Торопова Мария Николаевна





НазваниеТоропова Мария Николаевна
Дата публикации16.10.2013
Размер76.5 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > География > Урок
Торопова Мария Николаевна; mas-toropova@ya.ru; 8-909-595-51-94.

МОУ Средняя Общеобразовательная школа 26

3 класс; учащиеся изучают английский язык со 2 класса.

Тема урока: “My favourite season of the year

УМК: Биболетова М.З. и др. “Enjoy English 3” (lesson 36).

Цели урока:

  1. Усвоение умений в комплексе применять ЗУН и осуществлять их перенос в новые условия.

  2. Совершенствовать навыки совместного целеполагания учебной деятельности.

  3. Воспитывать внимательное отношение к природе.

  4. Развивать внимание, интерес к предмету посредством интернет ресурсов.

Задачи урока:

  1. Повторить ключевые лексические единицы, научиться рассказывать о любимом времени года.

  2. Развивать умения изучающего аудирования.

  3. Повторить структуру общих вопросов в Present Simple.

Материалы для урока: раздаточный материал, материалы сайта http://learnenglishkids.britishcouncil.org/ru , магнитофон.

Время

Этапы урока

Формы взаимодействия

Материалы


1 min


4 min

3 min

13min

1min

6 min

10min

2 min



Greeting

T: Hello boys and girls. I am glad to see you. Sit down please.

T: How are you today? Are you OK?

- Pupil’s answers.
Phonetic exercises.

T: Do you hear? Somebody is knocking at the door. Let’s see who it is.

T: Oh, it is our friend – Tiny! Let’s say hello to Tiny. Hello Tiny!

Ps – Hello Tiny.

T: What does he have in his hands?

Ps – tablets with the names of the seasons.

T: Yes, great! Let’s repeat after Tiny.
Tiny: “Oh, I’m freezing!

[ w] [w] [w] – well, welcome, white, winter. Well, welcome white winter!”

“Oh, birds are singing!

[ŋ] [ŋ] [ŋ] – sing, spring, pink, morning. Morning, sing, it’s spring!”

“Oh, it’s sunny summer!

[ᴧ] [ᴧ] [ᴧ] – come, country, fun, summer. Summer, come to the country! Run! Have fun!”

“Oh, it’s colourful autumn! [ɔ:] [ɔ:] [ɔ:] – walk, draw, watch, autumn. Walk, watch, draw autumn! So my favourite season is autumn!”

T: Great! Thank you Tiny!

Goal setting.

T: Now, please, answer the question – what was Tiny speaking about?

Ps – seasons.

T: What is his favourite season?

Ps - autumn

T: How do you think what we are going to talk about today? What is our goal?

Ps - my favourite season.

T: Great, our goal today is to give a talk about your favourite season. And what shall we do? Shall we revise the key words? What are the key words? Shall we revise the Present Simple tense?

[The teacher writes the objectives on the blackboard.]

  • Seasons of the year

  • Colours

  • Sport games

  • Questions in Present Simple.

T: And these are the objectives of our lesson.

Pre-speaking tasks

T: Task 1, let’s check how well you know seasons of the year. Take your papers and write down your names.

[“Colour the tree” hand out. The same picture is on the board.]

T: You should write the name of the season and colour the tree . Do it all alone. You have 2 minutes.

T: Your time is up. Exchange your papers. Give a mark to your partner.

Pupils see the right answers on the blackboard and give to their partners according to the criteria.

no mistakes – “5”

1 mistake – “4”

2 mistakes – “3”

T: Thank you; give your papers to me. What objective did we revise?

P: seasons.

T: Look at this tree [ the picture is on the board], it is green, so it is summer. Look at that tree. What season is it?

P: autumn

T: Why?

P: The tree is yellow.

T: The tree is yellow, the leaves are yellow. All together.

Ps – leaves are yellow.

T: Are there any leaves in winter?

T: Are the leaves small or big in spring?

T: Are the leaves small or big in summer?

T: Are there any leaves in autumn?

Ps – no leaves
Ps –small

Ps –big leaves

Ps – yes, there are colourful leaves

T: Great! Now take paper number 2 – “The leaves on the tree”. Do Ex. 2. Listen to the song and put the sentences in the correct order.

T: So, let’s check. [to P1] – Read the text you have. Everybody listens to him/her and check your answers.

T: [to class] What mark can we give him?

Pupils’ answers

T: What objective did we revise?

P: colours.

Physical exercises

T: Do you like the song? Let’s have a rest and dance like the singers in the song! Stand up, please.

T: You are great dancers, thank you.

Group work.

T: Do you like to dance?

Pupils’ answers

T: Can we dance in all seasons of the year?

Pupils’ answers

T: Let’s work in groups. Divide into 2 groups. Tell the rules of the group work. Ok, please, choose the speaker. Group 1 – who is your speaker? Group 2 – who is your speaker?

T: Listen to the task – you should ask each other the question - “what games can we play in different seasons?” and write down the answers in your table, and then the speaker of the group will tell us about your group’s favourite activities.. You have 2 minutes.

T: You time is up. Let’s listen to your speakers.

Pupils’ answers

T: So, we can do a lot of interesting things at any season of the year. Look at the blackboard and say what objective did we revise?

P: we revise the games; we practice the questions.

T: Yes, we practiced asking questions in Present Simple. We revised all the objectives!

Speaking

T: You know, I’ve got a letter from Tiny, he writes about his favourite season – let’s read it, look at the blackboard!

Hello, my friends. My favourite season is autumn! The leaves are of different colours: yellow, red, dark green, orange. I like to go to the forest in autumn, to ride a bike and to walk. And you? What is your favourite season?”

T: Let’s answer Tiny. Be ready to speak about your favourite season. You have 1 minute!

T: Your time is up! Who wants to be the speaker?

Pupils’ answers [3-4 stories]

T: Thank you; you are the great speakers! Let’s go back to our goal? Did we get it?

  • Did we revise the seasons?

  • Did we revise the colours?

  • Did we revise the games?

  • Did we ask the questions to each other?

  • Did we get our main goal? Can you speak about your favourite season?

T: Now, let’s watch and listen to the story about Bruno the bear. Guess what his favourite season is.

Pupils’ answers.
Homework

T: It’s time to write down the homework. It’s a project. If you favourite season is spring – you’ll make a flower crown; if it’s winter – you’ll make a snow flake and a snowman; if it’s autumn – you’ll make different leaves; if it’s summer – you’ll make different flowers. Choose your season and take the script, read it and follow it to make a project. Good luck!
T: Thank you for the lesson. Good bye.


T – cl.

Ps


Ps

P1; P2; P3

P

P1↔P2

T – cl.

T – cl.

T – cl.

P1.

cl.


cl.

T – cl.

Groups

T – cl.


P1; P2: P3

Ps

Ps

Ps

Ps

Ps

Ps

Ps



tape recorder


tape recorder


blackboard


http://learn

englishkids.

britishcouncil.

org/ru/

[listen&watch – songs – the leaves on the tree]

blackboard.

board

http://learn

englishkids.

britishcouncil.

org/ru/ [listen&watch – songs – the leaves on the tree]


Раздаточный материал.

blackboard.

board


blackboard

http://learn

englishkids.

britishcouncil.

org/ru/ [listen&watch – short stories – the lazy bear]
http://learn

englishkids.

britishcouncil.

org/ru/ [ read and write – worksheets – flower crown/ snowflake/ snowman/ autumn leaves/ summer flowers]


Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Торопова Мария Николаевна iconКомарова Мария Николаевна Тема урок
Цель: формировать знания о предложении как единице речи, воспитание наблюдательности и внимательности
Торопова Мария Николаевна iconЗаочно дистанционный республиканский конкурс макаренковские педагогические...
Факультативы и музейные уроки:«Нэьилиэк историята» и «Амма улууьун историята»
Торопова Мария Николаевна iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Тлана Борисовна заведующая наркологическим отделением, врач нарколог, Чидлеева Надежда Николаевна инспектор по делам несовершеннолетних,...
Торопова Мария Николаевна iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Григорьева Мария Александровна работает в школе-интернате с 2009 года, в должности учителя изобразительного искусства — 17 лет. Мария...
Торопова Мария Николаевна iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Торопова Ирина Валентиновна, учитель русского языка и литературы моу сош №7 г. Шарья
Торопова Мария Николаевна iconБорданенко Мария Васильевна учитель истории и обществознания 2010...
Сведения об авторе: Борданенко Мария Васильевна учитель истории и обществознания
Торопова Мария Николаевна iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Английский язык для студентов гуманитарных специальностей (в двух частях): Учебное пособие / Е. Н. Загладина, ст преп. Н. В. Торопова...
Торопова Мария Николаевна iconРабочая программа по технологии Уровень образования (класс)
Учителя Калиниченко Татьяна Николаевна, Кусочек Наталья Николаевна, Сердюк Елена Ивановна, Ковалевская Людмила Ивановна
Торопова Мария Николаевна iconНа Всероссийский конкурс «Урок XXI века»
Ольга Николаевна мастер по использованию средств икт. Она не только сама использует, но и другим помогает. На нее равняется школа....
Торопова Мария Николаевна iconДополнительная образовательная программа «горизонты истории отечества»...
Возраст учащихся: 15-17 лет, срок реализации дополнительной образовательной программы: 3 года, авторы программы: Минецкая Мария Владимировна,...
Торопова Мария Николаевна iconКраткое содержание проекта Данный проект посвящен теме курса математики 6-го класса «Пропорции»
Вакалова Наталья Николаевна, Ильяшенко Татьяна Алексеевна, Лепяка Елена Николаевна, Перепелица Наталья Васильевна, Чикунова Татьяна...
Торопова Мария Николаевна iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
О событиях военных лет очень много рассказано в книгах, показано в фильмах. Люди, которые жили в западной части нашей страны, своими...
Торопова Мария Николаевна iconРазвитие личности на уроках физики Королькова Нина Николаевна
Королькова Нина Николаевна, преподаватель физики Государственного образовательного автономного учреждения начального профессионального...
Торопова Мария Николаевна iconНина Николаевна Берберова Бородин Нина Николаевна Берберова
Программой по русскому языку под редакцией М. Т. Баранова, Т. А. Ладыженской, Н. М. Шанского (Москва «Просвещение», 2007г.) и методическими...
Торопова Мария Николаевна iconМария Страхова Роман Михайлович Масленников

Торопова Мария Николаевна iconРеферат по литературе на тему «Мария в произведениях А. С. Пушкина»
Вступление


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск