Скачать 80.47 Kb.
|
Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме «The UK: Geographical and Political outlook» (УМК “English -V” - авт. И.Н.Верещагина, О.В.Афанасьева) Учитель Ходжаян Гаянэ Ивановна Цель урока: активизация коммуникативно-познавательной деятельности детей на основе изученного материала по теме «The UK: Geographical and Political outlook». Образовательно-развивающие задачи: 1) Развивать способность формировать и формулировать мысли средствами английского языка. 2) Приобщать к культуре страны изучаемого языка: А) знакомить с особенностями государственного устройства и политической системы Соединенного Королевства; Б) знакомить с национальными символами страны; 3) Способствовать развитию культуры общения в различных речевых ситуациях. 4) Способствовать развитию память, мышления, воображения. 5) Развивать интерес и повышать мотивацию к овладению английским языком. Воспитательные задачи:
Практические задачи:
Оснащение урока:
Ход урока:
T. Glad to meet you. How are you? Ps. Fine, thanks. And you? T. I’m fine today, thanks. Let’s begin our lesson. Ps. That’s a good idea.
Warming-up T. You know I’ve got some pictures for you. Try to remember the names of the buildings and say what city they are situated in. (показ фотографий/слайдов с достопримечательностями Лондона: Downing Street,10, St.Paul’s Cathedral, Oxford Street, Tower Bridge, the Tower, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Trafalgar Square, Houses of Parliament, the National Gallery) Ps. I think it is … This is … May be it is … T. Thanks. You are right. Where are these places of interest situated? Ps. They are situated in London. T. London is the capital of the UK, isn’t it? Ps. Yes, it is. T. Where is the UK situated? Ps. The UK is situated on the British Isles. If-game T. If you go to London, what places of interest will you visit? Ps. If I go to London, I will visit … (игра проходит в быстром темпе. Возможно – предложения по цепочке: каждый повторяет предложение предыдущего и составляет свое собственное. Игра заканчивается, когда последний ученик повторяет все достопримечательности.)
T. So, would you like to visit London? You know, your dream has come true. I’ve got a letter from Queen of the UK. She writes:
T. Shall we accept the invitation? It’s a great chance to meet her Majesty Queen Elizabeth II, isn’t it? Ps. Yes, it is./ Let’s accept the invitation./ I’d be glad to come, thanks./ That sounds good./ Fantastic! T. so, let’s hurry up to the airport. (учитель говорит расставить стулья в 5 рядов по 2 стула в каждом.) On board the plane T. (надевает бейдж стюардессы): Good afternoon, ladies and gentlemen. We’re glad to see you on board the plane making a flight to London. Fasten the belts, please. My name is Helen Ann. I’m a flight attendant. Now listen to the British Broadcasting News about the weather on the British Isles: (учитель раздает «билеты» пассажирам. На обратной стороне – вопросы для аудирования. Дети прослушивают текст «The climate of the UK» )
Flight-attendant: Oh, I’m deeply sorry but my radio is broken. And now I know nothing about the weather and the climate in the UK. Will you help me? Ps. Of course./ With great pleasure./ No problem./ Certainly./ Flight-attendant: May I ask you some questions? Tell me, please… (дети переворачивают свои «билеты». С обратной стороны - вопросы к прослушанному тексту.) Flight-attendant:
Passengers’ talk Flight-attendant: You know when people fly by plane they sometimes meet different people and make friends with them. Some people talk, others read books or newspapers, some people guess crosswords others sleep. So, look at your neighbor and talk with her/him. (учитель выдает детям карточки с управляемым диалогом. Двум ученикам выдаются кроссворды )
Crossword:
Flight-attendant: So, ladies and gentlemen, our plane has landed in Heathrow Airport. We are in London. You may leave your seats. Buckingham Palace (деление детей на 2 подгруппы. Первая подгруппа – «королевская семья», вторая – туристы из России) T. (для второй подгруппы) Don’t forget that we are in Buckingham palace – the place where the royal family lives. You should be very polite and remember good manners. Let’s revise: ( повторение стихотворения «Take your elbows off the table». Появляется королевская семья) T. Good afternoon? Your Majesty, your Highness. My name is Helen. I’m from Russia. You look wonderful. Ps. (представляются по очереди, говорят комплименты королеве, принцу и принцессам. Ps. (королевская семья) реагируют на комплименты. T. Your Majesty! We are from Russia. We have read a lot of books about your country but know little about you. Would you like to tell us a few words about yourself? Queen. With great pleasure. I am the Queen of the United Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland… (далее по тексту «The Queen and the Parliament»). P1. Your Highness (Prince Charles), we know that the national flag of your country is called “The Union Jack”. Could you explain what your flag symbolizes? Prince Charles. Of course, I could. The national flag of our country is made up of 3 crosses… P2. Your Highness (Princess Margaret), I see the flowers on the walls. Could you tell us what they symbolize? Princess Margaret. Yes, of course. These flowers are symbolic … (Red Rose, Shamrock, Thistle, Daffodil and Leek) T. Thank you very much, your Majesty, your Highnesses for the information. We have got a present for you. It’s a poem. (стихотворение «The King ‘s bread and butter» произносят хором). But now we have to come back. Thank you, good bye. (прощание с королевской семьей) T. (туристам) Now close your eyes, count till 10 and we will come back home. 1,2,3… That was a nice trip, wasn’t it? Did you like it? What did you like most of all? Ps. …
T. Look. Here’s a magic sand-glass. Tell us what you’ve got to know today about the UK while the sand is running. Ps. (в течение 1 минуты рассказывают, что помнят о Великобритании.) T. Thanks a lot. Now I’m sure you know much about the UK, its traditions and symbols. By the way, Her Majesty Queen Elizabeth II wanted me to give you presents for good behavior and clever questions. Here they are. (наклейки с «оценкой» типа «Good work», «You are the best» и т.д.). That’s all for today. See you. Have a nice day! Приложение (фото достопримечательностей Лондона)
The Tower
|