План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды





Скачать 84.75 Kb.
НазваниеПлан конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды
Дата публикации28.11.2014
Размер84.75 Kb.
ТипКонспект
100-bal.ru > Информатика > Конспект
Раздел 3.Материалы, иллюстрирующие работу, конспекты уроков, сценарии и т.д.

  • План конспект интегрированного урока чтение – краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть.

  • Тема: В.Осеева. По ягоды.

  • Цель: Привить любовь к родному краю, к его лесным богатствам. Учить различать ягоды. Понять их, как лекарственные средства. Охранять и беречь ягоды. Развить эмоциональное восприятие содержание текста. Учить понимать причину поступка Нади, героя рассказа. Ознакомление с гербариями.

  • Оборудование: 1. Учебник: А.С.Жулёва и др.Книга для чтения. 2 класс. Н.Я.Дмитриева, И.П.Повлинец. Естествознание. 1 класс.

  • 2. Картины ягод: малины, земляники, красной м чернойсмородины, голубики, брусники.

  • 3. Гербарии земляники, черной смородины и брусники.

  • 4. Реферат ученицы 2 «е» класса Поповой Марины «Лекарственные ягоды Верхневилюйского улуса».

  • I.Организационный момент.

  • - сообщение темы урока.

  • - постановка и формулировка целей урока.

  • II. Работа над новым материалом.

  • Выступление Поповой Марины с рефератом «Лекарственные ягоды Верхневилюйского улуса»:

  • - ознакомление с содержанием реферата.

  • - актуальность выбранной темы.

  • Название лекарственных ягод, растущих в нашем улусе (определение видов).

  • -использование ягод в народной медицине.

  • - доступные рецепты изготовление лекарств в домашних условиях.

  • - охрана лекарственных ягод.

  • III. Работа над картинками ягод:

  • 1. название видов.

  • 2. места их распространения.

  • 3. свойства ягод: внешний вид, форма, цвет, вкус.

  • 4. срок поспевания ягод в республике.

  • IV.Демонстрация гербариев земляники, черной смородины и брусники

  • а) сбор лекарственных ягод

  • б) сумка.

  • в) хранение.

  • г) изготовление гербариев (оформление)

  • V.Работа по учебнику.

  • 1. Чтение текста В.Осеевой. По Ягоды.

  • - жужжащее – работа над беглостью чтения.

  • - чтение шепотом – работа над правильностью чтения.

  • - чтение «глазами»:Работа над сознательностью чтения.

  • - нахождение незнакомых слов (объяснение лексического значения слов, работа над прожужжением, над написанием слов).

  • 2.обобщение после чтения рассказа.

  • - как собирала Надя ягоды?

  • - почему Наде стало стыдно?

  • -как Надя исправила свою ошибку?

  • - как вы думаете, какую ягоду могла собрать Надя?

  • - что она могла приготовить из ягод?

  • VI. Игра «Сладкие ягоды». (Учитель называет цвет, форму и вкус ягод, ученики показывают и называют ягоды).

  • VII. Закрепление изученного материала.

  • 1. что можно приготовить из ягод,

  • -напитки, варенья, сушеные ягоды, листья, желе.

  • 2.Как можно использовать ягоды в народной медицине.

  • - сделать примочки, настои.

  • - приготовить – морсы, напитки, чаи.

  • - приготовить сиропы и т.д.

  • 3. как и где хранить?

  • выводы делают сами учащиеся.

  • VIII. Обобщение урока.

  • - подведение итогов:

  • что мы узнали?

  • какая девочка Надя?

  • чему научились?

  • - выставление оценок.

  • - домашнее задание.

cc7c6a40

Сценарийдар

Ѳс хоьооно – ѳбγгэ номо5о

Орто саастаах оскуола о5олоругар аналлаах конкурс сценарийын барыла

Кылааьы хамаандаларга араарыллар (2,3 эбэтэр 4). О5олор эрдэттэн ѳс хоьооннорунан пантомима, уруьуй, кинигэ бэлэмнэниэхтээхтэр. Кылааьы ѳс хоьооннордоох плакаттарынан, уруьуйдарынан киэргэтиллиэхтээх.

Олох-дьаьах, быьыы-майгы туьунан тγмγктэммит ѳйγ͟-санааны а5ыйах тылынан дьγһγннээн этии ес хоьооно диэн ааттанар. Кини дьуерэлии тылынан оноьуллар, уксугэр аллитерациялаах буолар, арыт рифмалаах да буолар.

Ес хоьооно уус-уран, киэбэ сытыы, дьэнкэ буолан киьи ейугэр тутуллумтуо уонна олоххо киэнник тэнийимтиэ.

Уйэ-уйэ бэйэтэ тус-туьунан ес хоьооннору уескэтэн иьэр. Былыргы ес

хоьоонноро маннайгы киьи ейдебуллэриттэн, мифологиятыттан ситимнээхтэр.

Ол иьин сорохторо эргэрэн туттуллубат буолан умнуллаллар. Ол оннугар сана ис номохтоох билинни бириэмэ5э сеп тубэьэр ес хоьоонноро уескээн тахсан иьэллэр.

(Ыытааччы манна хабааннаах уонна бу конкурс сыалын-соруда5ын быьааран киирии тыл этэн куоталаьыыны са5алыыр).

I туьумэх.Хамаандаларга сыыьа суруллубут ес хоьооннордоох илиис тунэтиллэр. Ким урут кеннерен суруйбут хамаанда кыайар.

Сорудахтар: 1.Тот тонуй, дьаданы уруумсах, Ат ааттаах, суол киьитэ до5ордоох.Беппуруек буетэ, унуохта тиниктээ.Ыарыьах танараьыт, суол сурахтаах. Уорда намырый, хадаар хаата. Айан киьитэ аргыстаах, аччык амарах.Эппиэтэ: 1. Тот тонуй, аччык амарах. Ат ааттаах, суол сурахтаах.Беппуруек буетэ, хадаар хаата. Ыарыьах танараьыт, дьаданы уруумсах. Уорда намырый, унуохта тиниктээ. Айан киьитэ аргыстаах, суол киьитэ до5ордоох.

Уруок: аа5ыы уруога, 2 кылаас

Уруок темата: В.П.Миронов «О5олоох чыычаах»

Уруок тиибэ: ырыа, аа5ыы, уруьуй уруоктарын дγѳрэлээьин

Уруок тутула: саӊа теманы бары

Сыала: - О5о ыллыыр, аа5ар, ѳӊγ таба туьанар дьо5урун сайыннарыы;

- Аа5ыы араас кѳрγӊнэрин туттуу, киллэрии;

- Айыл5а5а, чыычаахха харастабыллаах сыьыаны иитии

Туттар тэриллэр: компьютер, проектор, экран, тγӊэтиллэр матырыйаал, уруьуй.

Уруок хаамыыта:

1.Тэрээьин чаас

2.Чыычаа5ы билиьиннэрэр бэсиэдэ

3. Айымньыга киирии

4. Ырыа γѳрэтии

5. Чыычаахтары кырааскалааьын

6. Тγмγк

1. Тэрээьин чаас:

- Дорооболоруӊ! Бγгγн эьиэхэ ырыа, аа5ыы, уруьуй уруоктарын дьγѳрэлээн ыыта кэллибит начальнай оскуола учууталлара Сидор Васильевич, Агидора Ивановна уонна Кγннэй Алексеевна.

(чыычаахтар саӊалара иьиллэр, чыычаахтар ойуулара дуоска5а ыйанан тураллар).

2.Бэсиэдэ:

- О5олоор, бγгγн биьиги туох туьунан кэпсэтиэхпитий?

- Сѳп, чыычаах.

- Чыычаахтар киьи оло5ор суолталара, туьалара тугуй?

- Υѳнγ-кѳйγγрγ сиир. Онон биьиги тулалыыр эйгэбитигэр (айыл5а5а) туьаны а5алаллар эбит.

- Ханнык чыычаахтары билэ5ит?

- Сѳп, маладьыастар.

3.Айымньыга киирии

- Бγгγн билсиьэр айымньыбыт аата «О5олоох чыычаах».

- Бу γс биллиилээх дьонтон хайалара кэпсээни суруйбута буолуой?

- Бу уруокка билсиьиэхпит Вениамин Павлович Миронов «О5олоох чыычаах» диэн кэпсээнин кытта.

Билбэт тыллары быьаарыы:

А) аба5а – а5аӊ бииргэ тѳрѳѳбγт убайа

Б) Ыа5айа – туостан оӊоьуллубут кыл кылдьылаах иьит.

В) кѳѳчγктγγр – ымсыырдар

Г) тѳтѳлѳ суох – тохтоло суох

Д) эрбэьин от – тороххой уьун умнастаах, салбахтаах (двухдольнай) сэбирдэхтээх от (сыыс от).

Е) дьаахханар – куттанар

Ж) кѳӊγс – аа5ыы суулла турар туруору сыырдаах дириӊ аппа γрэх ( эбэтэр дириӊ аппа)

- кэпсээни 3 чааска арааран о5олорго тγӊэтии

- Аа5ыы кѳрγӊнэрин киллэрии (искэ аа5ыы, тэтимнээхтик аа5ыы, ботугураан аа5ыы, хара5ынан аа5ыы)

1 чааска ыйытыы: - Сиэнньэ тугу сѳхтѳ?

2 чааска ыйытыы: - Чыычаах то5о айманна ?

3чааска ыйытыы: - Чыычаах о5олоро хайдах быыьаннылар ?

-Эрээттэн биирдии о5о аахпыт чааьын кэпсиир.

О5онньор , ырааьыйа γγнγγлээх кѳп отун субу а5ай таптайбыт сыты хотуурунан тэлэ солон , уӊуоргу кытыыга тахсар. Онно тиийэн эргийэн, хадьымалын кэӊэтинэр. Онтон хотуурун угун инчэ5эй буорга батары анньаат , отуу аттыгар оонньоон букунуйа сылдьар сиэнин ыӊырар:

-Чыычаах , кэл эрэ,ыа5айа5ын илдьэ.

Сиэнньэ,эбэтэ тигэн биэрбит кыл кылдьыылаах ыа5айатын то5онохтонон, ѳрѳьѳлѳммγт окко батылла-батылла, аба5атыгар тиийэр. Ону кэтэьэн турар аба5ата , иннин ыйа-ыйа:

- Кѳр эрэ, оол-оол γѳт тѳрдγн?

- Тыый , аба5аа, хапта5ас дуу? Оо , хойуутун ньии, кытарчы буспутун ньии! Дьэ , хомуйда5ым . . .

Кытарчы буспут хапта5ас субу иннигэр кѳѳчγктэнэр. Ытыьын толору хапта5ас γргээн ылар уонна ыа5айатыгар тиэрдиэхчэ буолан иьэн, халытан , айа5ар илпитин бэйэтэ билбэккэ хаалар. Эчи, минньигэьин! Оннук сиэмэхтээх баран ийэбэр , эбэбэр кэьии дии санаан , ыа5айатыгар итигэстээн тобугураппытынан барар.

Хойуутун , бѳдѳӊγн батыьан , бѳлѳх ук ортотугар киирэн хаалар. Арай туох да тѳтѳлѳ суох чыбыгырыйар, айманар саӊаны истэн , бол5ойон кѳрѳр. Бѳлкѳйдγγ γγммγт сэппэрээк γрдγнэн чыычаах тѳттѳрγ – таары кѳтѳн тырыбынай да тырыбынай буолар. Онтон эмискэ кынатын сараччы туттубутунан сиргэ кэлэн тγьэр, дабыдалын соьон, чыбыгырыы-чыбыгырыы сэппэрээктэн туора сир диэки сγγрэ сатыыр.

Бу о5олоох чыычаах барахсан аймана сылдьарын уолчаан сэрэйэр. Уйатыгар туох суоьаата? Киниттэн дьаахханар дуу? Биир суон γс ук буолан сараадахтанан γγнэн тахсыбыт сиригэр хара5а хатанар. Чээн, уйата ити баар эбит дии! Чугаьаан кѳрбγтэ сымыыттарын саӊа тэспит чыычаах о5олоро ара5ас тумустарын сыыьын атытан оӊоӊноболлор. Аьыахтарын ба5араллар быьыылаах.

Арай … хаппыт сэбирдэх сырдыргыыр, эрбэьин от тѳбѳтѳ хамсыыр, туох эрэ иьиирэр курдук сирилиир. Уолчаан хаппыт мутугу тоьутан, оту арыйан кѳрѳр. Арай, до5оор, эбириэн ѳӊнѳѳх, уп-уьун эриэн γѳн кγтγр бу тыылла сытар! (Ѳлγѳхγмэ5э эриэн γѳн элбэх буолар). Онтон киьиттэн куттанна5а буолуо, субуллаӊнаан-бγгγллэӊнээн, кѳӊγс аппатыгар киирэн сγтэн хаалар. Уолчаан дьэ куттанан, кэтэ5инэн чинэрийэр, хаьыытыыр:

- Аба5аа! Манна эриэн γѳн баар!

О5онньор хотуурун тγргэн γлγгэрдик киэр элитэн баран, сиэнин диэки сγγрэн бакылдьыйар. Аара кγрγѳ тутаары хатар уурбут тоьо5отун харбаан ааьар. Кэлбитэ, эриэн γѳн онно сойбут. Сиэнин сиэтэн, ыа5айаларын ылан тѳттѳрγ бараллар.

- Аба5аа, онно чыычаах уйата баар ээ. Эриэн γѳн чыычаах о5олоркн сиэри гынар быьыылаах, - диир уолчаан уонна аьынан ытамньыйан ылар.

- Били чыычаах уйатын булла5а, - диир аба5ата. – Ол хотокулары быыьааттахха сатанар. Ити мо5ой ба5айы сγгγннγѳ суо5а.

Уоллаах о5онньор хапта5астаах ыа5айаларын хаалларан баран, эмиэ тоьо5олорун ылан, ол чыычаах уйалаах стргэ тиийэллэр. Баттыы сытар чыычаах дьон кэлбитигэр уйатыттан кѳтѳн тахсан, γѳт лабаатыгар олорунар.

О5онньор тиэтэйбэккэ, кѳӊγс хас оллороотун-боллороотун барытын сирийэн кѳрѳр. Онтон биирдэ сиэнэ кѳрдѳ5γнэ, γѳл тоьо5о хаста да кγѳрэӊнээн ылар, эриэн γѳн кутуруга эриллэӊнээн баран, ньим барар.

- Саха сиригэр эриэн γѳн баарын урут истэр этигит дуо? То5о?

- Кэпсээӊӊэ ханнык чыычаах туьунан кэпсэнэрэ буолуой?

4.Ырыа γѳрэтээьинэ

- Билигин биьиги чыычаах туьунан ырыа γѳрэтиэхпит.

- Ырыа тылын М.Куличкина суруйбут, онтон мелодиятын В.Ноев айбыт.

А) ырыа тылын аа5ыы, ырытыы

Б) учуутал ыллаан иьитиннэриитэ

В) куплеты γѳрэтии

Г) о5олор ыллаан иьитиннэриилэрэ

- Кып-кыра кγѳрэгэй,

Кγѳх оттон кγγс ылан,

Кγѳгэйэр γрдγккэ

Кγѳгэйэн тахсаӊӊын

Х.Ы.: Дьиэрэй дуу, дьиэрэй дуу

Дьиримнии сылдьаӊӊын,

Кγѳрэй дуу, кγѳрэй дуу,

Кγѳрэгэй чыычаа5ым.

- О5олоор, кγѳрэгэй туьунан ырыа ыллаатыбыт.

5. Чыычаа5ы кырааскалааьын

- Саха сиригэр чыычаах арааьа элбэх. Ханнык чыычаахтары билэ5итий?

- Сѳп, маладьыастар. Ол курдук сорох чыычаахтар саас со5уруу дойдуттан кѳтѳн кэлэллэр. Онтон сорох чыычаахтар тѳьѳ да тыйыс тымныылаах кыьыммытыттан куттаммакка, толлубакка Саха сиригэр кыстыы хаалаллар эбит.

- (чыычаахтары кѳрдѳрγγ)

- Ымыы

Кыыьар кыьыл тγѳстэрдээх,

Кырааскалаах кынаттаах,

«Чуруп-чуруп» ырыалаах

Кыбыы-кγрγѳ кырыытыгар

Турар талах лабаатыгар

Туораах-сиэмэ кѳрдѳѳтѳ

Чубугураан ыллаата.

- Ымыы чыычаа5ы кытта билсиьии, тас кѳрγӊγн ырытыы

- (бэлэмнэммит мватырыйаалы тγӊэтии, ону кырааскалааьын)

- (γлэлэри быыстапкалааьын)

- Бу кэрэчээн чыычаахтары киэргэтэн кырааскалаатыбыт. Саха сиригэр кыстыыр чыычаахтарбытыгар биьиги тугунан, хайдах кѳмѳлѳһγѳхпγтγн сѳбγй?

6.Тγмγк

- Уруокка тугу гынныбыт?

- Бу уруоктан туох саӊаны биллигит?

- Тугу ордук сѳбγлээтигит?

- Кѳрсγѳххэ диэри!

Рефлексия

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconПлан-конспект урока чтения (1 «А» класс) Тема: Чтение слов с буквами Ц, ц
...
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект интегрированного урока по литературе и икт по теме: «Путь...
План-конспект интегрированного урока по литературе и икт по теме: «Путь исканий Пьера Безухова» (10 класс)
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект урока по русскому языку. 1 класс. Тема урока: Алфавит
...
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект урока литературное чтение 4 класс Тема урока: «Фет чтение...
Цель урока: развитие гражданской активности учащихся, политической убеждённости в том, что нужно учиться быть избирателем для того,...
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconСценарий открытых уроков по биологии
План-конспект интегрированного урока по литературе и икт по теме: «Путь исканий Пьера Безухова» (10 класс)
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект урока по русскому языку 1 класс Тема: урок-игра «Правописание собственных имен»
...
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconТема: в осеева «Сыновья». Дополнительное чтение: И. Панькин «Легенда о матерях»

План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект урока окружающего мира 3 класс Тема: Животноводство
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект урока по литературе. 6 класс. Тема урока: «Благородный разбойник»
План – конспект на основе интеграции занятий по физической культуре и изобразительной деятельности (средняя группа)
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект урока предмет: чтение и развитие речи 9 класс Тема А. А....
Цель: к концу урока учащиеся смогут рассказать о книгах, которые они читают и почему
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconПлан-конспект открытого урока русского языка в 3 классе Тема: «Местоимения...
Однажды на птичьей кормушке появилась белка. Дети очень обрадовались белке. Белка села на задние лапки и взяла кисточку сухой рябины....
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconТема. Чтение рассказов и сказок о милосердии
Учебный материал: В. Осеева Просто старушка, карточки для индивидуальной работы
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект урока музыки 6 класс III четверть Тема четверти: «В чем сила музыки?»
...
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconПлан-конспект урока технологии Класс Дата Тема раздела: Тема урока: Цели
Сущность, значение и соотношение между собой событий, явлений, процессов, законов и исторических закономерностей
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКалендарно-тематическое планирование (68 часов) 9 класс
Количество часов по четвертям: 1 четверть 16 ч., 2 четверть 14 ч., 3 четверть 20 ч., 4 четверть 18 ч
План конспект интегрированного урока чтение краеведение. 2 класс (1-4) 2, 3 четверть. Тема: В. Осеева. По ягоды iconКонспект интегрированного занятия по познавательно речевому развитию...
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск