Скачать 28.41 Kb.
|
Цель: Развитие речевой и лингвистической компетенции в рамках урока по теме «Герои среди нас».Задачи:
анализировать;
Тип урока: урок усвоения новых знаний. Структура урока: 1.Актуализация чувственного опыта и опорных знаний учащихся. Мотивация учебной деятельности учащихся. Warm-up activity: What do you think about / What images do you have when you read or see the word “? а) беседа T P1; T P2 и тд b) подбор соответствий образа и определения/действия c) выбор прилагательных, с помощью которых можно охарактеризовать Героя d) выход учащихся на самостоятельное определение темы урока. 2.Сообщение темы, задач урока. 3.Восприятие и усвоение учащимися нового лексического материала и использование грамматических средств языка (на уровне слова, словосочетания и простого предложения) PRETEACHING
Noun Adjective (to be + adj) bravery - brave courage – courageous determination - determined discipline – disciplined organization – organized b)Продолжи предложение: A Hero is a person who is …
4. Аудирование с выборочным извлечением информации LISTEN TO THE RECORD CAREFULLY AND CHOOSE THE RIGHT ANSWER: A The girl’s name was Helen/Bethany. She went sailing/surfing at the beach in HAWAI. The weather was fantastic/awful. Some dolphins/sharks attacked her. B After leaving hospital, Bethany … a) soon surfed again; b) didn’t surf for months. Bethany now collects money for … a) children with physical problems; b) surfers. 5. Ознакомительное чтение ex1 p58 Read about Iqbal Massih and Craig Kielburger and Brandon Keefe PRETEACHING a) Try to guess the meaning of the phrases: make a difference – change a situation terrible conditions – without any comfort local town hall – the place where local government is die in vain –without success Secondary school community –all the people who work and study in secondary school a local orphanage – a house for children whose parents are dead 6. Сообщение и систематизация знаний Discuss in groups which of the heroes you like most of all. Why? 7.Подведение итогов урока и сообщение домашнего задания. |