Скачать 23.56 Kb.
|
Урок английского языка в 11 Б классе по УМК «New Millennium English-11» авторов О.Л. Гроза и др. учитель англ.яз. Истомина О.Г. Unit 8 Crime and punishment Lesson 6 Survival skills Цели урока: - практический аспект – совершенствование умений практического владения английским языком по теме « Навыки выживания » ( « Survival skills» ); - образовательный аспект – расширение кругозора учащихся; развитие у них общих и специальных умений, позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению английским языком; - социокультурный аспект – расширение объема знаний учащихся о людях, занимающихся боевыми искусствами для самозащиты в Великобритании; - развивающий аспект – развитие креативных способностей учащихся, способностей использовать английский язык в других областях знаний, способности к личному самоопределению в отношении самозащиты, социальной адаптации учащихся; - воспитательный аспект – стимулирование учащихся к самостоятельной работе, развитие умений работать в коллективе и принимать совместные решения. Задачи урока: - обобщить лексический материал по теме « Навыки выживания »; - совершенствовать коммуникативные умения учащихся; - совершенствовать навыки аудирования с целью получения необходимой информации; - развивать умения учащихся составлять устное монологическое высказывание в соответствии с заданной ситуацией общения. The course of the lesson I. Introduction. Good morning, students! Nice to meet you! Today we are having a lesson about survival skills. We are to solve the problem: Do we need them in everyday life? Let’s dot every «i» and cross every «t». When solving this problem we’ll touch upon sport activities and martial arts. II. Warm-up. Look at the screen! What do you see here? Yes, sport activities. What are they? Can you name them? Well, let’s remember what is sport? It’s a physical activity needing physical effort and skills and usually undertaken for pleasure and fun. What do you think why people do sports? Give your reasons:
Are there any people who practise martial arts? What martial arts do you practice? Why? We can make a conclusion that people practice martial arts not only for becoming strong and healthy, but also for defending themselves. III. Reading. Post-reading activities. Ex.2c, p. 125. At home you read the text about martial arts. Am I right? OK. Now let’s figure out arguments for practicing martial arts:
What are arguments against?
Ex. 2d, p. 125. Let’s continue speaking about martial arts.
IV. Listening . Ex. 3a, p. 125. Open your books on page 125. You are to listen to an instructor running a self-defence course. Count how many pieces of advice she gives in the instruction to the course. Ex. 3b, p. 125. Now you will listen to the tape again. You are to fill in the gaps. You shouldn’t write in your books, you should have a piece of paper ready. Is everything clear? Let’s check. Do you like her instructions? V. Language work. Ex. 4a, p. 126. Now we are going to read the sentences from the listening text and say if they express
These are instructions. What do we use in instructions/warnings? – We use Imperatives. Will you translate? Let’s speak Russian. Как образуется повелительное наклонение? – Ставим глагол без частицы to на первое место. А если это отрицательный приказ? – Ставим слово Don’t или never перед глаголом. e.g. Speak up! Don’t speak up! (на доске). We shall practice using Imperatives for instructions and warnings. Change “wrong” instructions into useful and practical ones. But before doing it, I want you to pay your attention to Look box of Lesson 8 on page 126. Is everything clear? Let’s do it. Will you look at the screen? You can extend the list of instructions given in the book. Give your own piece of advice. Think a little. Are you ready? Thank you for your work. VI. Speaking. Ex. 5, p. 126. Work in groups. I am sure you know how to defend yourselves if you are involved in a difficult situation. You should think of personal safety. Give some pieces of advice how not to be a victim in these situations. You are given 2 min. At the same time I give 2 students another task. Find a solution to this situation. A card: A teenager was going home martial arts classes late in the evening when a group of teenagers approached him in an aggressive manner. They started to mock him, saying rude words and making fun of him, although nobody touched him physically. To get passed he had to push the biggest boy, using his newly acquired martial arts techniques. The boy fell down and was seriously injured. - who is responsible for the incident? - how to deal with the person who is guilty? Are you ready? Thank you. And what about S. and T.? OK. (Students answer giving arguments) VII. Conclusion. Do you agree that there is a lot of violence in schools, in the streets, at home, everywhere? To survive means to know survival skills and use them in any dangerous situation. Do we need survival skills? Look at the blackboard. Give your reasons. Survival skills Yes No What conclusion can we make? What have you learnt at our lesson? Thank you for your work. I am satisfied very much. Your marks are : Your homework is ex. 6 p. 126. Choose one of the situations we’ve discussed in Ex. 5, p. 126 and write a list of tips for a foreigner who has just come to our city. Stand up. The lesson is over. Good-bye. |
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... «New Millennium English»1 (Гроза О. Л., Мичурина М. Л., Рыжкова Т. Н., Шалимова Е. Ю.) к Умк «New Millennium English: учебник английского... | Урок английского языка для учащихся 4-х классов по теме "Дом. Квартира"... Открытый урок английского языка для учащихся 4-х классов по теме "Дом. Квартира" на базе умк "Enjoy English" | ||
Урок английского языка с использованием икт в 3 классе по теме: «Parts of body» Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации редакторе Microsoft Power Point “Parts of the body” (Части тела)... | Урок английского языка с использованием икт в 3 классе по теме: «Parts of body» Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации редакторе Microsoft Power Point “Parts of the body” (Части тела)... | ||
Конспект урока английского языка, умк «Enjoy English» Автор: Бескровная Ксения Эдуардовна, учитель английского языка мбоу лицей «Вектор» г. Хабаровска | Козлова Мария Сергеевна Цель урок Конспект урока английского языка в 3-м классе (по умк биболетовой М. З. "Enjoy English 3-й класс") по теме "Help yourself" | ||
Конспект урока Урок-игра «Весёлое соревнование» фио: Истомина Ольга... Базовый учебник: «Enjoy English 2 Part 1» Часть 1 (3 класс) авторы: М. З. Биболетова, О. А. Денисенко, Н. В. Добрынина, Н,Н,Трубанёва.... | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Урок №: Unit 3 “A time to celebrate”, lesson 10 “Express yourself” по учебнику «Английский язык нового тысячелетия» для 10 класса... | ||
Конспект урока английского языка умк биболетовой М. З. "Enjoy English 2 класс" Планирование составлено на основе Примерной программы основного (общего) образования по иностранным языкам. (М.: Астрим act, 2004);... | Пояснительная записка Статус рабочей программы «Английский нового тысячелетия»/ ”New Millennium English” для 10 -11 классов. Авторы: О. Л. Гроза, М. Л. Мичурина, Т. Н. Рыжкова,... | ||
Урок английского языка в 8-ом классе Место урока в системе уроков: урок – экскурсия с закреплением речевого и грамматического материала и введением новых лексических... | Конспект урока английского языка в 5 классе в соответствии с требованиями... Тип урока закрепляющий урок по теме «How people live in the city» (глава 3 «Being happy in the country and in the city» ) к умк биболетовой... | ||
Тематическое планирование уроков английского языка в 10 классе Календарно – тематическое планирование уроков английского языка в 10 классе на 2013-2014 учебный год по умк м. З. Биболетовой, Е.... | Рабочая программа по английскому языку 5-9 классы Фкгс, программы курса английского языка для 5-9 классов общеобразовательных учреждений к умк к. И. Кауфман “Happy English ru” (Программа... | ||
Урок по английскому языку в 3 а классе Дата проведения 25 декабря... Планирование составлено на основе Примерной программы основного (общего) образования по иностранным языкам. (М.: Астрим act, 2004);... | Календарно-тематическое планирование уроков английского языка во 2 классе Умк: “Enjoy English” (2 класс), авторы: Биболетова М. З., Денисенко О. А., Трубанёва Н. Н |