Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 26.61 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации07.05.2014
Размер26.61 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Информатика > Урок
Урок №59 по теме: Газеты - средство массовой информации.

Образовательные цели:- развитие навыков монологической речи с использованием ИКТ; формирование коммуникативной компетенции;- активизация грамматического материала (условные предложения II типа);- развитие умения просмотрового чтения

Воспитательная цель:- воспитывать толерантность;- воспитывать культуру общения.

Развивающая цель: - развивать социокультурную компетенцию Оснащение урока:- магнитофон, кассета; - аутентичные газеты;- компьютер;

-проектор; - экран; - презентации учителя и ученика;- учебник и рабочая тетрадь М.З.Биболетова ‘’EnjoyEnglish’’.

ХОД УРОКА.

  1. НАЧАЛО УРОКА. ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ МОМЕНТ. Цель учителя: организовать, настроить на урок.

T: The bеll has gone. It is time to begin our lesson. Good morning, my dear friends, I am glad to see you. Sit down, please. 1What is the date today? 2. Who is absent today?

II. СООБЩЕНИЕ ЦЕЛИ УРОКА. Цель учителя: Познакомить с темой урока

T: - What do you see in the picture? I give you one minute. You should make up sentences about picture.

P№1: -I see in the picture newspapers, TV, magazine, computer, radio, book, phone-are kinds of mass media. Р№2: -I like to read books, watch TV, use phone, listen to the radio.

III. РЕЧЕВАЯ ЗАРЯДКА. Цель: Repeating the text ex 34 on the page 70 .T-Your homework was to read and translate the text about newspapers in Great Britain-ex 34 p.70. ( pupils) has prepared some questions on the text.

Цель учеников: To work in pair - one pupil ask question, next sitting classmate should answer.

T-The text is about the difference between quality papers and tabloids and also about some features of local newspapers.P-1.What kinds of newspapers are there in Britain? 1G-In Britain there are two kinds of newspapers.



P-2.Why is one of them large, other kind are small? 2G- In large kinds there are many articles about national and international events. Tabloids are smaller in size, have more pictures, less important events and short articles.



P-3.Why are some local newspapers free? 1G- These are free, because contain a lot of advertisements, news.



P- 4.What are national serious newspapers of the country? 2G-The Times and The Daily Telegraph generally give information about events happening in London.

P-5.What are events important or not important for you?1G- I think the most important events about life style of people.

IV. Развитие монологических навыков на основе прочитанного текста. Цель учеников: Пересказать 34 упр. cтр70

T:-Can you retell the exercise 34 please? Who would like to summarize the answers to the questions?

P1- In Britain there are two kinds of newspapers. In large kinds there are many articles about national and international events. Tabloids are smaller in size, have more pictures, less important events and short articles. These are free, because contain a lot of advertisements, news. The Times and Daily Telegraph generally give information about events happening in London. I think the most important events about life style of people.

IV.Развитие навыков аудирования – c пониманием общей информации - ex1 page62 – aim of pupils – to listen the tape twice then to match the definitions with list of some communication.

Television Newspaper Tabloid The internet Radio

Answer- Television – broadcasting programmes (the news, plays, advertisements, shows) for people to watch on their television sets.

Newspaper – a paper printed and sold usually daily or weekly.

Tabloid – a newspaper with small pages, many pictures and little serious news.

The Internet – a way to communicate with somebody who might be away using the computer(by e-mail).

Radio – sending and receiving messages programmes for people to listen to.

V.РЕЛАКСАЦИЯ.

VI. Repeating rule. Aim: repeat second conditional clause. T - We repeat II Conditional using-http://www.study.ru/online







Teacher: - Can you make up sentences? For it use the rule on the page 123 and sentences on the workbook.



P- If I were you, I would read the internet newspapers. P –If I got lots of newspapers, I would read many articles. P – If I had much money, I would buy many newspapers.



VII. Совершенствование НАВЫКОВ МОНОЛОГИЧЕСКОЙ РЕЧИ. Aim of pupils - to analyze information about mass media.

T - Let’s listen and see the results. (presents their project). Don’t forget to use some linking words-Slide2



The information about preferences of mass media among the pupils of your class.-slide-3

What do kinds of mass media prefer people, in our republic? P:-Pupils from our class give preference to the Internet, television. People of our republic choose a television. At home we’ve got one color television and satellite TV. There are 50 channels. As for me I like radio best of all. I never miss my a favourite radio program. Especially, I can hear a lot of good music.



http://www.bbc.co.uk/radio1





My television habits and effects of TV

I think I do not watch television a lot. I watch TV for about one hour a day. Sometimes I eat when I watch TV. I do not mind news programs. I sometimes watch Vremya or Vesti, Novosti.

I love sports programs such as tennis and soccer. I always watch them. I also like educational programs. I usually like to watch about animals. Cartoons are for me too. I hate talk shows and reality shows like Pust govoryat. I like music programs. I always watch STS and MuzTV. I do not like crime programs. I never watch soap operas.

I think there are advantages and disadvantages of TV. I would like to suggest to my friends: Do not watch violent programs, do not watch TV after 9-10p.m., watch sport games on TV and then play those with your friends, watch TV less than three hours a day, switch off TV when you do your homework, do not watch when you are having meals, it may give a false picture of society, may influence to our memory, people may become lazy, passive and violent if they watch TV a lot.

But on the other hand there are positive sights of types programmes: you can learn a lot about the world and society-to know and see many new things, you can get the news very fast, should not to buy tickets to the cinema or theatre, it is enjoyable way to relax, it has increased the popularity of sports and art, it has made us aware of our global responsibilities, it helps for disabled people.

In conclude,I believe TV gives people experience of life. Many people cannot travel because they have not money for it, but with TV you can have opportunities for traveling sitting in front of TV.



VIII. Итог урока. Teacher: We have learnt to express an opinion, showing respect to each other, this experience will be helpful when you communicate with people in our country and abroad. Do you have any wishes to each other? Thank you for your work. You should open your markbook and marks are the following: ______

IX. H/w We will meet …Your homewok will be– p.87 ex19 - can you make up sentences about newspapers by giving verbs (are called, are published, contain, give, are, express)write them on the workbook.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск