Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 278.72 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
страница1/4
Дата публикации26.01.2014
Размер278.72 Kb.
ТипДокументы
100-bal.ru > Литература > Документы
  1   2   3   4
Вариант 1

1. Прочитайте текст и ответьте на следующие вопросы:

1. What laws did Newton discover?

2. Саn уоu formulate the Law of Universal gravitation?
ISAAK NEWТON
1. Isaak Newton was bоrn in 1642 in the fami1y of а poor farmer. The bоу began his first scientific experiments at school.

2. While studying at Cambridge University, Newton formulated the binomial theorem. In 1662 Cambridge was closed because of the plague and Newton returned to his native vi11age. For the next two years he devoted himself to scientific experimentation.

3. Newton' s great discovery was the law of decomposition of 1ight. The scientist proved that the white light of the sun is composed of rays of light of аll colours of the rainbow. Не also discovered the Law of Universal Gravitation which states that "every particle of matter is attracted bу every other particle of matter with а force inversely proportional to the square of their distance apart".

4. Newton applied the principle of gravitation to prove that the power which guides the mооn around the earth and the planets around the sun is the force of gravity. Another application of the law of universal gravitation was Newton's exploration of the tides.

5. Newton was highly honoured bу his соuntry mеn and in 1703 he was elected President of the Royal Society. Sir Isaak Newton died in 1727 and was buried in Westminster Аbbеу.


  1. Переведите в письменной форме абзацы 3, 4.

  1. Заполните пропуски соответствующей активной или пассивной формой глагола и переведите предложения на русский язык:




  1. Newton (was performed, performed) many experiments with light.

  2. When Cambridge (was closed, closed) in 1662, Newton returned to his native village.

  3. Mass (is measured, measured) in grams or kilograms.

4. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на инфинитивные обороты:

  1. My parents want me to become a chemist.

  2. He is believed to be a very talented person.

  3. Newton is considered to be one of the greatest English scientists.

5. Определите функции инфинитива и переведите предложения на русский язык:

  1. То carry out this experiment will take you a lot of time.

  2. The experiment to be carried out in our laboratory is very important.

  3. He forgot to register the results of the experiment.

6. Поставьте глагол-сказуемое предложения в Past Indefinite Tense (прошедшее неопределенное время), употребляя модальные глаголы can, may, must и их эквиваленты:

1. Не must work hard to finish his experiment.
2. I can devote myself to scientific work.

3. You may repeat your experiment.

7. Заполните пропуски неопределенными местоимениями some, any, no:

1. The Metric System has (some, any, no) advantages over the English System.

  1. Do you remember (some, any, no) facts from Newton's biography?

  2. The young engineer had (some, any, no) experience in such work.

8. а) Прочтите и переведите текст. Выполните задания, которые следуют за текстом.

The two most common types of engines are the petrol engine and the diesel engine. Petrol engines are lighter and smaller than diesel engines. That makes them cheaper, and that is why most cars and motorbikes use petrol engines.

On the other hand, diesel engines use less fuel and last longer than petrol engines. They are also safer and less dangerous. They are widely used in large vehicles such as trucks and trains.

б) Заполните пропуски соответствующей активной или пассивной формой глагола по смыслу и переведите предложения на русский язык:

  1. The engine (cooled, is cooled) by water from the radiator.

  2. Most cars (use, are used) petrol engines.

  3. The electricity (stored, is stored) in the battery.

в) Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на инфинитивные обороты:

  1. Rudolf Diesel is known to be the inventor of the diesel engine.

  2. We expect them to buy a new car.

  3. This motor car is considered to be safe.

г) Составьте три специальных и три общих вопроса к тексту.

д) Выпишите из текста все прилагательные в сравнительной и превосходной степени и переведите их на русский язык.

9. Образуйте причастия I и I от данных ниже глаголов.
put. look, come, pass, open, sit, write, do. drink, want, say.

10. Стоящие в скобках глаголы замените в зависимости от смысла
предложения причастиями I и II. Переведите предложения письменно.

An article (to translate) into Russian is very interesting. (To walk) through the park. I saw some lovely flowers. He stood (to look) out of the window. Do you know the name of the man (to talk) to Mr. Brown? The young mother sat and looked at the (to sleep) child.

11. Перепишите предложения, раскройте скобки, поставив глаголы в Present
Simple Passive Voice, и переведите их письменно.

Some cigarettes (to send) to Uncle Albert. The boxes (to open) quickly. She (to give) a cheque. The article (to translate) from Russian into English. The breakfast, (to make) by my mother. A very interesting article (to write) in the newspaper.

12. Перепишите предложения, раскройте скобки, поставив глаголы в Past
Simple Passive Voice, и переведите их письменно.

The luggage (to take) to the train. A bookshop (to close) very early. She (to take) to the cinema. The room (to warm) by an electric fire.

13. Переведите письменно следующие предложения.

The house wasn't damaged in the storm but a tree was blown down. His last book has just been published. Festivals of song are attended by a lot of people. When was this college opened? Nothing has been done to help him. Many modem buildings are made of steel and glass. This room was cleaned yesterday.

14. Переведите на английский язык.

Когда принесут письма и газеты? Эти вопросы обычно обсуждаются после работы. Сколько домов строятся в нашем городе каждый год? Меня попросили помочь ему закончить эту работу сегодня. Ему могут дать эти журналы в понедельник утром. Об этом фильме много говорят. Вас встретят на станции. Его надо сейчас же найти.

15. Стоящие в скобках глаголы поставьте в Passive Voice, и

переведите предложения. We (to follow) the whole night. The new film (to show) on TV. His books (to discuss) by everyone..

  1. Перепишите предложения, раскройте скобки и поставив глаголы в Present
    Perfect Active Voice. Переведите.

Образец выполнения: They (jo build) a simple boiler. They have built a simple boiler. Они построили простой котел.

We (to do) our homework and can go for a walk now. Your brother {to leave) for Moscow. He (to listen) to the latest news. Jane (to type) a lot of letters today. My brother (to buy) the new French textbook. I (to speak) to him. She (to see) them today. Mr. Smith (to stay) there for a week. They (to take) a shower. We (to look) through these telegrams. Peter (to go) for a walk. 1 ]. Перепишите и переведите предложения, раскрыв скобки и поставив

глаголы в Present Perfect Passive Voice.

Образец выполнения: Enough fuel (to supply). Enough fiiel has been supplied. Доставлено достаточно горючего.

Mike (to show) the new machine. I (to give) two hours to make a decision. The translation (tq do) at once. The rules (to revise) for the next lesson. \ (to tell) to come at three. They (to show) the way to the institute.

Вариант 2

1. Прочитайте текст и ответьте на следующие вопросы:

  1. What was the boy interested in?

  2. Which of Faraday's discoveries do you know?

MICHAEL FARADAY

  1. Michael Faraday, English experimental physicist, was born in 1791 in a poor family. The boy began to work as an apprentice at a bookbinder's shop at an early age. One day a man entered the shop and found the boy studying an article on electricity. The man was surprised to see a boy so interested in such a difficult subject and gave him four tickets for the lectures at the Royal Institutions.

  2. The boy went to the lectures and made notes of what he heard. At the end of the lecture he came to Sir Humphry Davy, the great English scientist, and showed him his notes. Davy was surprised. Later he made Faraday his assistant and helped him in his education.

  3. Faraday had many important discoveries. Among his works are the concept of the magnetic field and the magnetic "lines of force", production of new kinds of optical glass, and research on electrolysis.

4. Faraday produced the first mechanical motion by means of a permanent magnet and an electric current. This is the principle upon which the modem electric motor is based.

5. Faraday was very modest and he loved his work more than honours. He refused to become President of the Royal Society and also refused to be knighted.

  1. Переведите в письменной форме абзацы 1, 2, 3.

  1. Заполните пропуски соответствующей активной или пассивной
    формой глагола и переведите предложения на русский язык:




  1. The unit of electricity "farad" (was named, named) after M.Faraday.

  1. The first lightning rod (was invented, invented) by B. Franklin, the outstanding American scientist.

3. At Cambridge, Newton (was read, read) with great interest the writings of Galileo.

4. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на инфинитивные обороты:

  1. Faraday is believed to be a great English physicist.

  2. We consider Tsiolkovsky to be the father of astronautics.

  3. Popov is known to be the inventor of radio in Russia.

5. Определите функции инфинитива и переведите предложения
на русский язык:


  1. In 1810 Faraday began to attend lectures on natural philosophy.

  2. To study the nature of light and colour Newton carried out many experiments with a prism.

  3. The lecture to be delivered by a well-known scientist is devoted to the problems of ecology.

6. Употребите глагол-сказуемое в будущем времени, используя эквиваленты модальных глаголов:

  1. Не must check the temperature three times a day.

  2. In this figure you can see a diagram of temperature changes.

  3. He may use a barometer to measure the atmospheric pressure.

7. Заполните пропуски неопределенными местоимениями some, any, no:

\. The book contained (some, any, no) diagrams.

  1. Are there (some, any, no) diagrams in the book?

  2. We have (some, any, no) information on this problem.


8. а) Прочтите и переведите текст. Выполните задания, которые следуют за ним.

The main part of the engine is called the block. It consists of the cylinders and the valves. Air and petrol go into the block by means of the carburettor. The petrol reaches the carburettor from the petrol tank through the action of the petrol pump.

There are two main types of petrol engines: 4-stroke and 2-stroke. All cars and larger motor-cycles are known to use 4-stroke engines. But most smaller motorbikes use 2-stroke engines. They are smaller and cheaper than 4-stroke engines.

б) Определите функции инфинитива и переведите предложения на русский язык:

  1. It took me an hour to find a fault in the car.

  2. The engine to be used in this truck is of a new design.

  3. It's dangerous to drive in such bad weather.

в) Употребите глагол-сказуемое в будущем времени, используя эквиваленты модальных глаголов:

  1. Не must check a fuel level in his car.

  2. You can easily do this work.

  3. You may find all the necessary material in the library.

г) Напишите пять вопросов к тексту, начинающихся с What?How? How many? Where? Why? Образуйте причастия I и I от данных ниже глаголов.

go, move, play, shine, read, pass, receive, send, collect, take, translate.

9. Стоящие в скобках глаголы замените в зависимости от смысла
предложения причастиями I и II. Переведите предложения письменно.

The man (to walk) in the street is our teacher. While (to read) he made notes, He heard the sound of the radio through the (to close) door. The problem (to discuss) at the meeting yesterday is very important. The sea (to wash) Norway in the south­west is called the North Sea.

10. Перепишите предложения, раскройте скобки, поставив глаголы в Present
Simple Passive Voice, и переведите их письменно.

Many houses (to build) in our town. The luggage (to take) to the train. I (to send) to Moscow. Our family (to invite) for tea. Her work (to finish) early.

11. Перепишите предложения, раскройте скобки, поставив глаголы в Past
Simple Passive Voice, и переведите их письменно.

The waiting-room (to clean) by Tom. All the questions on the paper (to answer) by the students. Some cigarettes (to send) to Uncle Albert. The car (to drive) by John.

12. Переведите письменно следующие предложения. .

Many accidents are caused by dangerous driving. When was that castle built? Three men have been arrested by the police. He was listened to with great attention. 1 am not often invited to parties. Summer holidays are often spent in the south by most people. His new collection of poems has just been published.

13. Переведите на английский язык.

Ему показали дорогу к Министерству, Кем написана эта книга? Скоро здесь будет построена новая библиотека. Мне только что рассказали об этом. Работа должна быть выполнена сегодня. Какие книги обсуждаются в классе? Их проэкзаменуют в среду утром. Мне велели придти сюда в 5 часов.

  1. Проспрягайте письменно глагол to bring в Present Progressive Active Voice.

15.Стоящие в скобках глаголы поставьте в Past Progressive Passive Voice, и
переведите предложения.

The old houses (to knock) down. A lot of efforts (to make) to buy the house. All night we (to wake up) by a loud music.

  1. Перепишите предложения, раскройте скобки и поставив глаголы в Present
    Perfect Active Voice, Переведите.

Образец выполнения: They (to build) a simple boiler. They have built a simple boiler. Они построили простой котел.

William (to take up) an English course. She (to show) you the contract. Jack (to test) this machine. I (to post) the letter on my way home. Mary (to book) the tickets. We (to take part) in the experiment. Our family (to go) to the seaside. She (to visit) China twice. I (to be) to 47 different countries. They (to forget) her name and they can't remember it now. Tom (to start) hisinew job. 11. Перепишите и переведите предложения, раскрыв скобки и поставив

глаголы в Present Perfect Passive Voice.

Образец выполнения: Enough fuel (to supply). Enough fuel has been supplied. Доставлено достаточно горючего.

The doctor (to send) for. This problem (to solve) very easily, George (to send) to America by his company. My bicycle (to steal). The football match (to cancel) this morning. My room (to paint) in green

Вариант 3
  1   2   3   4

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск