Скачать 47.49 Kb.
|
План-конспект к открытому уроку в 11классе. Тема: Choosing a Profession. What I Am Going to Be? Цель урока: развивать навыки монологической устной речи по теме «Выбор профессии» с выходом в диалог, совершенствовать лексические навыки и расширить лексический запас уч-ся, работать над тематической лексикой, для расширения активного словарного запаса учащихся, для последующего использования в разных режимах и ситуациях. Развитие спонтанного вариативного владения речью. Задачи урока: 1. Образовательные: развивать навыки монологической устной речи, активизировать и закрепить ранее изученный лексический материал по теме «Профессия»; развивать умение выражать свое мнение и умение общаться на английском языке, контролировать усвоение грамматического материала; 2. развивающие: развивать лингвистические способности учащихся; развитие желаний общаться на английском языке, формировать коммуникативные умения по теме 3.воспитательные: воспитывать потребности к творчеству, самостоятельности; развивать познавательный интерес к предмету; формировать культуру общения, содействовать профориентации учащихся. Тип урока: комбинированный ( урок с применением современных компьютерных технологий.) Формы организации работы на уроке: фронтальная, индивидуальная, групповая. Оборудование: мультимедийное устройство, экран План урока: 1.Организационный момент. 2. Фонетическая зарядка. 3.Речевая зарядка 4.Активизация и закрепление лексики. 5.Фронтальная работа (представление учащимися выбранных профессий, проверка дом. задания). 6.Групповая работа (работа в парах– составление диалога, закрепление нового материала). 7.Итог урока. 8.Домашнее задание. 1. Организационный момент.T - P1, Р2, Р3 T:- Good morning! I’m glad to see you again!. Boys and girls, today we are going to talk about the world of profession, your parents’ jobs, your future profession. You will do some lexical exercises to improve your speech. We begin .By the way, is anybody absent today? P1: - Fortunately nobody is absent. (smb is absent today) T: - I am very glad to hear it. What is the weather like today? P1: - The weather is cold T:-.Do you like the weather today? P1,2,3,4….:-Yes I do. I like the weather today because….. T:- Look at the screen.-Let”s do a phonetic drill first. Look at the screen, listen to me and say after me.(слайд 3,4 )T - CL 2.Речевая зарядка: игра “Guess”! (T – P1,p2,P3……)(фронтальная работа) T:And now let”s play. Read and try to guess what profession it is. Игра: Guess! (slide 5,6)
3.Активизация и введение новых лексических единиц.(слайд 7-8-9) T:-Now let”s remind of the difference between the words :PROFESSION, JOB and OCCUPATION. - Look here. 7. PROFESSION BY PROFESSION/CHOOSE STH AS A PROFESSION T: You have 2 expressions with the word “PROFESSION ”( ……read and translate them)i - And now look at the slide and answer the question “What is your mother by profession? (T-P1, P2, P3……)(фронтальная работа) T: And now the 2 question:- Will you choose law as a profession?(фронтальная работа)(T-P1 ,P2 ,P3….) 8. JOB GET/FIND TAKE/ACCEPT LOSE LEAVE/QUIT A JOB APPLY/TRY TO GET A JOB JOB SATISFACTION CHANGE JOBS SATURDAY/ SUMMER /HOLIDAY JOB -And now answer the question: -Did you work a holiday job this summer?(Киричёк К., Киричёк В,Колосова А., Плеснявый И.) 9. OCCUPATION WORK work for the company/ work as a secretary What company does your father work for? (Кияницкий А,Курочев Д,Исай Д) Is it an easy matter to get a job nowadays?(Маммедова Т,МагомедоваС, Малярова О) (слайд 10) What profession will you choose? (Анзин И-a teacher., Княгинин А-a programmer., Евдокимова Т- a guide.,Маммедова Н- a detective., Беленко И.-a doctor, Маммедова Т-a teacher of English,ИсайД.-an engineer,Киричёк К.-an offiser. ) (What are you going to be after leaving school?) Индивидуальные задания грамматический тест (для слабоуспевающих уч-ся): Колосова А.,Магомедова С.,Курочев Д., Киричёк В, Лещенко С.,Плеснявый И, Кияницкий А.. 6.Работа в парах (слайд 11) Составление диалога. T: -And the last slide .Look at slide and make a dialogue. 1. What would you like to do after school? 2. Was it your own decision? 3. Who helped you to make the decision? 4. Is this profession important for society? 5. Is it well paid profession?( Анзин-КиричекК.,Евдокимова-МаммедоваН,Княгинин-Магомедова,Маммедова Т.-Исай Д, Малярова О-Лещенко С,Беленко – Киричёк В., Колосова – Плеснявый, Кияницкий – Курочев.) 7.Подведение итогов урока:T:-Let’s sum up P: Today we have found out: What are we going to be ? T: And at the next lessons we will speak about how to get a job, how to write a curriculum vitae and how to get through a job interview. You got the next marks…….. Your home tack for the next lesson will be to write a composition ”My future profession” for ЕвдокимоваТ., Княгинин А, Анзин И, Маммедова Н, Маммедова Т.,Беленко И.,,Малярова О. and ex. 1 p. 24 for the rest. The lesson is over good bye See you later! TEST 1 1. Choose the correct answer (A, B, C).
2. Choose the correct answer (A, B, C).
3. Choose the correct answer (A, B, C).
4. Choose the correct answer (A, B, C).3
5. Choose the correct answer (A, B, C).
6. Choose the correct answer (A, B, C).
7. Choose the correct answer (A, B, C).
8. Choose the correct answer (A, B, C).
iTEST 2. 1. Choose the correct answer (A, B, C).
2. Choose the correct answer (A, B, C).
3. Choose the correct answer (A, B, C).
4. Choose the correct answer (A, B, C).
5. Choose the correct answer (A, B, C).
6. We _________________ our house two years ago.
7. The first computer ____________________ by Charles Babbage.
8.. Classical music __________________ in concert halls for centuries.
TEST 3 1. This is dog food. It must ______________________ by humans.
2. 'Have you made any arrangements for the weekend?' - 'Yes, ____________ football with the local team on Saturday.'
3. 'What on Earth is that thing in Joanna's nose?' - 'She _________________ last week. Don't you like it?'
4. 'I didn't know you were studying classical guitar!' - 'That's right. I ___________ last September.'
5. The politician ______________________ in the car for five minutes before it exploded.
6. He told me that he ____________________ me before in his life!
7. Our son is very helpful. He always ______________________ the dishes after dinner.
8. Sorry I didn't see you yesterday. I __________________ a shower when you came round.
|