Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 104.28 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации17.05.2014
Размер104.28 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Культура > Урок

МОУ - Коморгузинская средняя

общеобразовательная школа имени Ш.Марджани

Атнинского муниципального района РТ






(открытый урок на совещании директоров школ района)

Учитель: Р.Р. Баширова 2 кв. категория

Коморгузя 2006-2007 уч.год

Цель:

Развитие иноязычной коммуникативной компетенции в совокупности ее составляющих речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной.

Задачи:

  1. развитие коммуникативных умений в говорении по теме «Школьное образование»: «Это - я!», «Это - моя школа!» в ситуации учебно-трудовой сферы;

  2. овладение новыми языковыми средствами (названия изучаемых предметов, отношение к ним);

  3. приобщение учащихся к культуре, традициям и реалиям стран; развитие и воспитание понимания у учащихся важности изучения иностранного языка в современном мире и потребности пользоваться им как средством общения; воспитание качеств гражданина, патриота, которые начинаются с чувств любви к родной школе и гордости за нее.

Форма урока: урок-шоу

Оборудование: афиша названия формы и тема урока, компьютерная презентация на тему: Its оиг Komorguzya Sесопdагу (comprehensive) School named after Shigabutdin Mardjani; названия дней недели для каждого учащегося для самостоятельной работы; магнитофон с записями песен "Нарру Еnglish" Jingle Ве11s", "Little star", "Мәктәбем".

Учебник Tom Hutchinson “New Hotline” (starter).

  1. Oprмомент

Happy song – исполнение учащимися. (репертуар группы BoneyM)

T: Why have you got so good condition and high spirit?

P-s:. Because we have got English.

T: Yes, certainly. Because we have got our favourite English lesson!

You make me happy. You brighten my lesson. Thanks a lot.

Let's start it! Today we have got an unusual lesson. Today we have got English Lesson Show (афиша) (meanings of the word "show"). At this lesson we aren't only reading, writing, repeating, learning new words and expressions, we can sing, dance and I'm sure we are having great time. We've just sung Happy song. Could you say me, what group is singing this song?

P: Boney-M..

T: Is Boney-M Russian group, Tatar group, Italian group, French group?

P: It's an American group

T: You are treasure. You are absolutely right!

Who can answer for my second question? Why have we started out lesson with this song? I'll be more clearly. What about is Happy song?

P: About teachers, about students, about books...

T: So in one word about school. Our lesson is called "It's me! It's my school!"

II. Обобщение лексического и грамматического материала, изученного в циклах Introduction, You, People.

It's our school (presentation) T-P P1-P2 -P3

- Could I have your attention, please? Look at the screen. What is it?

1слайд. - It's our KOMORGUZYA secondary (comprehensive) SCHOOL named after SHIGABUTDIN MARDJANY.

  1. слайд. - What is it?

- It's a door, a window, a roof, an antenna.

- How many floors are there at our school?

-Two - a ground floor, a first floor, a second floor.

- This is green grass, a blue sky, a path - way to school.

- These are windows, red tulips, blackcurrant bushes.

- Yes, it is. - No, it isn't. - Yes, they are. - No they aren't.

3слайд. - What can you see?

- I can see a mosque, a gate, red tulips, some blackcurrant bushes, a house, an apple-tree, apple-trees, a school garden.

- What grows in our school garden?

... tomatoes, cucumbers, cabbages, carrots, an onion, a garlic, potatoes.

- Do you like... an orange, a pear, bananas, an apricot, a lemon, a water-melon, a pine-apple?

- Yes, I do, - No, I don't.

- Yes, it is. - No, it isn't. - Yes, they are. - No they aren't.

4 слайд. to be a pupil to be a student

- These are pupils of our school.

- Where are they?

- They are in the hall ( corridor) of the first floor.

- This is....

- He is... - She is...

- Are you a pupil of our school?

- Yes, I'm. - No, I am not.

- Is he a pupil of our school?

- Yes, he is. - No, he isn't.

- Is she a pupil of our school?

- Yes, she is. - No, she isn't.

- Are you pupils of our school?

- Yes, we are. - No, we aren't.

- What form are you pupils of?

- We are pupils of the 5lh form.

- Are you a pupil of the .. ..th form?

- Is she a pupil of £he....th form?

- Who is in this photo from your class?

- How many pupils are there in our school?

5.слайд. - Am I a pupil of our school?

- No, You are not.

- What room is it? - It's a teachers' room.

-I'm a teacher of our school. I'm an English teacher.

- How many teachers are there here? - They are 17.

- Who is absent?

- I've got one question. One never can tell? Who is she?

- She's our director. Her name is Gulsina Khaidarovna.

Please, say compliments to her.

-We respect her. We are proud of our director.

6 слайд. Sports hall.
- Can you play
...?

...play volleyball, basketball, ping-pong, running, wrestling, football...
-
Yes, I can.. - No, I can't.

- Do you like... ing.? - Yes, I do. - No, I don't.

- What's your favourite sport?

- What's your least favourite sport? Do you go in for sport?

7 слайд. It's our stage.

- We sing and dance.

- His name is...

- Her name is...

- How many boys and girls?

- Can you play the musical instrument?

play the violin, play the bayan, play the piano, play the drum, the guitar...

8 слайд. It's pupils' room.
-
Are you an inheritor?
-
What colour are their ties?
- Green, white, red.


- What colour is Russian, Tatar, British, American flag?

9 слайд. It's a library.

- 2006 - a year of art and literature.

- What books are there in the library?

...poems, detective stories, students books.
- Whose hobby is reading books?
- How old is Tukai?
- How old is Musa Djalil?
-
When is Tukai's, Djalil‘s birthday?
-
When is your birthday?
-
Happy birthday!
10 слайд. It's our canteen.
-
Would you like some...? - I'd like...

Help yourself to

Yes, please. No, thank you. It's good. I don't like it.

... milk, butter, sugar, sweets, honey, porridje, brefd, fish, meat, sausage, juice...

11 слайд. It's our museum of Sh. Mardjany.
-
Where is Mardjany from?
-
How old is Mardjany ?

- How old is our museum?
12 слайд. - Where are you going?
-
To English lesson.

III. .Динамическая пауза

"Jingle bells" (упражнения для палец рук, головы, живота, глаз)

IV. Введение нового материала

- дни недели (повторение за магнитофоном; песня «Sunday, Monday, Tuesday …»; расставляют дни недели по порядку).T: What day is it today? – P-s: It's Wednesday (spelling)

Ex.2,p31(SB)
School timetable

New words registration (the class teacher checks who is absent? He does it twice a day -in the morning and in the afternoon. Students must be at school the whole of the school day)

- читают по транскрипции написанные на доске слова.

Assembly (pupils and teachers come together in the school hall. There is a religious service and read any important notices) - линейка

English, Technology, Geography, Science, French, RE (Religious education) - snoozing

Break (after the lesson we have got a break - 10 minutes, 20 minutes. ..)

Lunch (Students have lunch at school - they eat, you have lunch after the second lesson)

T: What’s your today’s timetable? (используют свои дневники)

V. Активизация новой лексики в речи

T. Go on talking about our school, teachers, students. (npезентация)

13 слайд - Do you know this teacher? - Our first teacher.

- What is she like?

14 слайд. Computer teacher. - What colour eyes has he got?

- What colour eyes have you got?

- What is your favourite colour?

15 слайд. - Who is he?

- History teacher, your class teacher.

Maths teacher. - Is she mail or femail?

16 слайд. - Russian.

17 слайд. - Whose favourite subject is Maths?

- Whose least favourite subject is Maths?

18 слайд Tatar. - Do you speak Tatar?

- Do you speak Russian? Do you speak English?

19 слайд. Technology. Cooking, knitting, sewing, laying the table, working with wood. . .

- What's you favourite food?

20 слайд. Music. - Do you like singing?

- Whose hobby is singing?

- What songs do you sing? - Russian, Tatar, English.

- Whose is your favourite pop star?

- Whose is your least favourite pop star?

21 слайд. Sport. - What's your favourite sport?

- What's your least favourite sport? What's your favourite TV programme?


- Do you go in for sport?
22 слайд. English. What are your favourite things?

- Teaching? learning English is to the mind what exercise is to the body.

- What can you say about our school?

-School is a star in our life.

Do you agree with me?

So a song "Little star"

Where are your compliments to school?

(используют Speaking file)

VI. Итоги урока

4.1.Оценки (все получают только хорошие и отличные оценки, так как они все поют песни, танцуют, активно участвуют при просмотре show-slide; урок-шоу – особенный урок, не дается домашнего задания)

4.2. Часть песни школы на английском языке

It's my native, it's my my love school

You are treasure in my life

We are students, you are precious,

You are bright star in the sky.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск