Скачать 49.67 Kb.
|
Разработка урока английского языка в 8 кл по теме: «What do you read?» ( УМК КауфманК.И., КауфманМ.Ю. Happy English.ru 8 класс) МБОУ «Мглинская СОШ №2» Учитель: Комкова Светлана Александровна Тема урока: What do you read? Тип урока: комбинированный Класс: 8 Цели: Образовательные: 1. Познакомить учащихся с лексикой по теме «Книга» в рамках речевой ситуаций «Мое мнение о книге». 2. Обеспечить использование лексики урока в речи с помощью речевых упражнений и ролевой игры. 3. Продолжить формирование навыков аудирования и поискового чтения. Развивающие: 1. Создать условия для развития коммуникативных навыков через диалогическую и монологическую речь. 2. Создать условия для развития умения анализировать, обобщать, делать выводы. Воспитательные: 1. Способствовать формированию потребности расширять свой кругозор; развитие интереса к чтению. 2. Способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах, в коллективе. Оснащение: 1.Презентация «What do you read?». 4.Аудиодиск к учебнику «HappyEnglish.ru» 8 класс. 5.Учебник «HappyEnglish.ru» 8 класс K. Kaufmann M. Kaufmann 6. Карточки с поговорками на русском и английском языках. Ход урока: 1. Приветствие. Good morning boys and girls.I am glad to meet you. Today we are going to speak about reading books.We’ll find out what books you like to read and why reading is important. 2. Речевая зарядка. A wise man said: Life without books is a tree without leaves. Boring and gloomy as trees in autumn.(Слайд2 ) . What information source is the oldest? You are right. Books. Say why people read books. And what about you? (Cлайд 3) -Do you read books? - Are you fond of reading? - Are books worth reading or are they a waste of time? Why? - How do you choose a book? - Do you read for pleasure or for knowledge? - What genres do you know? 3. Проверка домашнего задания. At home you tried to give examples of the books of different genres. What are they? 4.Работа в группах. Выполнение заданий по карточкам. Find the Russian equivalents for the English proverbs. (Слайд 4-6) 1. A room without books is a body without a soul. 2. Choose an author as you choose a friend. 3. Don’t judge a book by its cover. 4. Reading is to the mind what exercise is to the body. 5. We are what we read I will tell you what you are. 6. Tell me what you read and I will tell you what you are. 7. Books are a great thing as long as you know how to use them. а). Выбирай автора книги так, как выбираешь друга. б). Комната без книг похожа на тело без души. в). Скажи мне, что ты читаешь и я скажу кто ты. г). Чтение для ума это то же, что упражнения для тела. д). Мы те, что мы читаем. е). Не выбирай книгу по обложке. ж). Книги- великая вещь, если знаешь, как ими пользоваться. 5. Обсуждение. Мнения людей о роли чтения в жизни человека. Somebody likes to read but somebody doesn’ t like to read. People usually say (Слайд 7): 1. It s a waste of time. 2. I like reading. 3.It bored me to death. 4. It is worth reading. 5. It is not worth reading. 6. Books make me happy. 7. Books make my cry. 8. It is exciting. 9. It’s my cup of tea. 10.It makes you think. 11. I can’t stand… 12. It is not everybody’s cup of tea. Write into two columns (Слайд 8):
Give your opinion about different genres. 6. Работа со стихотворением. а) Аудирование. Listen and say: Does Jane like to read books? ex.4, p.145 б) Выполнение заданий – поиск информации в тексте. Read for detail and answer the question. ex.5, p.145 Find all the lines which say something good about books. Which line do you like best? 7. Ролевая игра. ROLE-PLAY: “A POLL.”(Слайд 9) Two of you will ask your classmates some questions. Then we’ll discuss the results. 1. What kind of books do you like to read? 2. How many books do you read a month? 3. What was the last book you read? 4. What kind of books did you read when you were a child? The results of our poll.(Слайд 10) 1. The result of our poll surprised me/didn’t surprised me. 2. Most of the pupils of our class like to read… 3. Some of the pupils of our class… 4. The most popular writer of our class… 8. Подведение итогов урока. Рефлексия. Выставление оценок. Our lesson is coming to an end. Do you like our lesson? What was your number one task? I like our lesson, your work and your answers. Литература.
|