Урока: комбинированный Задачи





Скачать 118.29 Kb.
НазваниеУрока: комбинированный Задачи
Дата публикации03.10.2014
Размер118.29 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Литература > Урок
Конспект мультимедиа урока английского языка, проведенного в 31 группе специальность 050709 «Преподавание в начальных классах» специализация «Учитель иностранного языка начальной школы» ГОУ СПО «Мишкинский профессионально-педагогический колледж»

Тема: Houses and Home

Тип урока: комбинированный

Задачи:

1. Образовательные:

- актуализировать знание лексики по теме «Мой дом»;

- познакомить с различными типами национальных домов в Америке и России

- Расширять кругозор студентов: познакомить с существующими традициями в домах России и Великобритании: духи-обереги дома – Домовой и Бруни.

2. Воспитывающие:

–учить студентов проявлять интерес к стране изучаемого языка;
повышать мотивацию к изучению иностранного языка;
–осуществлять эстетическое воспитание студентов;
–воспитывать любовь к родному дому, родным и близким людям;
– воспитывать толерантность и культуру поведения.

3. Развивающие:

-учить давать оценку, высказывать свое мнение на английском языке;

– активизировать внимание студентов на занятии, создавать благоприятный психологический климат;

–способствовать развитию творческой деятельности студентов;
–развивать аналитико-синтезирующее мышление;

– развивать умение сравнивать, обобщать, абстрагироваться.

4. Практические: совершенствовать:

- речевые навыки;

-навыки монологической речи;

-навыки аудирования;

-навыки работы с сетью Интернет: поисковой интернет- системой «Яндекс» и с интернет- энциклопедией «Wikipedia», а так же с онлайн- словарем «Аbbyy».
Оборудование: учебные компьютеры, С.И. Ожегов “Словарь русского языка. Русский язык”, сигнальные карточки «Fine», «OK», «So-So» (Приложение 1).

Медиаматериалы: продукты проектной деятельности студентов по темам: «Духи дома в России и Великобритании», « Дома в США и России», учебная мультимедийная презентация по теме урока

Использованная литература и ресурсы сети Интернет:
1. http://www.schoolenglish.ru/activities/

2. http://www.openclass.ru/lessons/179740

3. http://festival.1september.ru/articles/579491/

4. English: http://eng.1september.ru/2000/no14_3.htm

5. English: http://eng.1september.ru/articlef.php?ID=200700310

6. http://en.wikipedia.org/wiki/Domovoi

7.Яндекс-картинки: http://images.yandex.ru/yandsearch?text=%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B9&stype=image

8. http://en.wikipedia.org/wiki/Brownie_%28folklore%29

9. Яндекс -картинки: http://images.yandex.ru/yandsearch?text=%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5%20%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B0&rpt=simage&img_url=sob.ru%2Fupimg%2Fissue%2F3568&p=5

10. Яндекс -картинки: http://images.yandex.ru/yandsearch?text=%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B5%20%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B0&stype=image

11. Флеш-картинки по теме дом: http://www.eslflashcards.com/preview.php?id=27

12. Онлайн-словарь: http://lingvopro.abbyyonline.com/ru
План урока:
1. Организационный этап.

2. Фонетическая зарядка.

3. Речевая зарядка.

4. Сообщение темы и цели урока.

5.Лексические упражнения.

6.Аудирование.

7. Работа над мини-проектами.

8.Итог урока. Объяснение домашнего задания. Рефлексия.
Ход урока


Teacher’s speech

Student’s activity

Notes


I. Warm-up
T.: Good morning, students!I’m glad to see you. Take your seats. Today we have a very unusual and interesting lesson.

T.: I see that you are ready for the lesson. I hope you will be attentive and active. And at the beginning of the lesson I want to know your mood. How are you? There are different cards on your desks. Look at the scheme on the board and show me your cards.

T.: I see. As for me I’m fine today! And how are you?

T.: We continue our lesson.

  • Who is on duty today?

  • Who is absent?

  • Why is he/she absent?

  • What date is it today?

  • What day of the week is it today?

  • What is the weather like today?

T.: Well thank’s!

II. Phonetic exercise

T.: Listen to the speaker and repeat the words all together.
['houm], [swi:t], [i:st], [west], [best], [mai], ['ka:sl]
T.: Repeat the words one by one. Be attentive please!
III. Speech exercise
T.: Well look at the screen. You see the proverbs. Listen to the speaker attentively! And repeat the proverbs.

Proverbs:

Home, sweet home - Дом милый дом.

East or west, home is best. - В гостях хорошо а дома лучше.

My home is my castle. Мой дом- моя крепость.

T.: Try to give the Russian equivalents of these proverbs

T: What proverb can help you to express your feelings now? Why? Thank you for your opinions.

T.: Don’t forget these proverbs. They are very wise and helpful for you.

IV. Topic and aim of the lesson

T.: And as you have guessed the topic of our lesson is Enjoy your house and home.

T.: At our lesson we’ll speak about the definitions of two main words “House”, “Home”, we’ll know more information about Russian and American houses, and we’ll learn the new information about interesting traditions in Russian homes and we’ll add the information about the house spirits in Russia and in Britain, such as Domovoy and Brownie.

T.: Now let’s start our work.

The meanings of the words

Разграничение понятий “house” и “home”.

T: I wonder, do these two words mean the same? Try to make a conclusion.

T.: Will you be so kind to read for us the definition of the word “дом” from Ozhegov’s vocabulary of the Russian Language. (С.И. Ожегов “Словарь русского языка. Москва “Русский язык”, 1988. стр. 141”)

  1. Дом – жилое здание, а также люди, живущие в нем.

  2. Квартира, а также семья, люди, живущие вместе, их хозяйство.

  3. Учреждение, заведение, обслуживающие какие-нибудь общественные нужды.

  4. Династия, род (устар).

T: Do Russians have two different words as English people about this point?

T.: Don’t forget about the definitions of the words. At the end of our lesson, you have to know the differences between these two words. Be attentive please!

V. Lexical exercises

T.: Let’s start our work from the word “HOUSE”.

T: Now we have to fasten the rooms in the house. Look at the screen and repeat after the speaker.

Words:

Hall

Living-room

Bedroom

Kitchen

Bathroom

Garage

garden

T.: Listen and repeat once again the words!

T: Thanks for a good reading.

T.: The next task for you: Find the words read and match. Listen to the task Look at the screen some illustrations can help you!

T.: Check your answers!

Key:

1. Living-room

2. Window

3. Garden

4.Door

5. Bedroom

6. Kitchen

7. Bathroom

T.: The next task for you: Look at the screen. Listen to the task. Put the words in the alphabetical order.

Key:

bathroom

bedroom

door

garage

house

kitchen

living room

window

T.: And now answer the questions about your house. Look at the screen and answer the questions:

Questions:

1. Have you got a large house?

2. How many rooms are there in your house? Name them.

3. What room is the largest in your house?

4. What room is very cosy in your house?

5. Is there much furniture in your house? What furniture do you have in a house?

T.: Now make a conclusion, say some words about your house.

VI. Listening for comprehension

T.: Listen to the text be ready to correct wrong sentences after the text you have one minute to read the sentences.

T.: But before your listening, we will work with the unknown words. Look at the screen you can see these words.

T.: Listen to the task! Repeat these words after the speaker. Pay attention to the meaning of the words.

Unknown words:

meeting place- место встречи

tasty-вкусный

tidy-аккуратный

window-sill-подоконник

chatting-беседа; беседовать

gravitate -устремляться

Text

OUR SPECIAL ROOM

The kitchen is the most important room in many houses. So it is in our house. It is not only where we cook and eat but it’s also the meeting place for family and friends. It is not very big. It is the warmest room in winter. You can always find something tasty there. It’s tidy. There are never dirty dishes in the sink. There are wonderful flowers on the window-sill. The blue curtains on the window make our kitchen very cosy. It is wonderful when we all sit round the table drinking tea and chatting about everything. We usually tell Mum our secrets and discuss our plans for the future in the kitchen. Whenever we have a party, our friends gravitate to the kitchen. It’s our special room.

T.: Correct the mistakes:

1. The kitchen is a rather important room in many houses.
2. The living room is the meeting place for family and friends.
3. It is the warmest room in summer.
4. There are always dirty dishes in the sink.
5. The pink curtains on the window make our kitchen very cosy.
6. We usually chatter in the kitchen.

Check yourselves!!!

T.: Say for example: This sentence is wrong. The mistake is… . The correct variant is… .

1. The kitchen is the most important room in many houses.
2. A kitchen is the meeting place for family and friends.
3. It is the warmest room in winter
4. There are never dirty dishes in the sink.
5. The blue curtains on the window make our kitchen very cosy.
6. We usually chatting in the kitchen.

T.: Thank you for your attentive work. Now let’s have a short rest

Stand up and look around.
Shake your head and turn around,
Stamp your feet upon the ground.
Clap hands, and then sit down.
Stand up and look around.
Make a bow and turn around.
Stamp your feet upon the ground,
Clap hands and then sit down.

T.: Well I think now you know the meaning of the word “House”.

T.: And what is about the next main word “Home”. Now we’ll know it.

You know, that the word “home” include some words, they are: our Motherland, our family, our pets and at the last it’s a building.

T.: Let’s prove it. I think, you know that in every country homes have its traditions and its own spirit and a soul.

VII. Making the projects

T.: Now let’s be divided into two groups. Let’s create and show the small projects. The first group have to create the project under the topic: “ Homes in America and homes in Russia”. And the second group – the project under the topic: “Home spirits in Russia and in England”.

-But be attentive please! You have to get the information from the Internet.

Look at the screen. Use these links and find the necessary information and illustrations. You can use online-dictionary.
T.: Now let’s show the 1st progect!

T.: Now let’s show the 2nd progect!


T.: Well. Thank you for your work students. Now we know the most interesting information about different traditions, homes and home spirits in different countries.
VII. Summarizing
T.: And now the main question of our lesson: What is the most important word for you? HOUSE or HOME and why?

T.: Look at the screen you can see the scheme. You can give the answer from the words:

The most important word for me is… because….

T.: I’m pleased with your work. Thank you. Your marks are …

T.: And now your hometask: You have to write a letter for Kuzya. Try to say him:

some information about your home and your house duties, about your family, especially about your parents, brothers and sisters and of course your own senses to your family.

T.: I want to say my last wishes for you: Don’t forget that your home is your castle. Take care of your parents and close people, love them always. I want to present you small symbols of happy home. I hope they’ll bring warm and peace into your homes. I wish you good luck, kindness happiness and only peace in your home.

Reflection
 T: Let`s make a conclusion. What emotions do you feel now? Why?Use the words and phrases from the screen.

T: It's time to say «good-bye». Will you stand up? - Our lesson is over. Good-bye





Приветствуют учителя, садятся

показывают карточки в соответствии с их настроением.


Студенты отвечают на вопрос “How are you?”, используя опору
Дежурный говорит о погоде, используя слова на слайде

Студенты читают слова по транскрипции друг за другом вслух

Студенты повторяют пословицы все вместе за учителем. Фронтально переводят пословицы и высказывают свои мнения о пословицах

Работа в парах. Студенты находят значение слова и зачитывают его вслух.

Рассмотрение схемы на экране

Отвечают на вопрос учителя. Каждый студент зачитывает одно значение слова.

Студенты отвечают на вопрос

Студенты смотрят на иллюстрации, слушают диктора и повторяют названия комнат за диктором

Студенты решают головоломку. Называют найденные слова по порядку.
Студенты располагают слова в алфавитном порядке и проверяют себя с помощью ключа на слайде.


Студенты отвечают на вопросы устно. (St1,st2…) (фронтальная работа)

Работа с незнакомыми словами. (Speaker-Cl;st1,st2,st3…)
Студенты слушают текст дважды и исправляют ошибки в предложениях на слайде.

Студенты исправляют ошибки в предложениях, говорят правильный вариант (фронтальная работа)

Студенты высказывают ответы вслух и сверяются с ответами на слайде

Выполнение физминутки.

Подготовка и презентация проекта 1 подгруппы «Дома в Америке и в России»

Подготовка и презентация проекта 2 подгруппы «Духи дома в России и Англии»

Студенты высказывают свои мнения.

Студенты фиксируют информацию план написания письма

Студенты записывают домашнее задание.


Студенты высказывают свои мнения.

+ I feel…( satisfaction , proud, happiness, joy, success, surprise) because I …(was not bored; worked hard; answered properly; was active, emotional; fulfilled the task;

received a good mark).

- I feel… (unsatisfaction, boredom, sadness, irritation) because I …(was bored; worked hard ; didn’t relax).




Слайд 2


Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10

Слайд 11

Слайд 12,13,14,15,16,17,18,19,20

Слайд 21


Слайд 22

Слайд 23

Слайд 24

Слайд 25


Слайд 26
Слайд 27

Слайд 28

Слайд 29

Слайд 29

Слайд 30


Слайд 31

Слайд 32


Слайд 33,34, 36

Слайд 37

Слайд 38

Слайд 39


Слайд 40,41

Слайд 42

На фоне звучит музыка:

Aleksander Desplat “New Moon” (the Meadow)


Слайд 43

Слайд 44


Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Урока: комбинированный Задачи iconКонспект урока в 4а классе. Тип урока: Комбинированный. Цель урока:...
«Толковый словарь русского языка» С. И. Ожегова, «Вальс цветов» П. И. Чайковского, павлово-посадские цветные платки, изделия декоративно-прикладного...
Урока: комбинированный Задачи iconУрока: комбинированный Задачи
Цель: изучить потоки вещества и энергии в экосистеме и продуктивность сообщества
Урока: комбинированный Задачи iconУрока: комбинированный Цели и задачи
Сформировать представления о количестве, географическом положении, природных ресурсах, значении и охране морей России
Урока: комбинированный Задачи iconРастительный организм как единое целое. Тип урока: комбинированный. Задачи
Систематизировать знания о взаимосвязи всех органов в растительном организме и взаимосвязи растения со средой
Урока: комбинированный Задачи iconУрок по геометрии в 11 классе Тема урока: «Объем конуса»
Это комбинированный урок: повторения, введения нового материала и первичного закрепления знаний о конусе. Организация урока позволяет...
Урока: комбинированный Задачи iconКонспект урока Тема урока: «Алканы: структура, номенклатура» Подготовка...
Орг момент. Актуализация знаний. Домашнее задание (дневник оставить для проверки и оценки)
Урока: комбинированный Задачи iconКонспект урока Тема урока «Плотность вещества». 7 класс
...
Урока: комбинированный Задачи iconКонспект урока по немецкому языку Тема урока : Ferien und Bücher....
Учебник немецкого языка для 8 класса «Schritte 4» Бим И. Л., доска, мел, дидактический материал
Урока: комбинированный Задачи iconКонспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме:...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме: " learning more about each other"
Урока: комбинированный Задачи iconТема урока: Do you care about your health?
Урок комплексного применения знаний, умений и навыков (комбинированный тип урока)
Урока: комбинированный Задачи iconРешение нетиповых ситуаций. Цели урока
Тип урока: комбинированный ( контроль качества знаний, диагностика и коррекция затруднений)
Урока: комбинированный Задачи iconКонспект урока немецкого языка, 6 класс Учебник : И. Л. Бим: Deutsch,...
Оснащение: учебник, раздаточный дидактический материал; наглядные пособия (картинки); доска и мел; опоры на доске
Урока: комбинированный Задачи iconКонспект урока немецкого языка, 6 класс Учебник : И. Л. Бим: Deutsch,...
Оснащение: учебник, раздаточный дидактический материал; наглядные пособия (картинки); доска и мел; опоры на доске
Урока: комбинированный Задачи iconТип урока: комбинированный урок Класс: 9 Цель урока
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования
Урока: комбинированный Задачи iconУрока: Операционная система Вид урока: Комбинированный
Показать применение сервисов Интернета в коллективной работе над одним документом
Урока: комбинированный Задачи iconУрока: комбинированный. Задача урока
Задача урока: показать глубину трагедии русского народа, ввергнутого в братоубийственную войну, определить возможности выхода из...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск