peck of pickled peppers; A peck of pickled peppers Peter Piper picked; If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, Where’s the peck of pickled peppers Peter Piper picked? 5 Совершенствование коммуникативных навыков. Contest 5. T: I like how you’re working at the lesson. You’re great. We have learnt and practised some joyful activities. Are you ready to buy a theatre ticket? Task: Make up the dialogue in right order. Act out. At the Box Office A – Hello. How can I help you? B – That is more than I wanted to pay. A – Morning or evening performance? B - In the stalls, back or middle rows. A – Where do you want your seats? B – I’d like two tickets for tomorrow. A – You’re welcome. B – Evening, please. A – I’ m sorry, but the stalls are sold out. We have two good seats in a box at 35 pounds. B – I think I’ll take those. Thanks very much. A – Then I can offer you two seats in the circle, front row, at 15 pounds. 6 Завершение урока, подведение итога. Домашнее задание. T: Thank you for interesting and creative work. Boys and girls, it’s time to finish our competition and find out the winners… I’m sure you had a good time. I want you to look at the screen and watch the famous Theatre Houses. How do you feel after the game - draw a face. You home task is to write down an imaginary plot for the play. Have a nice day. |