Скачать 45.94 Kb.
|
МОУ Детчинская средняя общеобразовательная школа Урок по английскому языку по теме: 7 класс «Happy English. ru» К. Кауфман, М. Кауфман. I am glad. I have just got an award Учитель II категории: Аксёнова Валерия Львовна, победитель районного конкурса «Учитель года- 2009» 2008 – 2009 учебный год. Цель: 1. Предъявить новую видовременную форму английского глагола “The Present Perfect Tense”. 2. Развивать общемыслительные и речевые навыки учащихся, используя речевые образцы (условно-речевые упражнения). 3. Развивать внимание учащихся. Оборудование: презентация, карточки с упражнениями, таблицы «Видовременные формы глагола», магнитофон. Ход урока: I. Организационный момент. Цель: Мотивировать учащихся к началу учебной деятельности. Форма: фронтальная. (2 мин.) T. Good morning boys and girls. Ps. Good morning teacher. T. Sit down. You know, children, I have done a lot of work for today’s lesson. I have made a presentation, different cards, and the tables of the English tenses and so on. I made it yesterday, but everything I have made is necessary for our lesson. Then I remembered, that you know how to tell about your past actions, and you don’t know how formulate your thoughts if the result of a past action is important at the moment of speaking. And I decided to show you how to do it. Today you will try to learn how to formulate your thoughts another way and I’ll help you. And we shall start from the poem. (Знаете, ребята, готовясь к этому уроку, я сделала много дел. Я подготовила презентацию, сделала различные карточки, таблицы видовременных форм английского глагола и т.д. Всё это я сделала вчера, но всё это очень нужно нам на уроке. Вдруг вспомнила, что вы знаете, как выразить свои мысли, если вы что-то сделали в прошлом. А вот как сказать, что результат этого действия важен и нужен нам сейчас, вы не знаете. И я решила, что надо вам показать, как это сделать. Сегодня на уроке, вы попробуете научиться выражать свои мысли по другому, а я вам помогу. А начнём мы со стихотворения. II. Фонетическая и речевая зарядка. Цель: подготовить учащихся к восприятию новой видовременной формы глагола. Форма: фронтальная, индивидуальная. (5 мин.) T. Listen to the poem very attentively. I have lost my glasses I can’t go to classes. I have lost my bag, I am so sad. I have lost my sock, I can’t go for a walk. I have lost my way, What a terrible day. T. Is it clear to you? Then children look at the screen, this is the poem you have heard. Let’s read it together. Ps. (Read the poem in chorus.) T. Good of you. Children, pay your attention to the underlined parts of the sentences. This grammar structure is unknown to you. Let you try to find the name of it. Take the tables of English tenses; compare the underlined sentences in the poem and the sentences in the “Tenses table”. Ps. (study the table then answer). This tense is the Present Perfect. T. Marvelous. You are right. This is the Present Perfect Tense. And this is the theme of our lesson today (on the board). III. Презентация нового грамматического материала. Цель: Предъявить новый грамматический материал. Форма: Индивидуальная работа, фронтальная. T. I think that you are interested in when and how you can use this tense. Let’s find it out. Take these sheets of paper; they are on your tables, read the definitions there. Your task is to find the definition of the Present Perfect. Ps. (read and look for the definition) Pupil’s answers (they read the unknown definition). (2 мин.) T. Great children. And now look at the screen again. Study the scheme. This is the formation of the Present perfect. Say what pronouns are used with the auxiliary verb has and have. Ps. (pupils’ answers.) Has is used with He, She, It. Have is used with You, they, we, I. T. Open your books at page 144, let’s do ex. 6. Masha, read the task. Is it clear to you? Fill in the gaps. Use have or has. Translate into Russian.
Ps. (Fulfill the exercise orally). (2 мин.) T. How do you think, what is it V3? Ps. The third form of the verb. T. (the table on the screen) Good of you. The third form of the regular verbs forms with the help of the ending –ed; the third form of the irregular verbs you should learn by heart. Now children you know the name of new grammar structure, the definition and the formation of it. Open your exercise books and write down the date, the name and the scheme of the Present Perfect Tense. Ps. (write down the name and the scheme of the Present Perfect Tense.) (2 мин) T. Let’s train to make the third form of regular verbs. At first open you books at page 141 and do ex. 1 orally. Make the third form of the regular verbs. love, work, live, watch, cook, paint, dance, drop, pick, pollute, protect. Ps. (do the task orally). T. The second task you will do in written form. Please take the cards, read the task and fulfill it.(Find the first and the third forms of the verbs, write out the pairs of words. You may use the list of the verbs on your books’ flyleaves.) Find the first and the third forms of the verbs. You may use your book’s flyleaves. fallen, go, put, built, taken, buy, drink, spoken, seen, fall, done, be, bought, cut, forget, gone, speak, build, drunk, do, been, see, forgotten, take, put, cut. Ps. Fulfill the task. (2 мин.) V. Зарядка. Цель: дать возможность детям переключиться с одного вида деятельности на другой Форма: фронтальная. T. Its time for short gymnastics. Stand up children and follow me. (1 мин.) VI. Первичное закрепление. Цель: автоматизация речевого языкового материала при выполнении условно-речевых упражнений. Форма: фронтальная, взаимоконтроль, самоконтроль. 1. T. Well children, you know how to form the sentences using the Present Perfect tense. Try to use this knowledge in different types of exercises. We shall do two exercises on the screen orally. Look at the table on the screen and make up sentences. They must be logically formed.
Ps. (do the task) (2 мин.) 2. Very well, next exercise will be more difficult. Look at the screen again. The task is: use the words in brackets in the Present Perfect tense. Use the your books’ flyleaves if necessary. Ps. (fulfill the task) (2мин.) 3. Зарядка для глаз. Цель: дать отдохнуть глазам после экрана. Форма: фронтальная. T. let your eyes have a short rest. Close your eyes, roll your eyes right, roll your eyes left, eyes up, eyes down, open your eyes. That will do I think. 4. Make up sentences. T. Children, be very attentive. I shall give you cards. Sasha read the task. (Sasha is reading the task). What will you do? Ps. (answers) T. Please make up sentences.
Ps. (fulfill the task). T. (after the task is finished) Children, exchange your exercise books and check up your mates. Are you ready? Then look at the screen and check yourself. Put two marks to your mate and to yourself. (5 мин.) 5. T. The next task will be creative. You will try to find the rhyme to the poem. Look at it on the screen. Some lines are missing, here are the lines. I found the kitten The verbs to fill in to run – ran – run, to read – read – read I have seen a bird to write – wrote – written, to hear – heard – heard I have made a bed I have eaten a bun Ps. Fulfill the task and read their poems. T. Listen to the tape recorder and check your answers. (3 мин.) VII. Контроль первичных навыков. Цель: проконтролировать первичное усвоение приобретённых навыков. Форма: самостоятельная. T. To my mind you have done a lot of work at the lesson. Let me check your understanding of new material. I’ll give you sheets of paper with a short text on them. Your task is to read the text and underline the sentences with the Present perfect. 1. Text. Hi, Mum. I am going to the theatre. Don’t be angry with me. I have washed my hair and cooked the food for a week. I have bought fruit and vegetables, and I have bought a ticket to York. Yesterday I read a newspaper and started a letter to Misha. I will finish it tomorrow. Now I am cleaning my bedroom and I am washing the window. Still I have a lot of work to do. I haven’t walked the dog, but I will do it in the evening. I promise. T. Hand in your works. The results will be next lesson. (4 мин.) 2. (моделирование) Цель: развивать творческие способности учащихся. Фома: парная или групповая. T. Wonderful, Children you are great. But I think that one good deed has left. Do you remember the poem we have read at the beginning of the lesson? Ps. Yes, we do. T. Well, the title of it is “An unlucky man”. I think that we can make him lucky, if we change some words in the poem. Let’s help him. Look at the poem and say what words we must change to make the man lucky and happy. Ps. lost, sad, can’t, terrible. T. Excellent, and what with the words. Ps. We should find the antonyms. T. Please, find them. Ps. (find the antonyms change the words and read the poem.) found, glad, can, wonderful. T. Thank you, children very much. The man is lucky and happy now. We have done everything at the lesson. Now let me give you homework. (5 мин.) IX. Домашняя работа. Цель: закрепить первичные навыки дома. Форма: индивидуальная. T. I’ll give you these cards at home you will read the task very attentively. You’ll look at the pictures and expressions and next lesson your teacher will check the fulfillment of the task. (1 мин.) X. Подведение итогов (рефлексия). Цель: Оценить свою деятельность. 1. T. Children, let’s revise what we have done at the lesson. What did you like? What didn’t you like? What was difficult to you? Ps. (answers.) (1 мин.) 2. T. You have marks in your exercise books. Next lesson your teacher will tell you marks for your testing. Stand up children. Thank you for your attention and answers. The lesson is over. Good bye. (1 мин.) |
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Открытый урок по английскому языку по теме: Betsey’s family (учебник Кауфман К, Кауфман М. Happy English ru 6) | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Открытый урок по английскому языку в 9 классе а по теме: New York (учебник Кауфман К, Кауфман М. Happy English ru 9). Урок игра –... | ||
Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме "At the airoport"... План-конспект урока по теме «At the airoport» в 5 классе по учебнику К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман «Happy English ru 5 класс 4 год... | Рабочая программа по английскому языку 5-9 классы Фкгс, программы курса английского языка для 5-9 классов общеобразовательных учреждений к умк к. И. Кауфман “Happy English ru” (Программа... | ||
Конспект урока "Applying for a Job " 11 класс Цель: Систематизировать... К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман Рабочая тетрадь №3 к учебнику Т. Б. Клементьевой Happy English 3 | Учебник Кауфман К. И., Кауфман М. Ю. «Счастливый английский ру/ Happy English ru» | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Рабочая программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в образовательных учреждениях основного общего... | Урока: систематизировать и обобщить пройденный материал по теме «Семья» Умк под редакцией К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман " Счастливый английский ру" / "Happy English ru ": учебник для 5 кл общеобраз учрежд.... | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Урок построен на материале учебника «Счастливый английский ру» /”Happy English ru / для 7 класса общеобразовательных учреждений К.... | Урок проверки, оценки, коррекции знаний К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман включающей в себя компонент государственного стандарта общего образования; программного курса английского... | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Кауфман К. И., Кауфман М. Ю. «Happy English ru» для 10 класса Обнинск: Титул, 2010 | Работы Умк: К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман, Английский язык: Счастливый английский ру/Happy English ru: учебник англ яз для 7 класса общеобраз... | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Учебник К. Кауфман, М. Кауфман «Happy English ru»: учебник англ яз для 5 класса. (1-й год обучения) | «Технология нового века» К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман включающей в себя компонент государственного стандарта общего образования; программного курса английского... | ||
Рабочая программа по иностранному языку для 8 класса Игнатьевой Любови... К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман включающей в себя компонент государственного стандарта общего образования; программного курса английского... | Спецификация проекта семестровой контрольной работы в 8 классе К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман включающей в себя компонент государственного стандарта общего образования; программного курса английского... |