Московская академия предпринимательства при правительстве москвы





Скачать 238.41 Kb.
НазваниеМосковская академия предпринимательства при правительстве москвы
страница1/3
Дата публикации10.01.2015
Размер238.41 Kb.
ТипДокументы
100-bal.ru > Экономика > Документы
  1   2   3

НОУ ВПО МОСКОВСКАЯ АКАДЕМИЯ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ МОСКВЫ

Сургутский филиал



Английский язык



Учебные задания

для практических занятий

Часть I

для студентов заочного обучения

экономических специальностей

Сургут, 2010


УДК 811.111(075.8)

ББК 81.22.Англ

А 647

А 647 Английский язык: Учебные задания для практических занятий: Для студентов заочного обучения экономических специальностей./ Сост.: И.А. Воробей. – Сургут: Сургутский филиал МОСКОВСКОЙ АКАДЕМИИ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА при Правительстве Москвы, 2010. – 40с.

Составитель:

Воробей Инна Александровна – к.ф.н., преподаватель кафедры гуманитарно-социальных дисциплин.



Рецензент:

Учебные задания по английскому языку адресованы студентам экономических специальностей для повторения и закрепления грамматического и лексического материала, изучаемого в 1 семестре. Лексический и грамматический материал подобран в соответствии с требованиями программы по английскому языку для неязыковых вузов. Предложенные тексты для чтения экономической тематики и экономический словарь позволят студентам развить необходимые навыки по чтению специализированной литературы на английском языке.


Печатается по решению Совета Сургутского филиала НОУ ВПО МОСКОВСКОЙ АКАДЕМИИ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА при Правительстве Москвы ( протокол № 5 от 31.08.2010 г.) .


© Воробей И.А. 2010

© Сургутский филиал НОУ ВПО МОСКОВСКОЙ АКАДЕМИИ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА при Правительстве Москвы. 2010

СОДЕРЖАНИЕ

Unit 1 «Myself»

Gramar………………….………………………………………………………….4

Texte

Let me introduce myself……………………………………………………………5

About my Family…………………………………………………………………...7

Topical vocabulary…………………………………………………………………7
Unit 2 «My study»

Grammar………………….………………………..………………………………9

Texte

Nick's usual working day…………………………………………………………11

My university …………………………………………………………………….13

Topical vocabulary………………………………………………………………..14
Unit 3«My future profession»

Grammar …………………………………………………………………………16

Texte

My plans for future ……………………………………………………………….18

I want to be a Businessman ………………………………………………………19

Topical vocabulary .………………………………………………………………20
Unit 4 «My native town»

Grammar …………………………………………………………………………21

Texte

St. Petersburg ……………………………………………………………….….....22

My native town……………………………………………………………………22

Topical vocabulary ……………………………………………………………….23
Unit 5

Grammar………………………………………………………………………….25
Тексты для чтения
Microeconomics and macroeconomics (Part 1)…………………………………..27

Microeconomics and macroeconomics (Part 2)…………………………………..27

Gold……………………………………………………………………………….27

Gold and Foreign Exchange Reserves (Part 1)……………………………………28

Gold and Foreign Exchange Reserves (Part 2)……………………………………29

Credit……………………………………………………………………………...29

Banking……………………………………………………………………………30

Economics glossary………………………………………………………………33


Список литературы…………………………………………………………….36

UNIT 1

«About Myself»
Грамматика: структура простого предложения, времена группы Indefinite, неправильные глаголы.
1.1. Составьте предложения

1. have, I, brothers, , two.

2. 26, my, old, is, years, brother,

3. Music, do, like, you.

4. This, do, not, sister, visit, parents, year, my

5. In, Are, 4, people, family, there, our

1.2. Определите тип предложения, переведите.

1. The inspector didn't trust the young man.

2. It's healthy to get up early every day.

3. Is anything interesting on TV tonight?

4. Life is full of surprises.

5. Do you need my help, Dora?

1.3. Поставьте глагол в нужную форму:

1. Rivers (to flow) towards the sea.

2. A student (to buy) a lot of books usually.

3. What (have) you usually for breakfast?

4. How your sister (to spend) her weekends?

5. Mr. Thompson (to work) in the USA in 1998.

6. When (to marry) you?

7. It (to happen) on a sunny spring day.

8. The brothers (to go) to the same school.

9. Well, what (to do) we next?

10. They (to be) soon here.

11. He (to pay) by credit card.

12. I (to give, not) your money back.

1.4. Поставьте глагол в нужную форму и укажите время глагола:

1. He (to know) several foreign languages.

2. I (to learn) English at school.

3. Usually the lessons (to begin) at 10 o'clock.

4. Our grandparents (to live) now in Moscow.

5. He often (to visit) them last year.

6. As a rule I (to go) to my school by bus.

7. She (to work) abroad next year.

8. She (to like, not) loud music.

9. Your children usually (to ask) many questions.

10. At present he (to work) at school.

11. What you (to do) yesterday?

12. My brother (to like) music?

13. His sister (to go) to the seaside next July.

14. Soon we (to leave) the school.

15. Who (to take) his book yesterday?

1.5. Назовите и напишите 3 формы глаголов:

Eat, know, lose, burn, read, begin, take, find, travel, have, be, blow, give.

1.6. Поставьте предложения в вопросительную и отрицательную формы

1. I was born in a big family.

2. My father read all the detective stories from the library.

3. Those children help their mother.

4. My sister gets up at 5 every morning.

5. The student will spend a lot of money on books.

6. Women like to look at the shop windows.

7. They will prefer coffee to tea.

1.7. Переведите на английский язык следующие предложения.

1. Информация правит миром.

2. Этот учитель говорит на пяти иностранных языках.

3. Когда у вас обычно каникулы?

4. Он всегда опаздывает на занятия?

5. Зимой идёт снег.

6. У вас вчера были занятия?

7. Вчера шёл дождь?

8. Этим летом я написал новую книгу.

9. Я не знаю, куда поеду следующим летом.

10. Я завтра всё тебе расскажу.
Text 1

Let me introduce myself
Hello, friends. Let me first introduce myself. My Name is Vera. My surname or last name is Voronina. I was born on the 13th of October in Sochi, Krasnodarsky Krai. This is the most beautiful city in Russia situated on the Black Sea coast. Now I am first-year student at the Faculty of Economics of Rostov State University.

Now let me describe my appearance. I am tall and slim and have fair hair and blue eyes. My friends say that I am pretty. I love sports and music. I was very serious about a career in gymnastics when I was in the 4th form. But then I broke my arm and doctors didn't let me to go in for gymnastics. I love to listen to the modern music and dance. I dance a lot and I hope I am good at it. I also love swimming. I always swim in the Black Sea when I visit my parents, my dear family.

I would like to tell you about my family. There are five people in our family. My father's name is Mikhail Evgenyevich. He is mathematician by education but works at a bank now. My mother's name is Natalya Yakovlevna. She works as an chief accountant at the hotel «Zhemchuzhina». She also has much work about the house after she gets home from work. But my sister and I always help her. Yes, let me my younger sister. She is still a pupil. Her name is Tanya and she is in the fifth form. She is very pretty and a great dancer. We are good friends with my sister. My grandmother, my mother's mother, lives with us. She is very kind and helps us a lot.

Our family is very friendly, we have many friends. In summer many relatives come to visit us. And of course they use a chance to spend several weeks in beautiful Sochi.

In May I have finished school № 5 in Sochi. I did well in all the subjects but my favourite subject at school were Computer Science and English. I also enjoyned Geography lessons.

I am very interested in learning English because I always wanted to become an economist or a manager at some joint venture. That is why I think it is necessary to know at least one foreign language. Besides, knowledge of foreign languages helps in everyday life.

As you see, my biography isn't very long yet.
Vocabulary:

introduce – представлять, знакомить

Black Sea cost – побережье Чёрного моря

a first-year student – студент первого курса

appearance - внешность

slim - стройная

gymnastics - гимнастика

kind - добрый

broke my arm – сломала руку

mathematician - математик

chief accountant – главный бухгалтер

several - несколько

to do well - успевать

joint venture – совместное предприятие

Ответьте на следующие вопросы:

1. What is your name?

2. Where and when were you born?

3. How old are you?

4. Have you got a family?

5. How many people are there in your family?

6. Do you have brothers, sisters, grandparents in your family?

7. Where do you live?

8. Did you study well at school?

9. What school did you finish?

10. What were your favorite subjects at school?

11. What do you like to read?

12. What sport do you go in for?

13. What are you going to be?

14. Do you still live with your parents?

15. Do you have many friends?

Text 2

About My Family
My family is not very big, just a typical family: Dad, Mom, me, my brother and sister and our cat. My Mummy is forty one, she is a teacher of Spanish at the University. She is a born teacher. She has teaching abilities. My Dad is forty-two, he is a professional painter, he works for a design company. My parents both like their work very much. My elder sister Natasha is nineteen, she goes to the University, she wants to be a teacher of history. She is fond of reading books on history and fiction. My younger brother Igor is only six years old, he goes to the kindergarten. He is very funny, I like to spend my free time teaching him something. Igor likes to play with our cat. My grandparents are retired. They like gardening. They spend a lot of their time in the garden. They grow vegetables and fruits. We enjoy having fresh vegetables and green on our dinner table. I love my family very much. We always help each other. Everyone in my family is my best friend.
Опираясь на вопросы, расскажите о своей семье:

1. How many are there in the family?

2. Do you have a brother or a sister?

3. Where do your parents work?

4. Do your parents understand you?

5. In what way do you help your parents?

6. How old are your grandparents?

7. How do you get along with your family?

8. Which of the parents do you want to be like?
Topical vocabulary

at the age of – в возрасте

to be born - родиться

to be born in the family of doctors, workers – родиться в семье врачей, рабочих

to finish (to leave) school – окончить школу

to go to school (start school) – пойти в школу

to go to the kindergarten – ходить в детский сад

to live in a town, village, city - жить в городе, деревне

to move to - переезжать

to study at school, a lyceum – учиться в школе, лицее

surname, last name - фамилия

beautiful – красивый (о женщинах)

blond, fair, dark hair – светлые, русые, тёмные волосы

blue, gray, green, hazel eyes – голубые, серые, зелёные, карие глаза

curly, straight hair – кудрявые, прямые волосы

build – конституция, телосложение

figure - фигура

handsome – красивый (о мужчинах)

height - рост

to look like – быть похожим

of medium height – среднего роста

of powerful build – крепкого телосложения

plain - некрасивый

plump - полноватый

pretty - симпатичный

short - низкий

slender - стройный

straight, snubbed nose – прямой, курносый нос

to take after mother, father – быть похожим на мать, на отца

tall - высокий

be in a good, bad mood – быть в хорошем, плохом настроении

brave - смелый

cheerful - весёлый

devoted - преданный

faithful - дружественный

friendly - доброжелательный

hard-working - трудолюбивый

helpful - помогающий

honest - честный

lazy - ленивый

open-minded – открытый, искренний

polite - вежливый

reserved - сдержанный

rude - грубый

shy - застенчивый

sociable - общительный

stubborn - упрямый

Relatives: parents, father, grandfather, mother, grandmother, sister, brother, son, daughter, grandson, granddaughter, grandchildren, grandparents, uncle, aunt, cousin, nephew, niece, husband, wife, father-in-law, mother-in-law, son-in-law, daughter-in-law, brother-in-law, sister-in-law, stepmother, stepfather, stepchildren

UNIT 2

«My study»
Грамматика: времена группы Continuous, артикль определённый и неопределённый, cловообразование и словосложение, аффиксация и конверсия.
2.1. Употребите глагол в правильной форме.

1. The baby (to sleep) now.

2. It (to rain, not) at the moment. The sun (to shine).

3. The light clouds (to fly) across the sky.

4. The student (to read) in class right now.

5. What (to do) at 6 o'clock yesterday?

6. When the phone (to ring), she (to sleep)

7. At this time yesterday I (to lie) on the sofa and (to read) a new book.

8. This boy ate the last piece of cake, while his mother (to make) tea in the kitchen.

9. Sue always (to hang) on the phone.

10. He (to wait) for his wife at 7 o'clock tomorrow morning.

11. We (to discuss) this article next time.

2.2. Переведите на английский язык, обращая внимание на употребление глаголов во временах группы Continuous.

1. Дети сейчас убирают свою комнату.

2. Катя выполняет сейчас домашнее задание.

4. Мама готовит обед, а дети играют в шахматы.

5. Что сейчас делает твой сосед? Он разгадывает кроссворд.

6. Обычно этот учитель обучает группу А, но в этом году он обучает группу С.

7. Эта старая женщина весь день работала в саду.

8. Ученики гуляли в парке в воскресенье два часа.

9. Студенты готовились к экзамену весь вечер.

10. Его родители смотрели телевизор весь день вчера.

11. Она ждала этого дня весь год.

12. Завтра вечером я буду работать в библиотеке над моим докладом.

13. Приходи к нам в воскресенье, мы будем целый день собирать фрукты

14. Дети на праздник будут украшать дом.

15. Что Вы будете делать на следующей неделе?

16. Теперь мы будем часто встречаться.

2.3. Вставьте, где необходимо, правильный артикль.

1. I have …family. … family is not big.

2. This is … wonderful picture. …picture is my son's.

3. Kate bought …dictionary. She paid not much for …book.

4. It's …beautiful flower. I think Jane left …flower here.

5. One day Molly found … old book in …library. She found …interesting story in …book.

6. Tom's mother sent him to …shop to buy …rice,…fish and …bread.

7. There are …lumps in …salt,…vegetables are not fresh and …sugar is dirty.

8. It was …moment, I'll never forget.

9. My mother is …main person in my life.

10. Detroit is …sixth largest city in the USA.

2.4. Используйте артикли, где необходимо:

1….Germany is …most developed country in Europe.

2….History and …Computer Science were …my favourite subjects at school.

3. I don't know …nearest way to …bank.

4. …Economics is one of …most difficult disciplines at …University.

5. Usually I get up at …7 o'clock in …morning.

6….Rostov is situated on …Don.

7. Will you have …cup of …tea?

8. Warsaw is …capital of …Poland.

9. I shall do to …cinema with my …girlfriend.

10. Do you see …sun in …sky today?

2.5. Образуйте новые слова с помощью суффиксов и префиксов, переведите их.

-er/ or

to teach (обучать) – teacher (учитель)

to write

to borrow

to lend

- sion/ssion/tion

to produce (производить) – production (производство)

to discuss

to include

-ment

to move (двигаться) – movement (движение)

to develop

to replace

-ing

to build (строить) – building (здание)

to meet

to write

-ness

happy (счастливый) – happiness (счастье)

ill

dark

2.6. Образуйте существительные от следующих слов, используя суффиксы, переведите их.

1. to sail, to connect, to educate, to build, to create

2. friend, leader, fellow

3. dark, weak, cold, bright, free.

2.7. Сопоставьте префиксы с соответствующими определениями и составьте с ними новые слова, переведите их.

1. inter-, 2. post-, 3. bi-, 4. pre-, 5.multi-, 6. ex-

a) more than one, many

b) later than, after

c) before, in preparation

d) former and still living

e) between, among a group

f) two, twice, double
1. …lingual

2. …date

3. …arranged

4. …national

5. …director

6. …graduate

7. …personal

8. …husband

9. …annual

10. …date
Text 1

Nick's usual working day
Hi, nice to meet you all!

My name is Nick Price. I am a freshman at the College of Business at Western Carolina University. It is a very small school situated in the mountain region of North Carolina. I am not from North Carolina myself. I was born in Vermilion, Ohio, in the suburbs of Cleveland. But my grandpa and grandma live in North Carolina. And I like mountains more then plains.

My family is not very rich that is why I can't afford to live on campus. But it is a rule, that every student must spend his or her freshman year on campus. To cover some of expenses I've got to work part-time on the campus. I work in cafeteria.

Now let my tell you about my usual working day. I wake up at seven in the morning. My alarm clock is tuned on to my favorite radio station. My roommate Todd Hall is a football player. He jogs every morning at 6.30. He is still out jogging when I get up. First I take a cold shower and brush my teeth. Then I dress myself up and rush to my work – to the University cafeteria. I wash dishes and clean tables. It is not a very interesting job, I know that, but soon I'll be a waiter at the small Italian Restaurant and will earn more. My boss Suzie is a very strict lady but she is very nice when I do my job properly.

My first class starts at 11.15. The professor is never late for his classes. The lecture hall we sit in has about 100 seats. WCU (Western Carolina University), like I said, is a very small school. But I think that it is one of the best schools of business in North Carolina.

At 2 PM I eat lunch at school cafeteria. The food is free for me because I work there. I am a vegetarian and I don't like drinks with caffeine. I prefer cool filtered water or juice.

Then I have two more classes. I need to go to the library right after the classes to do my homework. There I meet my friends and we talk. Twice a week I play basketball with my friends. I swim once a week. Usually after library we go out to the cafe or just sit outside and talk.

I have dinner at 6 PM at the little Chinese restaurant not too far from the dormitory. Or I cook myself in the kitchen in my dorm. My favorite food is salami pizza and potato salad.

After a dinner I watch TV or play ping-pong with my friends. When it is Friday, we go to see the football game.

I spend most of my weekends visiting my grandmother and my grandfather. There are always glad to see me and take me out for picnics and golf.

I usually read before I go to bed. It calms me down after the long day. My favorite author is Stephen King. Well, I guess that's enough. See you later!
Vocabulary:

freshman - первокурсник

sophomore - второкурсник

junior - третьекурсник

senior – четверокурсник (выпускник)

suburbs - пригород

downtown – центр города

plain - равнина

cover some expenses – чтобы покрыть часть расходов

to jog – бегать трусцой

jogging – бег трусцой

to rush – спешить, торопиться

campus – студенческий городок

cafeteria – студенческая столовая

waiter - официант

to work part-time – работать неполный день

to work full-time – работать полный день

properly – должным образом, правильно

to go out – гулять, отдыхать

dormitory (dorm) - общежитие

to calm down – успокаивать (-ся)
Ответьте на вопросы:

1. Where does Nick Price study?

2. What year of study is he in?

3. Is Nick from Carolina?

4. Is Nick's family a rich one?

5. What is Nick's job? Do you think he enjoys it?

6. What do we know about Western Carolina University from Nick's story?

7. What is Nick's roommate name? What do we know about him?

8. Where does Nick spend his evenings?

9. What does Nick usually do on Friday nights?

Опираясь на следующие вопросы, составьте рассказ о своем рабочем дне:

1. Do you get up early?

2. Do you wake up yourself or does your alarm-clock wake you up?

3. Do you take a shower?

4. When do you usually leave your house?

5. How long does it take you to get to your University?

6. Where do you usually have lunch (dinner)?

7. What time do you come home?

8. How long does it take you to do your homework?

9. How do you usually spend your evenings?

10. Do you have a lot of free time?

11. What time do you usually go to bed?
Text 2

My university

Hello again!

This is Vera and this time I'll tell you about my University and my studies.

I am very happy that I study here. It is one of the finest country's higher educational institutions. Many famous people have graduated from my University, and not only economists or scientist, but many outstanding writers, actors, showmen and politicians. Studying at our University gives a solid background in all spheres of knowledge and prepares for practical work.

Our University is quite large but not very old, compare to other national institutions. It was founded in the beginning of the 20th century. First it had only three faculties, but later it became the largest University in the region and it gave birth to other Institutions in the region. Nowadays it is large school where more than 18 000 students are currently enrolled. The majority are full-time students, like me, and the rest are
  1   2   3

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconМосквы Кафедра «Финансы и кредит»
Негосударственное образовательное учреждение московская академия предпринимательства при Правительстве Москвы
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconРазработка и развитие пакета услуг на розничных торговых предприятиях г. Рязани
Ведущая организация – Московская Академия предпринимательства при Правительстве Москвы
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconУчебно-методический комплекс бюджетная система российской федерации
Негосударственное образовательное учреждение высшего профессионального образования московская академия предпринимательства при Правительстве...
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconПравила приёма в московскую академию предпринимательства при Правительстве...
Правила приема в Московскую академию предпринимательства при Правительстве Москвы разработаны на основании следующих документов
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconАктивизация форм обучения при подготовке студентов в вузе
Благовещенский филиал Московской академии предпринимательства при Правительстве Москвы, Россия
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconЗарегистрирован в Минюсте РФ 26 марта 2009 г. Регистрационный n 13600
Правила приема в Московскую академию предпринимательства при Правительстве Москвы разработаны на основании следующих документов
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconМосковская академия предпринимательства
Негосударственное образовательное учреждение высшего профессионального образования
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconМосковская академия предпринимательства
Негосударственное образовательное учреждение высшего профессионального образования
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconМосковская академия предпринимательства
Негосударственное образовательное учреждение высшего профессионального образования
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconМосковская академия предпринимательства
Негосударственное образовательное учреждение высшего профессионального образования
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconМосковская академия предпринимательства
Обеспечение безопасности населения в чрезвычайных ситуациях и во время стихийных бедствий
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы icon25 – 27 апреля 2014 г. Центральный Дом Художника
Старт ап, проходивший при поддержке Управления Заместителя Мэра Москвы в Правительстве Москвы по вопросам социального развития, Департамента...
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconПроект по созданию системы автоматизации дистанционного образования...
Правила приема в Московскую академию предпринимательства при Правительстве Москвы разработаны на основании следующих документов
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconОсновная образовательная программа начального общего образования...
Правила приема в Московскую академию предпринимательства при Правительстве Москвы разработаны на основании следующих документов
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconВ. В. Говердовский (оригинал документа подписан)
Председатель Комиссии по вопросам градостроительства, землепользования и застройки при Правительстве Москвы в Северо-Западном административном...
Московская академия предпринимательства при правительстве москвы iconВ. В. Говердовский (оригинал документа подписан)
Председатель Комиссии по вопросам градостроительства, землепользования и застройки при Правительстве Москвы в Северо-Западном административном...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск