Скачать 23.91 Kb.
|
План-конспект урока в 11 классе “Enjoy English” автор Биболетова М.З. учитель: Лиджиева Г.А. Тема: A job centre. Практические задачи:
Воспитательные задачи: воспитание уважения к АЯ и стране изучаемого языка. Образовательные задачи:
Развивающие задачи:
Оснащение урока: аудиокассета, магнитофон, картинная наглядность, изображающая различные профессии, раздаточный материал, проектор. Ход урока. I этап: Подготовка учащихся к учебной деятельности 1. Оргмомент. Good morning, class. I'm very glad to see you. Who is on duty today? What date is it today? Who is absent? Thank you. Today we have an unusual lesson – we’ll have an excursion to a job centre and you’ll learn how to behave during a job-interview. Let’s begin. 2. Фонетическая зарядка. We are in the job centre (биржа труда). You are the five-year students and you’re applying for a job. In several minutes the managers are coming and for now let’s enumerate the most popular jobs. (учащиеся перечисляют профессии, которые, на их взгляд являются популярными) II этап. Отработка ранее изученного языкового материала и овладение различными видами речевой деятельности. Look at these pictures (на доске висят картинки, изображающие людей той или иной профессии). What professions do you see? (A chemist, a teacher, a manager, a salesperson, a doctor, a policeman, a businessman) 1.Совершенствование навыков монологической речи. Would you like to try any of them? Why/ why not? (учащиеся выбирают профессию и объясняют свой выбор) So, our managers are here and they have some questions for you.
Thank you for your answers. Now our managers will check up your letters of application and CVs and choose three best resumes (на предыдущем уроке дети получили задание написать заявление и резюме для следующих профессий: учитель физкультуры, бэбиситтер, менеджер в турагенстве). 2. Совершенствование навыков аудирования с извлечением интересующей информации. While they are reading let’s listen to a job interview. (Раздаются листы с вопросами собеседования) Look through the questions and take notes during the listening. (Переводит кто-либо из учеников) Two candidates are interviewed for one and the same job of a salesperson in Happy Pizza. But they answered in different ways. Listen carefully to the questions & to both the candidates’ answers. 1. Briefly tell me about yourself, please.
2. What do you know about our company?
3. Why have you applied for this job? a) Which C. gives the more detailed answer? b) Which C. sounds more attractive to the employer? 4. Have you any previous work experience of any sort? a) Which C. finds this question more difficult to answer? Why? b) Which C. deals better with the question? c) Which C. shows confidence? 5. What did you enjoy or not about that work? a) What is similar in the answers? b) Which C. sounds more positive? 6. Where do you want to be in ten years? a) What is the question about? b) Which C. is more focused on professional development? 7. Can you give me the name of someone we can contact for reference? Which C. prepared for the interview in advance? 8. Is there anything else you would like to tell us? Which answer should be avoided? 9. Do you have any questions for us? Which C. is NOT prepared for this question? We will discuss each question. ( слушают запись, по ходу обсуждения делают пометки. После 1, 2, 4,5 и 7 вопросов делаются выводы и записываются Правила удачного Собеседования)
Well, I hope these rules will help you in your further life. Now let’s listen to our managers. (Менеджеры говорят о трех кандидатах) My congratulations! III этап. Заключительный. 1.Подведение итогов. So, you were working well, let’s sum it up. Enumerate the Rules of a successful job interview. Thank you for your work today. Your home task will be to read the text about professions and do the task 2. Выставление оценок. The lesson is over. Good bye! |