Скачать 73.36 Kb.
|
МБОУ Ужовская средняя общеобразовательная школа Открытый урок по английскому языку в 7 классе по теме: «Halloween» Учитель английского языка: Агафонова Л.М. 2013-2014 уч. год. Тема урока: Halloween Цели урока: Образовательные: введение новой лексики по теме и ее тренировка в речи. Развивающие: развитие логического мышления, монологической речи. Воспитательные: прививать интерес к праздникам и стране изучаемого языка. Оборудование: доска, мел, раздаточный материал, мультимедиа аппаратура, наглядности. Ход урока:
- Good morning children. I’m glad to see you. Tell me, please, what date is it today? What day of the week is it today? At this lesson you will know more information about Halloween. We will have a very interesting game “A travel to Halloween”. For your right answers I’ll give you cards and the mark of this lesson will depends of the number of your cards. - Today we have a party of Halloween. But we should get ready to it. So, let’s begin our work.
- But before it look at the screen. Let’s read and translate this poem. Ghosts and witches can be seen. Trick or Treat, Trick or Treat! Give us something good to eat! - Now repeat it after me. 3. Новая тема. (Основная часть урока) And now we will hear about this holiday from our guests. ( Сначала, ребята, вы послушаете рассказ об истории праздника Хэллоуин и просмотрите презентацию.) 1. Repeat the words by topic our lesson Halloween [ˌhæləu'iːn] — Хеллоуин; scary [skʌrɪ] — страх; pumpkin ['pʌmpkɪn] — тыква; pumpkin lantern ['pʌmpkɪn 'læntən] — фонарь из тыквы с прорезанными отверстиями в виде глаз, носа и рта; candle ['kændl] — свеча; match [mætſ] — спичка; wizard [ˈwɪzəd] — волшебник; ghost [ɡəʊst] — привидение «Trick-or-treat» – «угощайте, а не то подшутим» Jack-o’-lantern – фонарь ghost –приведение witch – ведьма vampire –вампир heaven – рай hell – ад (Презентация об истории и традиции праздника Halloween) In late October the days grow shorter and the nights grow longer. It’s colder and darker and cold winds blow. The leaves fall down from the trees. The year is ending and everything is dying. Winter is coming with its dark, long nights People stay at homes in the evenings and at weekends. It’s the time of Halloween. Halloween is a great holiday. In the past this festival was a time of fear. People believed in ghosts and witches and they stayed at home. At Halloween the ghosts of the dead and all the witches of the world rode in the sky on their broomsticks. Today this festival is a time for fun, for Halloween parties. In America the children play a special game at Halloween: Trick or Treat. They dress up as ghosts, witches, clowns or pirates and visit their neighbours. The grown – ups must give them a treat: some fruit, chocolate or sweets. It’s all good fun and the evening ends with parties for children and grown – ups. 2. Answer the questions:
3. What do children do in this holiday? - What do children do in this holiday? Pull down fences, put on spooky faces. Jump and run round a house, dig up pumpkins, cut pumpkin faces. Play loud music, put on spooky costumes. - You can see our Halloween corner here. And you see who can come to our party. Pupil 1: It's a skeleton. It's the most horrible thing in the cemetery. Pupil 2: It's a ghost. We can't see them in our houses, they live only in haunted houses. Pupil 3: It's a black cat. She lives with a witch and helps her to make witch's brew. Pupil 4: It's a monster. He can have many heads, eyes, mouths, legs, but my monster is kind. Pupil 5: It's a spider. It makes a web to catch animals and people in it. Pupil 6: It's a witch. Witches try to do bad things to people. Pupil 7: It's a bat. Usually bats are peaceful animals, but on Halloween they are vampires. Pupil 8: It's an owl. It lives in witch's house, frightens people with horrible sounds. Pupil 9: It's a rat. An awful animal appears in dirty and bad places. 4. Пословицы и приметы, связанные с Хэллоуином, на английском языкеEveryone has debts at Halloween. Каждый обзаводится долгами в Хэллоуин. Talk of the devil and he will appear. Поговори о дьяволе, он и появится. The devil is not so bad as he is painted. Не так страшен чёрт, как его малюют. He who sups with the devil should have a long spoon. Тот, кто ужинает с дьволом, пусть позаботится о ложке с длинной ручкой. It's every man for himself, and the Devil take the hindmost. Каждый за себя, и пусть дьявол схватит последнего. Whenever the cat of the house is black, the lasses of lovers will have no lack. Если в доме есть чёрный кот, то девушки не будут знать недостатка в поклонниках. When black cats prowl and pumpkins gleam, may luck be yours on Halloween. Если рядом бродят чёрные коты и огнями вспыхивают тыквы, жди удачи в Хэллоуин. When witches go riding, and black cats are seen, the moon laughs and whispers, 'tis near Halloween. Если ведьмы катаются верхом, появились черные кошки, смеётся и шепчет луна, скоро Хэллоуин. 5. Match the words and the pictures:
6. Use the words in the box to complete this puzzle. 7. Crossword. Ребята должны найти зашифрованные слова и перевести их. Halloweenpumpkincandlecostumeghostwitchesmonsterappletrickcake a. Alittlewitchandahorribleskullappeared. b. Whiteghostandagreenmonsterfollowme. 8. The game «Отведай угощений!» Предлагаются слова, из которых надо составить предложения. 1) eat, cucumbers, apples, people, nuts, and, puddings. 2) juices, bubble gum, children, like, and. 3) we, a lot of, eat, vegetables, fruits, and! 9. You have the card with the task. Расставьте предложения в правильном порядке. Дети получают конверты с разрезанными карточками, расставляют их в нужном порядке, затем читают вслух свои предложения.
10. Do you know the poems about Halloween? The sky is black, the moon is white Do you know tonight’s the night When witches fly above the sheet And boys and girls say trick -or – treat. Trick -or – treat, trick -or – treat This is the rhythm of the street Trick -or – treat, trick -or – treat This is the rap with the spooky beat. ******* Чтобы задобрить нечистую силу, люди клали еду и небольшие подарки у дверей своих домов. СЦЕНКА: Хозяева дома выставляют корзину с угощением за дверь. Выражение “TRICK OR TREAT” означает «дай мне что-нибудь или я сыграю с тобой злую шутку TreatTrick or treat, trick or treat, Give us something good to eat. Give us candy, give us cake, Give us something sweet to take. Give us cookies, fruit and gum, Hurry up and give us some. You had better do it quick Or we'll surely play a trick. Trick or treat, trick or treat, Give us something good to eat. ****** Soul, soul, for a souling cake, I pray, good missus, a souling cake. Apple or pear, a plum or a cherry, Any good thing to make us all merry. Traditional Celts ******* Trick or treat, you're so neat. Give me something good to eat. Nuts and candy, fruit and gum. I'll go away if you give me some. ******* Halloween, Halloween, magic night. We are glad and very bright. We all dance and sing and recite, “Welcome! Welcome! Halloween night!” ******* I might be a pirate On the deep blue sea. Halloween is coming. What will you see? ******* Pumpkin I’m a pumpkin, big and round. Once upon a time I grew on the ground. Now I have a mouth, two eyes and a nose. What are they for, do you suppose? Why I’ll be a jack-o’-lantern on Halloween night! ******* It’s Halloween, It’s Halloween It’s Halloween, It’s Halloween The moon is full and bright We see can’t be seen On any other night. ****** Five little pumpkinsFive little pumpkins Sitting on a gate The first one said, "My it's getting late!" The second one said, "There are witches in the air!" The third one said, "Good folk, beware!" The fourth one said, "We'll run and run!" The fifth one said, "Let's have some fun!" "WOOOOOOOH", went the wind, And OUT went the light; And the five little pumpkins Rolled out of sight! - Аудирование. Учащиеся прослушивают песню о празднике, переводят и стараются воспроизвести на анг яз. 11. Read and fill in the words.
1. The …………………. and the …………………… are birds. 2. The ………………… is an animal like a large mouse with a long tail. 3. The ……………………… isn't a bird, but it can fly. 4. The black …………………. is a witch's companion. 5. The ………………………. and the ……………………… have fangs. 6. A vampire ………………………… sucks blood of other animals. 7. The ………………………… is not an animal. It's a small hard lump that grows on people's skin. A witch usually has them on her nose or chin. 12. «Fortune box» коробка с предсказаниями судьбы. - I am a fortune teller. This is a box with fortunes. Take pieces of paper with your fortunes. Tell me my fortune. Учитель идет по кругу, дети выбирают, читают. (Пожелания на Хэллоуин) Since this is the time for goblins and bats Halloween spirits, ghosts and cats Weird-happenings and witches brew These are the things I wish for you May the only spirit you chance to meet Be the spirit of love and warm friends sweet May the tricks that you are asked to do Be a trick to help you gain a friend or two So, by tomorrow, pick three friends sweet And give them all a Halloween treat You only have one day, so hurry! Leave a treat on the doorstep, then flee in a hurry! Ну что ж, вы все готовы пойти на вечер, посвященный Halloween?Тогда отправляемся! 4. Итоги урока. Домашнее задание. Выставление оценок. Now, please, open your diaries and write down your home task. It’ll be: to learn new words by heart, retell the text. Thank you for the lesson. Good Bye. |
Урок является обобщающим в системе уроков по теме «Семья» Обучающие, развивающие и воспитывающие цели урока учтены и полностью реализованы в ходе урока. Цели урока также соответствуют программным... | Тема урока: Наука о природе Земли Постановка цели урока в процессе урока, мотивация учебной деятельности(формулировка цели урока) | ||
Урока-экспедиции по географии в 7 классе Цели урока Цели урока: формирование знаний и представлений об особенностях природы влажных экваториальных лесов Южной Америки | Конспект урока по физике в 10 классе тема урока: «Движение точки... Цели урока: объяснить необходимость изучения механики; ввести понятия «траектория», «перемещение», «путь», «система отсчета» | ||
Конспект урока Раздаточный материал Аналитическая записка по проведению урока Тема урока Урок начинается с постановки проблемы. Ответа на поставленный проблемный вопрос учащиеся на начальном этапе урока дать не могут.... | Конспект урока литературы в 10 классе Тема урока: «Зачем я жил? Для... Цели урока: вспомнить основные эпизоды повести «Княжна Мери» и выявить, каковы были цели, намерения Печорина; помочь детям разобраться... | ||
Конспект урока Тема урока: «Алканы: структура, номенклатура» Подготовка... Орг момент. Актуализация знаний. Домашнее задание (дневник оставить для проверки и оценки) | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Кой цели занятия место урока в системе занятий по целому разделу; связь урока с предыдущим: как она осуществлялась; структура урока:... | ||
Урока Цели урока: Образовательные Тип занятия: закрепление знаний в форме интегрированного урока (информатика + изо) | Конспект урока по немецкому языку Тема урока : Ferien und Bücher.... Учебник немецкого языка для 8 класса «Schritte 4» Бим И. Л., доска, мел, дидактический материал | ||
Урока в 6 классе. Тема урока Цели урока: Познакомить с условиями выбора слитного и раздельного написания не с причастиями, прилагательными, существительными | Тема урока : Цели урока Схема конспекта урока открытия новых знаний (онз)в соответствии с требованиями фгос ноо | ||
Анализ урока в соответствии с требованиями фгос ноо цель посещения:... Методические рекомендации утверждены на заседании Учебно-методического совета Института экономики, управления и права рггу, протокол... | Конспект урока гимнастики в 5-м классе. Тема урока: Туризм на уроках... Совершенствование гимнастических упражнений и применение умений на практике в игровой форме с единой сюжетной линией | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Изучение поурочного плана (технологической карты) представлен подробный план урока, в нем обозначены тема урока, тип урока, методы... | Тема урока: «Алюминий – химический элемент, простое вещество». Цели урока: Обучающая Методы урока: постановка учебной проблемы, частично-поисковый, словесно-наглядный |